کد خبر : 1825802 | 02 خرداد 1401 ساعت 15:59 | 54.9K بازدید | 13 دیدگاه

من کلاه ایمنی داشتم، ساغلام و کیانی نه

جزییات لحظات جهنمی از زبان گل محمدی

سرمربی پرسپولیس در اولین نشست خبری لیگ برتری خود پس از دربی حضور یافت.

جزییات لحظات جهنمی از زبان گل محمدی

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی شهرخودرو حضور یافت و در مورد این بازی عنوان کرد: بعد از مدتها در خدمت شما هستیم و بالاخره اتفاقات زیادی در این فصل افتاد و نزدیک به پایان مسابقات هستیم. مسابقاتی آینده باتوجه به اینکه باید از اسم  پرسپولیس دفاع کنیم، خیلی برای ما مهم است و امیدوار هستم که این دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. می‌دانم هواداران دوست نداشتند در این وضعیت باشیم و برای دومی بجنگیم اما فکر کنم سال گذشته یک درس خیلی خوبی به ما داد که این را باید متوجه شویم که فوتبال یک بازی گروهی است و باید در تمام ابعاد فوتبال قوی باشیم. این درس را گرفتیم و می‌تواند در سالهای آینده به ما کمک کند.

1715859

وی افزود: فردا مقابل تیمی بازی داریم که برای آخرین امیدهای خود برای بقا در لیگ برتر پای به زمین می‌گذارد و از آن طرف تیم ما هم قطعا برای گرفتن سه امتیاز تلاش خواهد کرد. فکر کنم تقابل این دو انگیزه، باعث بازی خوبی شود. آنها تیمی هستند که خوب دفاع می‌کنند و فکر نکنم چیزی برای از دست دادن داشته باشند.

او در مورد غایبان تیمش گفت: ما فردا سه بازیکن را در اختیار نداریم اما برای گرفتن سه امتیاز تلاش خواهیم کرد.

گل‌محمدی در مورد اتفاقات هفته گذشته در تبریز عنوان کرد: ما به آنجا رفتیم که فوتبال بازی کنیم ولی شرایط انجام مسابقه مهیا نبود و اتفاقاتی که افتاد اصلا عادی نبود. نمی‌دانم دلیلش چه بود. از زمانی که آن اتفاق افتاد تنها سوالی که هم هواداران و هم علاقمندان به فوتبال از من می‌پرسند این است که چرا این اتفاق افتاد و هنوز نمی‌توانم جوابی برای این سوال پیدا کنم ولی واقعا جای تاسف داشت و شرایطی هم به وجود آمد که داور مسابقه هم نتوانست بازی را ادامه بدهد. تصمیم گیری اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد بر عهده مسئولان فدراسیون است.

1715861

او درباره اتفاقاتی که در حاشیه بازی با تراکتور برای خودش رخ داد و اینکه با همراهی مهدی کیانی و سرمربی تراکتور از جایگاه پایین آمد گفت: من قبل از هر چیز جا دارد از مهدی کیانی و آقای ساغلام تشکر و قدردانی کنم؛ خیلی تلاش داشتند که من سالم به پایین برسم. من خودم زیر کلاه ایمنی نیروی انتظامی بودم ولی این بنده خداها هیچ حفاظی نداشتند و با این حال من را اسکورت کردند تا آسیبی به من نرسد. از آنها تشکر می‌کنم. اتفاقاتی که افتاد خیلی عجیب بود و اصلا نرمال نبود؛ هم در شروع مسابقه که می‌خواستم به جایگاه بروم و هم نیمه که می‌خواستم به رختکن بروم اما اجازه این کار را ندادند و آخر بازی هم که همه اتفاقات را دیدند. صحنه های آخرالزمانی و وحشتناکی بود.

