کد خبر : 1823909 | 21 اردیبهشت 1401 ساعت 21:28 | 38K بازدید | 2 دیدگاه

تقابل رقبای دیرینه؛

بعد از نیم قرن؛ دشمنان قدیمی به هم رسیدند!

دو تیم پرهوادار فوتبال ایتالیا جدال حساس فینال کوپا را در مقابل یکدیگر برگزار خواهند کرد.

بعد از نیم قرن؛ دشمنان قدیمی به هم رسیدند!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از نیم قرن و در واقع 57 سال، دوباره اینتر و یوونتوس در فینال جام حذفی رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت. جالب اینجاست این دو تیم پرافتخار و مطرح فوتبال ایتالیا تا به امروز و در طول تاریخ تنها دو بار در فینال کوپا ایتالیا به مصاف یکدیگر رفته‌اند. اولین بار یوونتوس و اینتر در سال 1959 در دیدار پایانی با یکدیگر روبه‌رو شدند که بیانکونری مقتدرانه و با نتیجه 1-4 از سد اینتر گذشته و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. 

1712715

اما 6 سال بعد و در سال 1965 این مسابقه دوباره در فینال تکرار شد. نراتزوری که در بهترین سال‌های تاریخ خود قرار داشته و در آن فصول دو بار قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده بود، باز هم در فینال برابر یوونتوس این بار با یک گل شکست خورده و شاهد برپایی جشن قهرمانی رقیب بود.

البته تعداد تقابل‌های بین اینتر و یوونتوس در کوپا ایتالیا بیشتر از نبرد هر دو تیم دیگری در طول تاریخ بوده است. پیش از این، آنها 33 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که 15 پیروزی برای بیانکونری و 10 برد برای نراتزوری حاصل شده و هشت بازی نیز با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است. همچنین پنج بازی از 10 بازی اخیر دو تیم در این رقابت‌ها با تساوی تمام شده و سه پیروزی برای اینتر و دو برد برای یوونتوس ثبت شده است.

حالا و بعد از بیش از نیم قرن این دو تیم محبوب در فوتبال ایتالیا دوباره با هم مواجه خواهند شد. اینتر در روزهای ابتدایی سال 2022 موفق شد در سوپرکاپ با تک گل لحظات پایانی الکسیس سانچس از سد یوونتوس عبور کند و تیم مکس آلگری به دنبال فتح اولین و البته آخرین جام فصل خود و انتقام شکست چند ماه قبل برابر شاگردان سیمونه اینزاگی خواهد بود.

1712716

دیدگاه‌ها