کد خبر : 1825575 | 01 خرداد 1401 ساعت 10:42 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

مربی سابق تیم ملی علیه سرمربی روسی افشاگری کرد؛

ماجرای لاغری ولادیمیر آلکنو در ایران!

پیمان اکبری بعد از یک سال تصمیم گرفت در خصوص جدایی خود از کادرفنی تیم ملی در دوران سرمربیگری آلکنو شفاف سازی کند.

ماجرای لاغری ولادیمیر آلکنو در ایران!

به گزارش "ورزش سه"، جمعه شب و پس از اینکه تیم والیبال پیکان توانست در یک بازگشت تماشایی با نتیجه 3 بر 2 سانتوری ژاپن را شکست داده و پس از 11 سال دوباره قهرمان باشگاه های آسیا شود و برای هشتمین بار بر بام قاره کهن بایستد، پیمان اکبری که 11 سال پیش هم خودش توانسته بود این تیم را قهرمان آسیا کند، صحبت های را در خصوص اتفاقات تیم ملی قبل از المپیک توکیو مطرح کرد. 
سرمربی 44 ساله پیکان در دوران سرمربیگری ایگور کولاکوویچ صرب در تیم ملی، به عنوان دستیار اول او فعالیت می کرد اما مدتی پس از همکاری با ولادیمیر آلکنو از این سمت کناره گرفت، در پاسخ به سوالی راجع به دلیل جدایی اش از کادر تیم ملی، علی رغم تاکید بر شناخت خوب کولاکوویچ از نقاط ضعف و قوت تیم ملی ایران و سایر کشورهای دنیا، فدراسیون را برای انتخاب یک مربی باتجربه برای مسابقات المپیک به دلیل وقفه یکساله‌ای که به خاطر کرونا ایجاد شده بود، محق دانست اما دلایلی را عنوان کرد که انتخاب این مربی روس را برای هدایت تیم ملی ایران غیر کارشناسی می دانست.
نخستین موردی که این مربی نام آشنا بیان کرد، این بود: «آلکنو فقط با تیم ملی روسیه موفق بود و سیستم والیبال ایران و روسیه با یکدیگر بسیار متفاوت است و ما اصلاً شرایط فیزیکی تیم ملی روسیه را نداریم. آلکنو هم یک مربی کاملاً فیزیکی بود و فقط فیزیک را در نظر می گرفت. همچنین این مربی شناخت ویژه ای نیز نسبت به والیبال ایران نداشت و هیچکسی نیز در کنار او نبود تا اطلاعات درستی را نسبت به والیبال ما در اختیار ایشان قرار دهد.» 

1715394


اما صحبت های پیمان اکبری جایی شکل افشاگری پیدا کرد که او درباره دو انگیزه آلکنو از حضورش در ایران صحبت کرد: «شخصاً از خود آلکنو شنیدم که انگیزه اش برای هدایت تیم ملی ایران، حضور در چهارمین المپیک به عنوان سرمربی بوده است و انگیزه دیگر او نیز این بود که وزن خود را کم کند تا در مسابقات المپیک یک استایل خوب داشته باشد! برای این کار از ساعت 6 صبح بیدار می شد و دور دریاچه می دوید و روی تردمیل می رفت.» ماحصل کار این مربی روس نیز طبق گفته پیمان اکبری بدترین نتیجه چند سال اخیر تیم ملی بوده است چرا که از بین 8 تیم برتر جهان به رتبه دوازدهم سقوط کردیم.
این مربی که در سال 2010 با تیم پیکان به مقام سوم باشگاه های جهان رسیده است، در مورد دلایل جدایی خودش از کادر تیم ملی نیز عنوان کرد: «من مربی پاداشی نیستم و 14 سال بازیکن تیم ملی بوده ام و قهرمان ایران و آسیا و سوم جهان شده ام ولی کسی به من پاداش نداده است که به عنوان پاداش قهرمانی آسیا من را به عنوان کمک مربی تیم ملی انتخاب کنند. روی پای خودم می ایستم و تلاش خودم را می کنم تا در مسیر درست به هدفم برسم. من یک مربی نوبتی نیستم که بگویند این مسابقه را نرو ولی به المپیک برو؛ اگر من در تیم ملی تاثیر گذار هستم، رفتن به یک مسابقه و نرفتن به مسابقه دیگر معنایی ندارد و اگر هم تاثیرگذار نیستم، بهتر است کسانی در کنار تیم ملی باشند که تاثیرگذار باشند.»

دیدگاه‌ها