کد خبر : 1823169 | 17 اردیبهشت 1401 ساعت 22:53 | 61.8K بازدید | 1 دیدگاه

پیتر شیلتون: باید لباس مارادونا را هزار تکه می‌کردم

ماجرای یک خیانت 220 میلیارد تومانی‌!

اگر من و برخی از بازیکنان تیم می‌دانستیم که هاج پیراهن مارادونا را گرفته و به رختکن آورده، آن را هزار تکه می‌کردیم.

 ماجرای یک خیانت 220 میلیارد تومانی‌!

به گزارش ورزش سه، ۳۶ سال قبل تیم های انگلیس و آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ برابر هم قرار گرفتند؛ این دیدار در حالی با نتیجه ۲-۱ به سود آرژانتین به پایان رسید که یکی از گل های این بازی را مارادونا با دست وارد دروازه انگلیس کرد تا این گل به "دست خدا" معروف شود.

پس از این بازی استیو هاج هافبک تیم ملی انگلیس پیراهن خود را با دیه‌گو مارادونا عوض کرد و البته در آن لحظه هیچ یک از بازیکنان تیم ملی انگلیس متوجه این اتفاق نشد.

حالا اما اتفاق جالبی رخ داده و حدود دو سال پس از مرگ دیه‌گو مارادونا و در حالی ۴۶ سال از آن مسابقه می‌گذرد، دروازه‌بان انکلیس با فروش این پیراهن به قیمت 7.1 میلیون پوند (حدود ۲۲۰ میلیارد) درآمدی نجومی به دست آورده است.

 

1711645

 

این اتفاق واکنش پیتر شیلتون دروازه‌بان تیم ملی انگلیس در آن بازی معروف را به دنبال داشت و او در گفت‌وگویی با نشریه سان انگلیس گفت: من به هیچ قیمتی حاضر نبودم پیراهنم را با مارادونا عوض کنم. من حتی از آن پیراهن برای تمیز کردن ظرف‌ها هم استفاده نمی‌کنم. اگر من و برخی از بازیکنان تیم می‌دانستیم که هاج پیراهن مارادونا را گرفته و به رختکن آورده است، اجازه نمی‌دادیم پیراهن سالم از رختکن خارج شود و به قدری عصبانی بودیم که آن را هزار تکه می‌کردیم.

شیلتون در ادامه گفت: شکی نیست که هاج الان از اینکه پیراهن را از ما پنهان کرده، خوشحال است و من هم خوشحالم که یک بازیکن انگلیسی چیزی از آن بازی به‌دست آورد. از اینکه آن پیراهن به آرژانتینی‌ها پس داده نشده خوشحال شدم و با این اتفاق حس یک انتقام شیرین به من دست داد. هاج بهترین کاری که یک فوتبالیست هم‌نسل ما می‌توانست انجام بدهد؛ انجام داد. البته هیچکس انتظار نداشت یک پیراهن چنین ارزشی داشته باشد.

 

1711646

 

او افزود: آن روز من کاپیتان تیم بودم و هنوز هم به‌خاطر آن اتفاق ناراحتم؛ تنها دغدغه من قهرمانی در جام جهانی بود و هرگز به ذهنم خطور نکرد که با مارادونا پیراهن عوض کنم اما وقتی الان به قیمت پیراهن فروخته شده نگاه می‌کنم، می‌بینیم شاید باید به معاوضه فکر می‌کردم.

دروازه‌بان اسبق انگلیس در پایان بیان کرد: هاج سال‌ها به‌خاطر گرفتن پیراهن آن متقلب مورد انتقاد ما قرار داشت اما اکنون برای او خوشحالم. او کفه ترازو را سمت همه ما برگرداند و به‌خاطر اینکه مارادونا به ما خیانت کرد، پول زیادی به‌دست آورد.

دیدگاه‌ها