گل‌محمدی ادامه داد: خدا را شکر که به کسی آسیب نرسید؛ بعد از پایان اتفاقات به تنها چیزی که فکر می‌کردیم این بود که واقعا خوشحال بودیم که کسی چه از تیم خودمان، چه هواداران تراکتور و بازیکنان تراکتور آسیب ندید. خدا را شکر هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و فکر می‌کنم شبیه معجزه بود. روی این مسئله باید حتما واکاوی شود و درباره آن صحبت شود. این اولین اتفاقاتی نیست که رخ می‌دهد و آخری هم نخواهد بود. این یک تلنگر و نشانه ای است که روی بحث های فرهنگی و نظم و انضباط و امنیت ورزشگاه باید بیشتر دقت و کار شود. فکر می‌کنم این اتفاقات یک نقطه تاریکی در فوتبال ایران بود ولی باید از این اتفاقات درس بگیریم و حواس‌مان باشد دیگر تکرار نشود.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه مدیر فرهنگی تراکتور مدعی شده او رفتارهای تحریک آمیز و زشتی داشته بیان کرد: من چنین چیزی نخواندم اما من بعد از شروع بازی رفتم چمن ورزشگاه را ببینم که همانجا مورد لطف تماشاگران قرار گرفتم. همیشه نسبت به هواداران تراکتور و مردم تبریز احساس خوبی داشته‌ام و الان هم دارم. من آنجا هم بازی کرده‌ام و شروع فوتبالم از آنجا بود و هم مربیگری کرده‌ام و کار کردم و برایشان زحمت کشیدم. هر چند که نتایجی که می‌خواستیم به وجود نیامد ولی آنجا فرهنگ هواداری واقعا یک فرهنگ خوبی بود و یک الگو بودند. ما هفته سوم هم باختیم ولی هفته چهارم هم آمدند تشویق کردند و ما توانستیم روند خوب پیدا کنیم. ما سه هفته ابتدایی لیگ را امتیازی نگرفتیم اما هفته چهارم با قدرت تشویق کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد؛ تا آخرین لحظه هم حمایت کردند. نمی‌دانم در این چند وقت چه اتفاقی افتاده اما باید این مسئله بررسی شود و متوجه شویم دلیل اتفاقاتی که افتاد چه بود. خیلی عجیب بود.

گل‌محمدی در خصوص اینکه برخی معتقدند مشکل از پرسپولیس است که در تبریز و اصفهان و اهواز مشکل دارد گفت: وقتی یک تیم پنج سال متوالی قهرمان می‌شود، حساسیت ها نسبت به آن زیاد می‌شود. این مسئله ای است که خودآگاه یا ناخودآگاه یک احساسی به وجود می‌آید که این‌ تیم چرا باید پشت سر هم پنج سال قهرمان شود. شاید یکی از دلایلش این باشد ولی همیشه بازیکنانی که در چند سال اخیر من دیده‌ام همگی بازیکنان بافرهنگ و بدون حاشیه ای بوده‌اند که سرشان در کار خودشان بوده است. مربیانی که بوده‌اند هم همینطور. هیچکس دنبال حاشیه نبوده و الان هم نیست. همیشه تمرکز بچه ها و مربیان فوتبال و بحث های فنی بوده ولی متاسفانه بخشی از این اتفاقاتی که برای پرسپولیس رخ می‌دهد به مسائلی که گفتم برمی‌گردد.

او درباره اخباری که درباره نقل و انتقالات پرسپولیس شنیده می‌شود و در پاسخ به اینکه آیا لیستی را به رضا درویش برای فصل آینده داده یا خیر گفت: من اخیرا دو سه جلسه با آقای درویش داشته‌ام و بحث هایی مبنی بر نقل و انتقالات انجام شد ولی من هیچوقت این بحث ها را ادامه ندادم چون به خود ایشان هم گفتم راجع به بحث نقل و انتقالات فقط باید بعد از پایان بازی ها صحبت شود و الان هم ما دو بازی مهم در پیش داریم و تمام تمرکزمان روی این دو بازی است. بعد از پایان بازی ها فصل نقل و انتقالات می‌رسد و درباره آن صحبت می‌شود و قطعا درباره سوالاتی که شما و هواداران دارید هم صحبت می‌کنیم.

