کد خبر : 1825403 | 31 اردیبهشت 1401 ساعت 09:41 | 19.2K بازدید | 3 دیدگاه

فولادی‌ها در یک قاب دور و بی‌کیفیت

یادداشت: فولاد آرنا؛ زیبایی به تصویرکشیده نشده

کیفیت پخش بازی‌های فولاد خوزستان در سال‌های اخیر با اعتراض‌های گوناگونی از سوی فوتبال دوستان همراه بوده است.

یادداشت: فولاد آرنا؛ زیبایی به تصویرکشیده نشده

به گزارش ورزش سه، این موضوع در فصل گذشته تا جلسه با مدیران صدا سیما مرکز خوزستان توسط مدیریت قبلی باشگاه سعید آذری نیز پیش رفت اما علی رغم وعده هایی که داده شد در تصویربرداری از بازی ها فولاد هیچ اتفاق مثبتی صورت نگرفته و همچنان مردم خوزستان از دیدن زیبایی های بی حد و اندازه یک استادیوم اختصاصی فوتبال که در سال 2018 در زمره زیباترین و پیشرفته ترین ورزشگاه های جهان قرار گرفته بود محروم هستند.

1715141

فولاد آرنا یک استادیوم مدرن، زیبا و اصطلاحا اروپایی است که سال 1397 در شهر اهواز افتتاح شد. این استادیوم از کلی امکانات از جمله بهترین پروژکتورهای نور حال حاضر ایران، چمن مطلوب، نزدیکی هوادارن به زمین به دلیل نبودن پیست تارتان و خیلی داشته های خوب دیگر بهره مند است. این استادیوم به نحوی ساخته شده که کمترین تابش آفتاب را در طول روز روی سکوی های خودش لمس کند و تماشاگران وقتی وارد استادیوم فولاد می شوند، از بودن در چنین فضایی در شهر تقریبا کم امکانات اهواز لذت می برند. آنها سپس دل خوش می شوند به اینکه می توان در خوزستان هم داشتن امکانات بالا را تجربه کرد. گیت های ورودی فولاد آرنا تماشاچی را با نظم خاصی وارد ورزشگاه می کند و از همهمه‌‌های استادیوم های قبلی شهر (تختی و غدیر) هم خبری نیست.
بعد از تماشای بازی، خروج از سکوها نیز طوری طراحی شده که هوادار بتواند به راحتی از رمپ های مارپیچ که حتی معلولین هم می توانند از آن ها عبور کنند، بدون قرار گرفتن در شلوغی و اتلاف وقت از هر نقطه ای از استادیوم که نشسته بود خارج شود. 
در این استادیوم خبرنگاران و عکاسان نیز از جایگاه ویژه و درخوری برخوردار هستند. در فولاد آرنا رفت و آمد افراد نیز بدون هماهنگی قبلی در فضایی غیر از سکوهای ورزشگاه امکان پذیر نیست و چمن یک دست سبز و نیمکت های شیک بعلاوه نمایشگر با وضوح بالا در این مجموعه، تنها بخشی از جذابیت های این سرمایه ملی است. این ورزشگاه البته امکاناتی از قبیل استخر، سال های متعدد ورزشی و... را دارد که جذابیت های آن را دو چندان می کند.

1715139

تنها ایراد و البته شاید بزرگ ترین ایراد سخت افزاری استادیوم فولاد آرنا نداشتن فضای پارک و پارکینگ اختصاصی مناسب برای وسایل نقلیه تماشاگران مشتاق است تا خودروهای خود را در آنجا پارک کنند. البته اقداماتی در این زمینه در دست انجام است و خوزستاتی ها امیدوارند این معضل وقت گیر و دغدغه ساز برای حضور و تماشای بازی فوتبال تیم محبوب شهر به زودی حل شود.
در مجموع راجع به این استادیوم می شود بسیار نوشت اما موضوع اصلی یادداشت ما و مهمترین دغدغه و مطلبی که باید به آن پرداخت، درواقع دیده نشدن و پنهان ماندن این زیبایی با استفاده از دوربین های کم کیفیت صدا سیما مرکز خوزستان است که متاسفانه علی رغم اعتراض گوناگون فوتبالی ها، فوتبال دوستان و مردم برای بهبود اوضاع تصویر برداری در این ورزشگاه هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته و هنوز مخاطب تلویزیونی نمی‌تواند از دیدن بازی های قرمز و زردهای اهوازی لذت ببرد.
دوربین ها در بازی های فولاد در نقطه ای بسیار بالا و دور از زمین چمن کاشته می شوند و تصویری اصطلاحا واید یا وسیع از بازی به نمایش عموم می گذارند. دوربین های شماره دو، سه و... صدا و سیما هم از همین فاصله دور اتفاقات را ثبت و ضبط می کنند و تصاویری کم کیفیت، بدزاویه و نامطلوب را در اختیار بیننده تلوزیونی قرار می دهند. 

1715142

هوادران فوتبال امیدوار بودند تا در آستانه بازی شنبه شب فولاد و استقلال تهران، با توجه به حساسیت این دیدار برای فولادی ها به دلیل داشتن شانس کسب سهمیه آسیا، ای سی ال 2023، پخش سراسری این دیدار از شبکه سه و البته با اهمیت بودن این بازی برای طرفداران میلیونی استقلال که در این فصل شانس اصلی قهرمانی بود، فولاد آرنا را با تصاویری بهتر و با کیفیت تر ببینند اما این اتفاق هم رخ نداد.

کیوان رشیدی نسب

عکسها: عباس احسانی

1715143

دیدگاه‌ها