کد خبر : 1824673 | 26 اردیبهشت 1401 ساعت 19:01 | 19.7K بازدید | 2 دیدگاه

در آستانه سالگرد سقوط تلخ سال قبل؛

صعود وردربرمن یک بخش از آلمان را لرزاند!

وردربرمن با کسب رتبه دوم بوندس لیگا دو، خیلی زود به بوندس‌لیگا یک بازگشت.

صعود وردربرمن یک بخش از آلمان را لرزاند!

به گزارش "ورزش سه"، درست یک هفته قبل از اولین سالگرد سقوط تلخ وردربرمن به بوندس‌لیگای دو، این تیم جشن صعود دوباره به بوندس‌لیگای یک را برپا کرد. وردبرمن به‌عنوان یکی از تیم‌های مطرح فوتبال آلمان طی دهه‌های اخیر بعد از 41 سال حضور مداوم در بوندس‌لیگای یک، فصل گذشته، روزهای کابوس واری را تجربه کرد؛ روزهایی که به یک اتفاق عجیب و باورنکردنی ختم شد.

 

1713959

وردربرمن روز 30 خرداد 1400 با قبول شکست مقابل مونشن گلادباخ به بوندس‌لیگای دو سقوط کرد. این تیم که در 6 بازی قبلی خود تنها موفق به کسب یک امتیاز از 18 امتیاز ممکن شده بود برای فرار از سقوط نیاز به کسب برد در بازی امروز خود مقابل مونشن گلادباخ در هفته پایانی داشت. این اتفاق ولی رخ نداد و وردربرمن 4-2 بازی را باخت تا با توجه به پیروزی کلن مقابل شالکه به رتبه هفدهم سقوط و بعد از 41 سال از بوندس‌لیگای یک خداحافظی کند.

 

هواداران وردربرمن بعد از یک سال امروز در وسر استادیوم حضور یافته بودند تا جشن بازگشت به بوندس‌لیگا را برپا کنند. برای آنها استفاده از واژه صعود خیلی جالب نبود چون بعد از 41 سال و فقط برای یک سال در لیگ دو حضور یافته بودند. در رقابتی تنگاتنگ با بزرگانی که بعد از سقوط، موفق به بازگشت سریع نشده بودند، وردربرمن موفق عمل کرد و توانست رتبه دوم این فصل را مال خود کند؛ رتبه‌ای که برای صعود این تیم به بوندس‌لیگا یک کافی بود.

آنها امروز میهمان خود را با دو گل شکست دادند و 63 امتیازی شدند تا به‌همراه شاکله به‌صورت مستقیم راهی بوندس‌لیگا یک شوند. هامبورگ هم با 60 امتیاز سوم شد تا با هرتابرلین بازی پلی‌آف را برگزار کند. ورزشگاه خانگی وردربرمن برای این روز مهم کیپ تا کیپ پر شده بود. لحظه‌ای که سوت پایان بازی به صدا در آمد، بغض حاضرین در وسر استادیوم هم ترکید و در کسری از ثانیه شاهد پر شدن زمین چمن از هوادارانی بودیم که پرچم به دست در دنیایی دیگر سیر می‌کردند.

 

1713960

پایکوبی چند هزار نفری هواداران وردربرمن به خاطر بازگشت این تیم بوندس‌لیگای یک، صحنه‌های جالبی به‌همراه داشت. آنها یک‌صدا و با یک ریتم منظم این جشن را برگزار کردند تا لرزه بر شهر برمن بیاندازند.

 

وردربرمن به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین تیم های آلمان در سال 1899 تاسیس شد و 4 قهرمانی در بوندس‌لیگای یک دارد. این تیم 6 بار هم فاتح جام حذفی فوتبال آلمان شده است.

دیدگاه‌ها