کد خبر : 1825440 | 31 اردیبهشت 1401 ساعت 12:19 | 18.9K بازدید | 4 دیدگاه

برند لباس ایران در جام جهانی امروز مشخص می‌شود

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال از پایان تشریفات قانونی عقد قرارداد با تولیدکننده پوشاک تیم‌های ملی خبر داد.

برند لباس ایران در جام جهانی امروز مشخص می‌شود

به گزارش "ورزش سه" سرانجام چند ماه پس از بازی‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی که با استفاده از البسه‌ی تولیدشده توسط دو برند به پایان رسیده بود، امروز برند لباس ایران در جام جهانی مشخص می‌شود.
اصولی در خصوص اینکه ظاهرا امروز لباس تیم ملی در جام‌جهانی معرفی خواهد شد، گفت: امروز این اتفاق صورت می‌گیرد تا 19 اردیبهشت مهلت فراخوان ما بود تا تولیدکنندگان علاقه‌مند در حوزه البسه ورزشی علاقه‌مند به همکاری با فدراسیون فوتبال پیشنهادات خود را ارائه کنند. 21 اردیبهشت در جلسه رسمی کمیسیون معاملات با حضور حراست فدراسیون و نمایندگان شرکت‌های پیشنهاد دهنده که تعدادی از آنها به شکل حضوری و تعدادی هم برخط شرکت کردند، پاکت‌ها را باز کردیم سپس پیشنهادها به کمیته ارزیابی و ارزشیابی اهلیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های عمومی این کمیسیون رفت.

سخنگوی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: طبق فراخوان اعلام شده قرارداد ما با تولیدکننده برای سه سال است در کمیته ارزیابی کیفی بحث‌های کیفیت نمونه‌های ارسال شده از لحاظ فنی و تکنولوژی و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد نیاز به مذاکره با برخی تولیدکنندگان بود و با برخی از این دوستان چنین کاری را انجام دادیم. دوستان ما در کمیسیون معاملات ابهاماتی داشتند و با نمایندگان تولیدکنندگان در هفته‌های گذشته نشست‌هایی را برگزار کردند بخش مهم دیگری که باید در این موضوع مورد توجه قرار بگیرد اهلیت‌های عمومی، توان اقتصادی، مدت تأمین البسه، سوابق حسن انجام کار برای همکاری با مجموعه‌های دیگر، رشته‌های دیگر و حتی خود فدراسیون فوتبال است. به این آیتم‌ها توجه کردیم یکی از معضلاتی که در برخی ادوار با آن مواجه بودیم این بود که البسه بنا بر اتفاقات و مسائل غیرقابل پیش‌بینی که خارج از اختیار فدراسیون و حتی گاهی مواقع تأمین‌کننده بود به موقع تحویل داده نمی‌شد و برای تیم‌های ملی ما مشکل ایجاد می‌کرد.

اصولی درباره اینکه آیا البسه تیم ملی در سه چهار بازی پایانی مقدماتی جام‌جهانی به موقع تأمین می‌شد، گفت: بله، البته همکاری ما با این شرکت خارج از قرارداد و بحث تامین‌کنندگی بود. طبق درخواست و سفارش خرید لباس‌ها را تامین می‌کردیم اما برای ما وقتی قراردادهای قبلی را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که طبق برخی اتفاقات خیلی از تولیدکنندگان به موقع نمی‌توانستند لباس‌ها را تامین کنند. این‌ها آثار سویی داشت، سرپرست تیم ما درباره کیفیت لباس‌ها نکاتی داشتند که همه این مسائل جمع‌بندی و در فرم‌های ارزیابی جمع‌آوری شد. ان‌شاءالله امروز موضوع را در کمیسیون معاملات نهایی خواهیم کرد و برنده و تامین‌کننده البسه تیم‌های ملی را معرفی خواهیم کرد. پس از آن برنامه رونمایی از لباس تیم ملی در جام جهانی قطر و سایر تیم‌های ملی را پیش رو داریم .

1663307


وی افزود: قراردادی که با شرکت تامین‌کننده لباس می‌بندیم در مورد تیم ملی فوتسال، فوتبال ساحلی، تیم‌های پایه بانوان و ... است پکیج کاملی داریم و تمام تیم‌های ملی مرتبط با فدراسیون فوتبال در قرارداد مربوط به این البسه مشمول خواهند بود و ان‌شاءالله فدراسیون بتواند در این بخش به همه تیم‌ها ثبات بدهد و دغدغه تمام تیم‌های ملی را در این حوزه مرتفع کنیم زیرا با این عواقب اختلالاتی برای تیم و بازیکنان ایجاد می‌شود اما آنها باید خیال راحتی داشته باشند و بدانند تا سه سال هیچ مشکلی در زمینه لباس نخواهند داشت.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: البته گل ماجرا جام‌جهانی است و همه دوست دارند در این رقابت‌ها حضور داشته باشند اگر صرفا بخواهیم تولید لباس را به رقابت‌های جام‌جهانی محدود کنیم خیلی از شرکت‌ها علاقه دارند اما ما تا سه سال آینده را هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا دیگر با مشکلات مواجه نباشیم. قبل از جام‌جهانی جام ملت‌های فوتسال را در شهریور ماه و پس از آن مسابقات هم جام ملت‌های فوتبال را پیش‌رو داریم باید خیال‌مان راحت باشد که تامین‌کننده‌ای بالای سر کار است.

اصولی در خصوص اینکه یکی از برندها تولیدکننده البسه تیم‌های ملی ایرانی است گفت:‌ یکی از فاکتورهای بسیار مهم ما تولید داخل است این موضوع در کنار تولیدکننده داخلی اهمیت بالایی دارد زیرا می‌تواند به موقع لباس‌ها را تحویل بدهد. بر همین اساس و با همین دیدگاه‌ ارزیابی‌ها را انجام داده و پس از جمع‌بندی موارد طبق مصوبه کمیسیون معاملات برند تولیدکننده لباس‌ تیم‌های ملی را معرفی خواهیم کرد برنامه‌ریزی مفصلی از رونمایی لباسی که قرار است در جام‌جهانی روی تن ملی‌پوشان ما باشد داریم.

وی در مورد اینکه آیا فدراسیون فوتبال قرار است با شرکتی که در سه چهار بازی پایانی مقدماتی جام‌جهانی لباس‌های تیم ملی را تامین کرد ادامه همکاری بدهد گفت:‌ توکل بر خدا اجازه بدهید از مسیر قانونی برویم، به زودی پس از مصوب شدن در کمیسیون معاملات تولیدکننده را معرفی خواهیم کرد. این قرارداد تا بعدازظهر امروز نهایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها