کد خبر : 1820770 | 01 اردیبهشت 1401 ساعت 13:34 | 73.8K بازدید | 11 دیدگاه

عینک محافظ؛ سوغاتی کریم از اردوی تیم ملی

کریم انصاری‌فرد در هیبت ادگار داویدز

مهاجم ایرانی تیم آ.ا.ک آتن این روزها با ظاهری متفاوت در تمرینات و بازی‌های تیمش حاضر شده است.

کریم انصاری‌فرد در هیبت ادگار داویدز

به گزارش "ورزش سه" یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین سوژه‌های فوتبال برای تماشاگران این رشته در ابتدای قرن 21، عینک زدن ادگار داویدز در حین مسابقات بود. فوق‌ستاره هلندی دنیای فوتبال که با قهرمانی در چمپیونزلیگ 1995 به همراه آژاکس به اوج شهرت رسیده بود، در سال 99 به دلیل ابتلا به بیماری آب سیاه چشم، مورد جراحی قرار گرفت و پس از موفقیت‌آمیز بودن این عمل، توانست به فوتبال برگردد. اما لازمه حضور او در میادین فوتبال استفاده از عینک بود تا ضعیف بودن قدرت بینایی‌اش را جبران کند. اما بدیهی بود که از عینک‌های مرسوم نمی‌توانست استفاده کند. پس به سراغ عینکی مخصوص رفت که علاوه بر تقویت قدرت دیدش، در برابر ضربه هم مقاوم بود. عینک‌های عمدتا نارنجی‌ای که به یکی از جاذبه‌ها و نماد‌های فوتبال داویدز تبدیل شده بود.

1707785

 

1707783


وقتی کریم انصاری‌فرد، کاپیتان دوم تیم ملی برای شرکت در دو بازی نهایی دور مقدماتی خودش را به کره جنوبی رساند، هرگز فکرش را نمی‌کرد که قبل از بازی با لبنان درگیر اتفاقی شود که ممکن بود به قیمت پایان فوتبالش باشد. رسم نه‌چندان جالب کوبیدن کیک تولد به صورت، کم مانده بود برای کریم دردسرهای خیلی جدی‌تر ایجاد کند. با این حال خطر از بیخ گوش مهاجم اردبیلی فوتبال ایران گذشت و او به میادین فوتبال بازگشت. با این تفاوت که او از اردوی تیم ملی سوغاتی تلخی با خودش به یونان برد.
انصاری‌فرد به توصیه پزشکان و برای محافظت بیشتر از چشمانش، باید مدتی را با عینک مخصوص تمرین و بازی کند. موضوعی که در بازی دوشنبه شب آ.ا.ک برابر جیانینا حسابی جلب توجه کرد و حضور کوتاه او در دقایق پایانی مسابقه، سوژه فوق‌العاده‌ای برای عکاسان فراهم کرد.

1707784


آ.ا.ک در حالی که حاج‌صفی را از ابتدا در ترکیب خودش داشت و میلاد محمدی و کریم انصاری‌فرد را نیز روی نیمکت در اختیار داشت، موفق شد جیانینا را با نتیجه سه بر دو شکست دهد. احسان نود دقیقه در این مسابقه به میدان رفت و کریم انصاری‌فرد هم از دقیقه 88 وارد زمین شد تا جای سرخیو آرائوخو را در زمین بگیرد و در همین لحظات کوتاه چندباری توسط لنز عکاسان شکار شد.
البته تصاویری از تمرینات بعدی آ.ا.ک نشان می‌دهد در جلسات تمرینی کریم خیلی از عینک استفاده نمی‌کند. به هرحال، موضوع خوشحال‌کننده، به خیر گذشتن اتفاق برای این فوتبالیست محجوب تیم ملی کشورمان است تا او مجبور نباشد مانند داویدز تا پایان دوران فوتبالش عینک بزند.

1707786

دیدگاه‌ها