کد خبر : 1824927 | 28 اردیبهشت 1401 ساعت 11:34 | 23.4K بازدید | 4 دیدگاه

ناتینگهام و یک بازی برای لیگ برتری شدن

جنون هواداران قهرمان اروپا برای پایان انتظار 23 ساله

تیم فوتبال ناتینگهام فارست که با دو عنوان قهرمانی اروپا از تیم‌های پرافتخار قاره سبز به شمار می‌رود، تنها یک بازی تا بازگشت به لیگ برتر آن هم پس از ۳۲ سال فاصله دارد.

 جنون هواداران قهرمان اروپا برای پایان انتظار 23 ساله

به گزارش "ورزش سه"، درخشش بریس سامبا سنگربان کنگویی ناتینگهام فارست و مهار سه ضربه پنالتی باعث شد تا تیم او از کامبک برابر شفیلد یونایتد جان سالم به در ببرد و حالا آنها برای صعود به رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، در استادیوم ومبلی به مصاف هادرزفیلد بروند.

 

1714304

 

در دیدار برگشت از مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف چمپیونشیپ، دو تیم ناتینگهام فارست و شفیلد یونایتد در استادیوم سیتی گروند به میزبانی ناتینگهام به مصاف هم رفتند. آنها دیدار رفت را در زمین شفیلد با نتیجه ۲ بر 1 به پیروزی رسیده بودند و روی کاغذ، کار راحتی در زمین خودی و مقابل دیدگان هواداران خودشان داشتند.

اوضاع بر وفق مراد میزبان پیش رفت. برنان جانسون ناتینگهام را پیش انداخت تا شاگردان استیو کوپر نیمه نخست را برنده راهی رختکن شوند. اما نیمه دوم بر خلاف ۴۵ دقیقه ابتدایی پیش رفت و این شفیلد یونایتد بود که توانست به بازی برگردد.

 

1714306

 

1714305

 

ابتدا مورگان گیبس وایت حساب کار را به یک – یک تغییر داد و سپس جان فلک گل دوم شفیلد را وارد دروازه میزبان کرد تا همه چیز در مجموع برابر شود. بازی در پایان ۹۰ دقیقه با همین نتیجه به پایان رسید تا دو تیم راهی وقت‌های اضافه شوند. در آنجا نیز گلی به ثمر نرسید تا ضربات پنالتی تیم فینالیست را مشخص کند.

در پنالتی‌ها، بریس سامبا سنگربان ۲۸ساله و اهل کشور کنگو ناتینگهام قهرمان تیمش بود. او پنالتی‌های اول، دوم و پنجم شفیلد یونایتد را مهار کرد تا تیمش را به دیدار فینال برساند.

 

1714307

 

1714308

تصویری از قوطی آب سامبا سنگربان ناتینگهام منتشر شده که نشان می دهد او نیز به مانند جردن پیکفورد و گاباسکی گلرهای تیم ملی انگلیس و مصر، جهت ضربه پنالتی بازیکنان حریف را روی یک برگه کاغذ نوشته است. او با استفاده از همین بطری آب، سه ضربه پنالتی حریف را مهار کرد.

 

مهار ضربه پنجم کافی بود تا هواداران ناتینگهام به درون زمین هجوم آورده و در چند ثانیه، تمام چمن استادیوم سیتی گروند از هواداران این تیم پر شده بود.
طرفداران ناتینگهام که از صعود تیم‌شان به دیدار فینال پلی‌آف سر از پا نمی‌شناختند، بازیکنان تیم محبوب‌شان را دوره کردند و آنها را در آغوش کشیدند و به همراه آنها مشغول جشن و پایکوبی شدند.

 

17143091714310

یکی از هواداران ناتینگهام هنگام خروج استیو کوپر سرمربی این تیم از تونل ورزشگاه، او را متوقف کرد و سپس دست کوپر را بوسید. صحنه ای که در رسانه های انگلیسی بازتاب زیادی داشته است.

 

1714311

هواداران ناتینگهام با ورود به درون زمین، با استیو کوپر سرمربی ولزی تیم خود مشغول سلفی گرفتن شدند.

 

بدین ترتیب ناتینگهام فارست برای صعود به لیگ برتر انگلیس، باید در ورزشگاه بزرگ ومبلی به مصاف هادرزفیلد برود. قهرمان دو دوره اروپا می‌داند که پس از ۲۳ سال دوری از سطح اول فوتبال انگلیس، اکنون تنها یک بازی برای بازگشت به جایگاهی که در سال‌های گذشته داشته و افتخارات بزرگی را رقم زده، فاصله دارد.

 

1714312

 

1714313

 

سامبا سنگربان ناتینگهام که با چند سیو مهم در دیدار شب گذشته قهرمان هوادارانش بود، در پایان بازی گفت: من و هم تیمی هایم واقعاً می‌خواهیم از همه هواداران تشکر کنیم، با توجه به سختی‌هایی که وجود داشت، امشب همه با همدیگر این کار را انجام دادیم. قدرتی را که هواداران به من دادند، هرگز فراموش نمی کنم. آخرین قدم باقیمانده، ما امشب را فتح کردیم و گام آخر را نیز فتح خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها