کد خبر : 1824146 | 23 اردیبهشت 1401 ساعت 22:12 | 37.1K بازدید | 26 دیدگاه

به نظر من استقلال تقریباً قهرمان شده است

نکونام: برای برد برابر استقلال به میدان می‌رویم

سرمربی فولاد گفت که برای قهرمانی در فوتبال ایران باید با یک سری تبعیض ها نیز رقابت کرد.

نکونام: برای برد برابر استقلال به میدان می‌رویم

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام سرمربی فولاد در نشست خبری قبل از بازی فردا برابر استقلال گفت: در جدول رده‌بندی، این بازی برای استقلال خیلی مهم است. چهار بازی باقی مانده و تمام تمرکز‌ آنها این است که به قهرمانی برسند. به نظر من تیم استقلال تقریباً قهرمان شده، چون با این شرایطی که وجود دارد، از دست‌دادن هفت امتیاز در چهار بازی سخت است. بااین‌حال، برای رسیدن قهرمانی به سه امتیاز فردا نیاز دارند و بازی مهمی برای آنهاست.

وی ادامه داد: آخرین باری که تیم استقلال قهرمان شدهخود من بازی می‌کردم و توانستیم در همین خوزستان قهرمان شویم، متأسفانه استقلال دیگر نتوانسته است که عنوان قهرمان را از آن خود کند. استقلال برای رسیدن به هدفش و قهرمانی نیاز دارد فردا امتیاز لازم را بگیرد. آنها تیم خوب و قابل‌احترامی هستند که تا به اینجای کار بدون باخت هستند و در صدر جدول لیگ قرار دارند. فردا تمرکز ما روی تیم خودمان است و آمادگی لازم را برای این بازی داریم. باید با فعل خواستن و تمرکز بالا، شرایط را برای خودمان طوری فراهم کنیم که بهترین عملکرد را در بازی داشته باشیم و تمام تلاشمان را بکنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم حداکثر امتیاز را کسب کنیم.

سرمربی فولاد در واکنش به صحبت‌های صالح مصطفوی که اعلام کرده است برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران به ضرر استقلال است، پاسخ داد: من جواب مصاحبه کسی را نمی‌دهم. من در مورد تیم خودمان صحبت می‌کنم. واقعاً از این موضوع ناراحتیم که هوادارانمان نیستند. چون اگر آنها حضور پیدا می‌کردند، ظرفیت استادیوم ۹۰ به ۱۰ بود. ما خودمان به حدی هوادار داریم که نیازمند استادیوم بزرگ‌تری هستیم.

او اظهار داشت: متأسفانه ما ضرر کردیم. از نبود هوادارانمان ناراحتم. باتوجه‌به اینکه در بازی قبلی خانگی‌مان هواداران حضور داشتند، تمام برنامه‌ریزی ما این بود که این هفته در کنار تماشاگران خودمان بازی کنیم تا استادیوم را پر کنند. اگر خاطرتان باشند، آخرین باری که اینجا بازی با تماشاگر و در دیدار با پرسپولیس برگزار شد، کل استادیوم را هواداران فولاد تشکیل دادند. برای ما این مسئله مهم است که هوادارانمان حضور داشته باشند.

وی گفت: فردا جای هواداران خالی است. تیمی که ضرر کرده، قطعاً ما هستیم چون فولاد میزبان دیدار فرداست. باز هم تکرار می‌کنم باتوجه‌به تعداد هواداری که داریم، نیازمند استادیوم بزرگ‌تری هستیم. این قول را به آنها می‌دهیم که مانند تمام بازی‌ها حداکثر توانمان را می‌گذاریم تا ان‌شاءالله بتوانیم به موفقیت دست‌یابیم.

