کد خبر : 1821696 | 07 اردیبهشت 1401 ساعت 13:53 | 14.4K بازدید | 6 دیدگاه

با صعود فولاد و حذف سپاهان

آرایش قدرت‌های غرب آسیا؛ کدام تیم بخت اول است؟

در حالی‌که هنوز دیدارهای دور پایانی دو گروه از لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده، اما چهره 8 تیم صعود کرده مشخص شده است.

آرایش قدرت‌های غرب آسیا؛ کدام تیم بخت اول است؟

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان به عنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا که از شانس صعود به دور بعدی برخوردار بود، در روز پایانی مرحله گروهی به دنبال استفاده از اندک شانس خود برای غلبه بر الدحیل و قرار گرفتن در میان برترین تیم های دوم گروه بود اما در نهایت با شکست سنگین 5 بر 2 مقابل تیم قطری، از صعود به دور بعدی بازماند.

فولاد نیز که برای تثبیت صدرنشینی و صعود به عنوان تیم نخست گروه به یک امتیازی تقابل با شباب الاهلی نیاز داشت، به خواسته خود رسید و توانست با 11 امتیاز و به عنوان تیم نخست گروه، راهی دور بعدی شود.

در سایر گروه ها تیم هایی نظیر نیروی هوایی عراق و التعاون عربستان نیز از بخت صعود به دور بعدی برخوردار بودند اما شکست های غیرمنتظره آنها باعث شد تا قبل از برگزاری بازی های امشب و پایان مرحله گروهی، چهره تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی این پیکارها مشخص شود.

گروه A: الهلال و الریان
در این گروه صعود الهلال در پایان همان دور چهارم قطعی شد. مدافع عنوان قهرمانی هم اکنون با 13 امتیاز صدرنشین است و تا حدود بسیار زیادی به عنوان تیم اول راهی دور بعدی می شود. الریان نیز با 10 امتیاز صعودش را قطعی کرده است. تنها در یک صورت یاران شجاع خلیل زاده می توانند به عنوان تیم اول راهی دور بعد شوند که امشب با اختلاف 4 گل و یا بیشتر از سد الهلال عبور کنند که این اتفاق بسیار بعید به نظر می رسد.

گروه B: الشباب
در حالیکه نیروی هوایی عراق می توانست با غلبه بر بمبئی سیتی شانس خود را برای صعود افزایش دهد، اما شکست دوباره برابر نماینده هندوستان باعث شد تا رویای عراقی ها جهت حضور در مرحله یک هشتم نهایی به باد برود. الشباب با 16 امتیاز و اقتدار کامل از این گروه صعود کرد و بمبئی سیتی به همراه نیروی هوایی عراق با 7 امتیاز از دور رقابت ها کنار رفتند.

گروه C: فولاد و شباب الاهلی
صعود نماینده ایران در دور پنجم قطعی شده بود و آنها به دنبال کسب عنوان صدرنشینی گروه بودند که به هدف خود نیز دست یافتند. فولاد در روز پایانی با تساوی برابر شباب الاهلی 12 امتیازی شد و به عنوان تیم اول راهی دور بعد شد و شباب الاهلی هم با 10 امتیاز، به عنوان یکی از تیم های برتر دوم به مرحله بعدی راه یافت.

گروه D: الدحیل
درحالیکه سپاهان و التعاون برای قرار گرفتن در میان تیم های برتر دوم تلاش می کردند، هر دو تیم با شکست در روز پایانی، با کسب 7 امتیاز از دور رقابت ها کنار رفتند. الدحیل با 5 پیروزی و یک شکست و کسب 15 امتیاز، مقتدرانه راهی دور بعدی شد.

گروه E: نسف قرشی و الفیصلی
از آنجایی که تنها دو تیم که در گروه های خود در جایگاه دوم قرار گرفته اند امتیازی بیشتر از 7 دارند، در نتیجه صعود الفیصلی و نسف قرشی از این گروه تا حدود زیادی قطعی شده است. نماینده عربستان با 9 امتیاز صدرنشین است و تیم ازبکی هم با 8 امتیاز در رده دوم جای گرفته است. الفیصلی امشب به مصاف السد می رود و نسف قرشی نیز پذیرای الوحدات اردن خواهد بود. تیمی که صدر این گروه را از آن خود کند، در مرحله بعد به مصاف فولاد خواهد رفت.

البته الوحدات اردن همچنان روی کاغذ شانس صعود به دور بعد را دارد. آنها باید در گام آخر با اختلاف 3 گل و یا بیشتر از سد نسف قرشی عبور کنند. اتفاقی که کمی بعید به نظر می رسد اما به هر شکل روی کاغذ می توان برای تیم اردنی این شانس را قائل شد.

دیدگاه‌ها