گل‌محمدی در واکنش به اینکه در دقیقه آخر مثل فصل گذشته سر تیم کلاه می‌رود پاسخ داد: پارسال سر ما کلاه نرفت. اتفاقاتی که پارسال افتاد بخاطر مشکلاتی بود که باشگاه داشت. باز هم به صحبت های آقای شکوری  استناد می‌کنم که گفتند اجازه نمی‌دادند برای تیم هزینه شود و این یک واقعیت بود و متاسفانه فقط این عدم صدور اجازه فقط برای پرسپولیس بود. ما اگر این اجازه را داشتیم که بتوانیم بازیکن بگیریم قطعا بازیکنانی که از ما جدا شدند را به راحتی نگه می‌داشتیم. اما‌ هم مشکلات مالی که داشتیم و هم نهادهایی که اجازه نمی‌دادند برای گرفتن و نگه داشتن بازیکن هزینه کنیم اول فصل ما را اذیت کرد. اما الان فکر نمی‌کنم که این مسائل وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم واگذار شد و به بورس رفت فکر می‌کنم خیلی از مشکلات مالی باشگاه از این طریق حل شود و فکر نمی‌کنم مشکلی برای نگه داشتن بازیکن یا جذب بازیکن داشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد انتقادات از بدنسازی تیمش اظهار داشت: گروه بدنسازی و گروه مربیان ما همانهایی هستند که دو سال تیم را قهرمان کردند و تیم را بردند فینال آسیا. آن موقع که قهرمان شدیم و رفتیم فینال آسیا چرا کسی نیامد بگوید بدنسازی شما خوب بوده و مشکلی نداشتید و...؟ موقعی که تیم نتیجه نمی‌گیرد و مشکلاتی پیش می‌آید همه مصاحبه می‌کنند. آقای صالح نیا استاد من است و من شاگرد او هستم و او از مربیان بدنساز خوب کشورمان بودند و هستند و من برایشان احترام قائل هستم و ایشان از بهترین مربیان بدنساز تاریخ فوتبال ایران هستند و برایشان آرزوی سلامتی دارم. یک مسئله را می‌خواستم بگویم، اینکه مشکل مصدومیت به وجود آمده، بخش بزرگی از آن به مسئله زمین تمرین برمی‌گردد. من از مهرماه به آقای صدری گفتم من زمین می‌خواهم و ما حدود چهار پنج ماه در زمین یخ زده و نامطلوب و غیراستاندارد تمرین می‌کردیم و این قطعا در دراز مدت روی کار فنی و جسمانی تاثیر می‌گذارد و آمار مصدومیت را بالا می‌برد. ما در مورد این مسائل صحبت می‌کنیم یکسری می‌گویند بهانه است. وقتی ما زمین تمرین نداشتیم هرروز می‌گفتیم که این یک نیاز اولیه است. اما خب گوش شنوایی وجود نداشت و متاسفانه نتوانستیم یک زمین تمرین خوب گیر بیاوریم و این قطعا تاثیر می‌گذارد. وقتی خوب تمرین نکنی حتما در کارت اثر منفی دارد.

1715860

او در مورد شایعات پیرامون جدایی‌اش از پرسپولیس و جایگزینی با نفرات دیگر توضیح داد: ادامه کار من، اولا که دو سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارم و نسبت به ادامه همکاری پایبندم و هیچ مشکلی از این بابت ندارم. در نهایت اگر باشگاه بخواهد تصمیمی بگیرد، دست باشگاه است و من نمی‌توانم نسبت به تصمیمات باشگاه موضع‌گیری کنم. اما وقتی تیم قهرمان نمی‌شود حرفهایی مطرح می‌شود و هرکسی که بتواند مصاحبه می‌کند، برای اینکه من را بکوبند. از افرادی مصاحبه گرفته می‌شود که با تیم مشکل و دشمنی دارند و بخشی از آن به خاطر این است که شما در تیم بزرگی کار می‌کنید. اما همیشه گروهی که سالم کار می‌کنند و گروهی که نمی‌خواهند آنها کار کنند، وجود دارند. ما با تمام وجود برای پرسپولیس کار کردیم و خیلی‌ منفعت شخصی را در نظر می‌گیرند که علیه من و تیم هجمه درست می‌کنند. خیلی خوب می‌شود تشخیص داد که این افراد چه کسانی هستند و از کجا آب می‌خورد. برای من روشن است و برای بخشی از هواداران هم روشن است. فکر کنم این‌ها سازماندهی شده است و زیاد آدرس دوری هم ندارد و نزدیک است.

یحیی در پاسخ به این سوال که استعفا و خداحافظی خود در چند مقطع را چقدر در این مسائل اثرگذار می‌داند؟ گفت: من هیچ وقت نسبت به کاری که خودم انجام می‌دهم، نمی‌گویم کامل و درست بوده و ایرادی نداشته.  هیچ مربی‌ای بی‌ایراد نیست، هر مربی سبک کاری خودش را دارد و به تعداد مربیان دنیا سبک کاری وجود دارد. من هم کارم مشخص است و نوع کاری که انجام می‌دهم، بر مبنای کارهای فنی بوده ولی سالی که گذشت، درس خوبی برای همه ما شد  که باشگاه فقط بازیکن و مربی نیست و همه ارکان باشگاه نسبت به انجام وظایف دقت داشته باشند و تا جایی که از دستشان برمی‌آید، کار انجام بدهند. همه چیز داخل زمین نیست و به خصوص در فوتبال ایران باید همه حواشی را جمع و جور کنی و نسبت به متحدکردن هواداران در فضای مجازی و رسانه‌ای قدم خوب برداری و همچنین در ارکان فدراسیون. باید این‌ها را به خوبی مدیریت کنی اگر بتوانیم یک کار جمعی خوب را انجام بدهیم می‌توانیم موفق شویم. مشکلاتی هم که وجود داشته و کم و کاستی در بخش فنی را من تمام قد برعهده می‌گیرم و مسئولیتش با من است. امیدوارم این اتفاقات به ما کمک کند که تجربه خوبی برای آینده داشته باشیم.

1715862

دیدگاه‌ها