نکونام درباره تمدید قرارداد با فولاد و پیشنهادهای سایر تیم‌ها پاسخ داد: باتوجه‌به اینکه ما در رنکینگ جهانی و آسیا پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم و تیم اول ایران هستیم، از همه بازیکنان و عوامل باشگاه و مدیریت فولاد خوزستان که از اول در کنارشان بودم و با هم کار کردیم تشکر می‌کنم، چون به‌تنهایی هیچ کاری صورت نمی‌گیرد. من اگر تنها بودم، هیچ‌کدام از این موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد. این جایگاه خوب را به هوادارانمان تبریک می‌گویم، چون ما در کنار آنها سختی و زحمت کشیدیم و خدا را شکر به این جایگاه رسیدیم.

او ادامه داد: خیلی واضح و شفاف بگویم. آنهایی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند دو حالت دارد، اول اینکه به قول فضای مجازی اخبار فیک منتشر می‌کنند و دوم ازبین‌بردن صحبت‌هایی است که مطرح می‌شود. من یک سال دیگر با فولاد قرارداد دارم، همه چیز انجام شده و فقط باید یک سری توافق صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: روزی که آمدم، به‌خاطر لیگ قهرمانان آسیا قرارداد ۲ساله بستم و سال آینده قرارداد دارم. هر باشگاهی حتی تلفنی یا حضوری با من صحبت کرده است، می‌تواند اعلام کند. اگر صحبتی هم شود برای بازارگرمی خودم که تیم‌ها من را می‌خواهند، اعلام نمی‌کنم. محال ممکن است در زندگی‌ام و چه در زمان بازیکنی و چه اکنون این کار را کرده باشم.

نکونام صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: تمام تمرکزم روی تیم فولاد است و از الان هم با بازیکنان مدنظرم تیم می‌بندم. برای سال آینده، مذاکرات را با مدیران برنامه بازیکنان شروع کردیم. تمام تمرکزم روی این است که چهار بازی باقیمانده را خوب به پایان برسانیم. من فقط شرایط را فراهم می‌کنم و باشگاه باید کار را انجام دهد که از این روند عقب هستیم و باید با بازیکنانی که مدنظر هستند صحبت شود.

او گفت: باید بتوانیم تسویه‌حساب سال را انجام دهیم و برای سال بعد با بازیکنان صحبت کنیم تا یک تیم قوی داشته باشیم. هر روزی که بگذرد، به ضرر ماست. چون ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور داریم. رقبای ما، حریفان بزرگی هستند که در آسیا هزینه می‌کنند. همین تیم عربستانی که حریف ماست، شاید در جدول رده‌بندی عربستان جایگاه خوبی نداشته باشد، اما در تعطیلات ۳، ۴ بازیکن خارجی خوب می‌خرد و ناگهان قانونی می‌گذارند که می‌توانند با ۶ بازیکن خارجی بازی کنند، بهترین بازیکنان را داخل زمین می‌گذارند و آنجا دیگر نمی‌شود کاری کرد. پس باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. بازهم می‌گویم من با باشگاهی صحبت نکردم که بخواهم درباره‌اش حرف بزنم. تا روزی که باشگاه فولاد من را طبق قراردادم بخواهد در خدمت این تیم هستم، اگر هم مانند سال قبل من را نخواهند، خیلی دوستانه و با خاطرات خوشی که در خوزستان دارم، خداحافظی می‌کنیم.

سرمربی فولاد درباره اینکه آیا باز هم استقلال و پرسپولیس قدرت اول فوتبال ایران شده‌اند و سایر تیم‌ها باید به دنبال بهترین تیم شهرستانی شدن باشند، پاسخ داد: نه این‌گونه نیست. یک نکته آن این است که بهترین بازیکنان ملی‌پوش سال‌های اخیر فوتبال ایران راهی استقلال و پرسپولیس شده‌اند. همچنین لژیونرهایی که از فوتبال ایران رفته‌اند، برای این دو تیم بوده‌اند. اگر شما بازیکن خوب داشته باشید، همه چیز مشخص است. دلیل دیگر نیز این است که برنامه‌ریزی و یا بازیکن خوب گرفتن می‌تواند به شما کمک کند و هزاران دلیل دیگر. ولی باتوجه‌به اتفاقاتی که در این ۶ سال رخ‌داده، فعلاً این‌گونه بوده است.

