کد خبر : 1824733 | 27 اردیبهشت 1401 ساعت 08:40 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

ملی‌پوش ایران امسال جردن باروز را شکست می‌دهد

گودرزی: 2 طلای کشتی در المپیک 2024 قطعی است

نایب‌قهرمان المپیک 2012 لندن اعتقاد دارد که امسال یک ایرانی جردن باروز را شکست داده و باعث می‌شود پایان کشتی‌ او رقم بخورد.

گودرزی: 2 طلای کشتی در المپیک 2024 قطعی است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، صادق گودرزی در خصوص فعالیتش در باشگاه‌ها و مربیگری اظهار داشت: بعد از آنکه کرونا کم و باشگاه‌ها باز شد، سانس کشتی ما هم فعال شد. سال‌هاست که در محدوده یافت‌آباد تهران تمرین می‌دهم و چند شاگردم هم مدال جهانی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از کشتی جدا نیستم و هیچ وقت هم نبودم. شعار نمی‌دهم، هر جایی کشتی بوده، من هم بودم. باشگاهم مشخص است. 4-5 سال است کار می‌کنم. آنهایی که باید ببینند می‌بینند. محدوده یافت‌آباد قهرمان کشور هم نداشته اما من قهرمان دنیا درست کردم. دینی گردن‌مان هست، 30 سال از زندگی‌ام در کشتی سپری شده است. همه زندگی‌ام، شغلم، خدمت سربازی‌ام و ... را از کشتی دارم. در تیم ملی هم نباشم یک گوشه در باشگاه تمرین می‌دهم.

گودرزی که سه بار با جردن باروز آمریکایی کشتی گرفته، در مورد شکست ناپذیری این کشتی‌گیر مقابل کشتی‌گیران کشورمان در این سال‌ها خاطرنشان کرد: از بین علی سوادکوهی، محمد نخودی یا هر کسی که ملی‌پوش شد، یکی باید حتماً او را شکست دهد. نخودی در فینال جهانی اسلو و سوادکوهی در جام یاشاردوغو همچنان با این تفکر با او کشتی گرفتند که جردن باروزِ سال‌های 2011 و 2012 است، در حالی که با آن سال‌ها خیلی فاصله دارد. آن وقت جوان بود. بچه‌های ما از نظر روانی باید این را بپذیرند که دیگر پایان کشتی‌ باروز است. کشتی او باید با شکست به ایرانی‌ها تمام شود تا دل ما هم از این باخت‌ها خنک شود. به زودی این اتفاق باید بیفتد. با شکست دیوید تیلور در مسابقات جهانی اسلو یا پیروزی رحمان عموزاد بر باجرانگ در قهرمانی آسیا، در مسابقات جهانی آینده هر کسی ملی‌پوش شود، باروز را می‌برد.

نایب‌قهرمان پیشین کشتی جهان با اشاره به اینکه باید کار پشتوانه‌سازی به صورت مداوم اتفاق بیفتد، تصریح کرد: نتیجه گرفتن کشتی محصول دو ماه و 6 ماه و یک سال نیست. پایه تیم امروز از 2016-2017 ریخته شده است. دوستان خوبی این کار را انجام دادند و بستر فراهم شد و بچه‌ها به جوانان رسیدند و حمایت اتفاق افتاد. در واقع تیم خوبی که امروز در بزرگسالان داریم، با آن روش تمرین، نوع آموزش و تربیت در رده سنی نوجوانان ساخته شده و اگر این کار رها شود، کشتی در سال‌های بعد لطمه خواهد خورد. کرونا به رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان خیلی لطمه زد و ما برنامه خاصی نداشتیم. همین زیر کتف و بغل به بغل‌ها را آن زمان در نوجوانان جا انداختیم. متوجه شدیم که روس‌ها وقتی تحت فشار قرار می‌گیرند ضربان قلب‌شان بالا رفته و بدن‌شان از حالت اولیه فاصله گرفته و می‌شد از آنها امتیاز گرفت.

عضو سابق کادرفنی تیم ملی گفت: اگر امروز دو تیم مدعی داریم به این دلیل است که کار خوبی در دو رده سنی نوجوانان و جوانان انجام شد. 10 سال به 10 سال این چرخه تکرار شده، آن نسلی که علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، علیرضا رضایی و ... داشت، از رده سنی نوجوانان روی‌شان خوب کار شده بود که در بزرگسالان جواب دادند، 10 سال از اینها استفاده شد و متاسفانه باز نوجوانان رها شدند تا اینکه روی یک نسل دیگر سرمایه‌گذاری خوبی شد که از آنها رضا یزدانی‌ها، مهدی تقوی‌ها، صادق گودرزی‌ها، کمیل قاسمی‌ها و... درآمدند. این سلسله مراتب باید همیشه طی شود.

گودرزی افزود: یکسری مدال‌دار داریم که نباید آنها را رها کنیم، آنها می‌توانند کار سازندگی را در باشگاه‌ها انجام دهند. اگر از قهرمانان خود در جای درست استفاده کنیم و دست از پشتوانه‌سازی برنداریم و بدانیم کشتی‌گیر ما در بزرگسالان چه چیزی می‌خواهد و همان را در نونهالان و نوجوانان آموزش دهیم و تا رده سنی بزرگسالان حمایتش کنیم این زنجیره همیشه به درستی طی می‌شود. خیال‌مان راحت است که در المپیک 2024 بهترین نتیجه را می‌گیریم و دو طلای‌مان تضمین است، اگر می‌خواهیم در المپیک 2028 هم موفق باشیم باید این نوجوانان و جوانان را خوب تربیت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است به تیم‌های ملی کمک کند، گفت: وقتی می‌خواهیم کاری را آغاز کنیم حتماً نیاز به ابلاغ وجود دارد.

دیدگاه‌ها