کد خبر : 1825402 | 31 اردیبهشت 1401 ساعت 09:15 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

وضعیت مبهم ورزشکاران روس برای حضور در المپیک پاریس

رئیس کمیته بین المللی المپیک حضور ورزشکاران روس در انتخابی المپیک را منوط به شرایط سیاسی در جهان دانست.

وضعیت مبهم ورزشکاران روس برای حضور در المپیک پاریس

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری تاس، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک روز جمعه به خبرنگاران گفت: حضور ورزشکاران روسیه در مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به وضعیت سیاسی بستگی دارد.

باخ گفت: ما باید گام به گام در مورد این موضوع حرکت کنیم، اکنون اقداماتی در این راستا انجام دادیم که شما از آن آگاهی دارید. ما باید وضعیت سیاسی را دنبال کنیم، زیرا نمی‌دانیم که وضعیت سیاسی چگونه در سراسر جهان خواهد شد. ما به نظارت بر اوضاع ادامه می‌دهیم و اگر شرایط تغییر کند، تصمیم مناسبی خواهیم گرفت.

کمیته بین‌المللی المپیک در ۲۸ فوریه به فدراسیون‌های ورزشی توصیه کرد که با توجه به وضعیت اوکراین، از شرکت ورزشکاران روسیه در مسابقات بین‌المللی جلوگیری کنند. بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی با این توصیه موافقت کردند و روسیه نیز حق میزبانی تعدادی از مسابقات در رشته های مختلف ورزشی را از دست داد.

به منظور حفاظت از یکپارچگی مسابقات ورزشی جهانی و برای ایمنی همه شرکت‌کنندگان، IOC  توصیه کرد که فدراسیون‌های ورزشی و برگزار کنندگان رویدادهای ورزشی از ورزشکاران و مقامات روسی و بلاروسی در مسابقات بین‌المللی دعوت یا اجازه شرکت ندهند.

باخ در توضیح محرومیت ورزشکاران روسی گفت: این اقدامات ما اقدامات حفاظتی بود، اینها تحریم نیست، ما باید سریع عمل می‌کردیم و تصمیم گرفتیم که حتی یک رویداد ورزشی در بلاروس و روسیه برگزار نشود. لحظه‌ای فرا می‌رسد که جهان باید پل‌های ریخته شده را بازسازی کند و زمانی که این پل‌ها بازسازی شد جنبش المپیک باید تصمیم لازم را در این زمینه بگیرد. ما کاملاً آگاه هستیم که جنگ‌ها و درگیری‌ها در جهان بسیار زیاد است، همه ما در جامعه برابر هستیم، بنابراین همه کسانی که از جنگ رنج می‌برند شایسته توجه ما هستند.

بازی های المپیک پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ برگزار می شود.

دیدگاه‌ها