او ادامه داد: شما به لیگ امسال نگاه نکنید که استقلال و پرسپولیس قهرمان و نایب‌قهرمان هستند. سال قبل سپاهان بود که تا روز آخر رقابت ادامه داشت. هرسال، هرکسی تلاش کند، زودتر تصمیم‌گیری کند، بهتر تیمش را ببندد و شرایط را مهیا کند، قطعاً موفق‌تر است. به نظر من دوران فوتبال دوقطبی دیگر گذشته است. به جز چند بازیکن انگشت‌شمار، فاصله بازیکنان آن‌قدر زیاد نیست. ولی یک سری ملاحظاتی نسبت به تیم‌های بزرگ می‌شود که نسبت به تیم‌های دیگر نمی‌شود. مایی که فوتبال‌بازی کرده‌ایم، این مسائل را متوجه می‌شویم و طبیعی است. در اسپانیا نیز یک سری توجه دیگر به رئال‌مادرید و بارسلونا می‌شود. مثلاً یک سری رفتارها را اگر من انجام دهم، فرق می‌کند با اینکه از سوی این دو تیم صورت بگیرد. قطعاً تبعیض قائل می‌شوند. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، حتماً باید با اینها مبارزه کند.

وی گفت: باز هم می‌گویم، من واقعاً این دو تیم را دوست دارم چون قابل‌احترام بوده و هوادار دارند. استقلال و پرسپولیس برای فوتبال کشورمان شادی می‌آورند. البته هر تیمی که هوادار دارد این‌گونه است. مثلاً در مورد تیم خودمان من ناراحتم که هوادارانمان فردا حضور ندارند. ولی این حقیقت است که در فوتبال همه کشورها این‌گونه است که یکی طرفدار آبی است، یکی قرمز، دیگری سبز و... این اتفاقات طبیعی و جزیی از فوتبال است. ما باید با این مسائل کنار بیاییم ولی نیاز داریم که خیلی باز و بهتر فوتبال را نگاه کنیم.

سرمربی فولاد در خصوص اینکه چقدر با فولاد دلخواهش فاصله دارد، گفت: شما هر روز که پیشرفت کنید، باز هم کم است. اگر امروز یک بازی را پیروز شوم باید فردا و پس‌فردا هم پیروز شوم. هر روز باید تلاش کنم. فولاد دلخواهی وجود ندارد یعنی انتهایی وجود ندارد. در فکر و کارم این‌گونه است که هیچ انتهایی برای رسیدن به موفقیت و اهدافم وجود ندارد. هر روز خودم و تیمم سعی می‌کنیم بهتر باشیم.

نکونام در پایان درباره اینکه آیا عیار بهترین تیم ایران در بازی فردا شب مشخص خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: ما نمی‌توانیم یک تیم را با یک بازی بسنجیم. واقعیت این است که عملکرد یک تیم، یک نفر و یک مجموعه را باید در یک برهه از زمان در نظر گرفت و نتیجه‌گیری کرد. مثلاً یک بازی، روز خوب یک تیم نیست پس شما نمی‌توانید بگویید آن تیم ضعیف است. ما فردا قطعاً بهترین عملکرد را خواهیم داشت و قطعاً برای پیروزی به میدان می‌رویم، همان‌طور که تیم استقلال فردا نیاز دارد برای پیروزی وارد زمین شود. ما فردا می‌رویم تا خوب بازی کنیم، تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم. هیچ‌کس نمی‌تواند با یک بازی، عیار تیمی را مشخص کند. هر تیمی می‌برد، می‌بازد و مساوی می‌کند. عیار یک تیم در یک برهه از زمان، در یک لیگ و در یک تورنمنت مشخص می‌شود و آن زمان می‌توان جمع‌بندی کرد.

دیدگاه‌ها