کد خبر : 1821688 | 07 اردیبهشت 1401 ساعت 13:21 | 34.6K بازدید | 7 دیدگاه

حسرت یحیی، فرهاد و محرم در آسیا؛

خشم تمام نشدنی الدحیل از کابوس برانکو! (گزارش)

پیروزی 3-1 پرسپولیس مقابل الدحیل، آخرین برد نمایندگان ایران مقابل این تیم قدرتمند قطری محسوب می‌شود.

خشم تمام نشدنی الدحیل از کابوس برانکو! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، شاید برای خود هواداران پرسپولیس هم چندان باورپذیر نبود که پس از شکست 1-0 در دوحه و دریافت یک گل در ورزشگاه آزادی، به بازی بازگردند و سه بار دروازه حریف را باز کنند اما این اتفاق رخ داد و تیم برانکو ایوانکوویچ در اوج ناباوری به نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2018 صعود کرد.

پس از این بازی، نمایندگان ایران شش بار مقابل الدحیل قرار گرفتند و هرگز نتوانستند این تیم را شکست دهند که آخرین تلاش بی ثمر برای پیروزی مقابل این تیم، شب گذشته و توسط شاگردان محرم نویدکیا رقم خورد؛ جایی که این تیم امید زیادی داشت تا شکست 1-0 دور رفت را جبران کند و به مرحله بعدی برود اما نتیجه‌ای که روی اسکوربورد نقش بست، باخت 5-2 بود.

فصل گذشته الدحیل هم‌گروهی استقلال بود و شاگردان مجیدی باوجود صعود به مرحله بعدی، نتوانستند الدحیل را شکست دهند. استقلال یک تساوی دو بر دو را مقابل این تیم رقم زد و در بازی بعدی با نتیجه 4-3 قافیه را به حریف واگذار کرد.

نکته جالب اینکه حتی پرسپولیس در فصل 2020 که به فینال لیگ قهرمانان رسید و در آستانه قهرمانی آسیا قرار داشت هم موفق به پیروزی برابر الدحیل نشد و با نتایج 2-0 و 1-0 شکست خورد. نکته جالب تر اینکه الدحیل باوجود دو برد مقابل پرسپولیس، در مرحله گروهی حذف شد.

الدحیل یک بازی تاریخی هم در فصل 2017 مقابل پرسپولیس داشت؛ جایی که این تیم با نام لخویا در مسابقات حضور یافته بود و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل قرمزها به میدان رفت و در ورزشگاه آزادی یک تساوی ارزشمند گرفت و در حالی که امید زیادی به حذف تیم برانکو داشت، روی یک گل به خودی در خانه باخت و از صعود بازماند.
1709268

لخویا (الدحیل فعلی) یک بار دیگر هم در فصل 2015 با پرسپولیس هم گروه بود که از شاگردان حمید درخشان در ورزشگاه آزادی 3-0 شکست خورد که این بازی یادآور پاس گل استثنایی مهدی طارمی و گل زنده یاد هادی نوروزی است اما در بازی برگشت تیم تحت هدایت برانکو با سه گل بازی را واگذار کرد.
1709267

استقلال خوزستان، ذوب آهن، تراکتور و سپاهان دیگر حریفان این تیم قطری بودند که در این بین سپاهان و ذوب آهن یک بار موفق به پیروزی شدند.

در مجموع پرسپولیس 3 بار، سپاهان یک بار و ذوب آهن یک بار توانستند الدحیل را شکست دهند و حالا سه تیم قدرتمند ایرانی سه فصل در حسرت شکست دادن این تیم قرار دارند.
1709269

عملکرد تیم‌های ایرانی مقابل الدحیل (لخویا):

پرسپولیس: 3 برد، 4 باخت، یک مساوی
استقلال: 2 باخت، 2 مساوی
سپاهان: یک برد، 3 باخت
تراکتور: یک باخت، یک مساوی
ذوب آهن: یک برد، 2 باخت، یک مساوی
استقلال خوزستان: یک باخت، یک مساوی

دیدگاه‌ها