کد خبر : 1826599 | 07 خرداد 1401 ساعت 20:30 | 15.8K بازدید | 2 دیدگاه

لیگ یک؛ ردپای فوتبال پاک

در شرایطی که طی هفته‌های اخیر بحث‌های زیادی درباره فوتبال پاک و پشت پرده شکل گرفته بود، در دو دیدار این هفته اتفاقات مثبتی رقم خورد که جای قدردانی و ستایش هم دارد.

لیگ یک؛ ردپای فوتبال پاک

به گزارش "ورزش سه"، خوشه طلایی و مس شهربابک دو تیمی هستند که در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل تکلیف‌شان مشخص شده و با حضور در میانه‌های جدول کار را به پایان خواهند رساند. اما تقابل این دو تیم با رقبای در خطر سقوط و حتی صعود نیز طی هفته‌های اخیر با بالاترین اهمیت همراه بوده است. این دو تیم این هفته میزبانی رایکا بابل و ویستاتوربین تهران را برعهده داشتند و با نمایشی جالب توجه و فیرپلی، تحسین فوتبال‌دوستان را به‌همراه داشتند.

1717172

خوشه طلایی که در این فصل با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند، تا پیش از این بازی به‌واسطه مشکلاتی که داشت حتی تمرینات مناسبی را دنبال نکرده بود و این نگرانی بزرگی را برای دیگر تیم‌های مدعی سقوط شکل داده بود. با این حال در شرایطی که رایکا در همان دقایق ابتدایی بازی موفق شد از حریفش پیش بیفتد، آنها بازی را به تساوی کشاندند. این اتفاق یک بار دیگر هم افتاد و  شاگردان پیروز قربانی که اصلی‌ترین مدعی سقوط هستند بار دیگر خوشه را در آستانه شکست بردند اما در دقایق پایانی حریف موفق شد با دو گل، یک کامبک ویژه به نام خود کند و رایکا را با شکست بدرقه کرد.

1717173

در دیگر دیگر هم مس شهربابک با هدایت وحید رضایی یک نمایش بزرگ را مقابل هواداران خود به‌جا گذاشت. در شرایطی که شهربابکی‌ها همانند ویستاتوربین اولین تجربه حضور در لیگ آزادگان را پشت سر می‌گذاشتند، وحید رضایی موفق شده بود علی‌رغم بدشانسی‌هایی که تیمش در این فصل آورده بود و در برخی بازی‌ها نیز اشتباهات داوری علیه آنها بود، در نهایت سهمیه تیم را برای فصل اول در لیگ یک حفظ کند. آنها در این بازی مقابل ویستاتوربین و در شرایطی که رقیب کاملا استرس سقوط را در تمام دقایق بازی به دنبال داشت، یک بازی جوانمردانه را به‌نمایش گذاشت و حتی در دقایق پایانی تا آستانه شکست ویستاتوربین هم پیش رفتند که عملکرد موفق دفاع و گلر جوان حریف آنها را ناکام گذاشت. با این حال نکته جالب توجه این بود که بعد از بازی هواداران مس شهربابک به پاس عملکرد تیم‌شان و در شرایطی که به وقت کشی دقایق پایانی ویستاتوربین نیز معترض بودند، دقایق زیادی را در استادیوم به تشویق شاگردان وحید رضایی پرداختند.

1717174

هواداران مس شهربابک که اولین فصل حضور در لیگ آزادگان را تجربه می‌کنند، امیدوارند در فصل آینده با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که مسوولان و درایت عباس قشمی مدیرعامل این باشگاه شکل داده‌اند، لیگ آینده را با اتفاق بزرگتری دنبال کنند.

 

البته در بازی هفته گذشته نیز شاهین بوشهر که سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شده یک شب سخت را برای سایپا و شاگردان حمید درخشان شکل داده بود و با دفاعی منسجم نشان دادند که به دنبال فوتبالی پاک هستند.

اتفاقات مثبت لیگ یک در شرایطی که بحث زیادی درباره کم کاری برخی تیم‌ها شکل گرفته و با حساسیت سازمان لیگ و کمیته داوران همراه شده، می‌تواند فوتبا‌ل‌دوستان را امیدوار کند که در دو هفته مانده به پایان فصل، تیمی که شایستگی بقا را دارد، با عملکرد خود بتواند این شرایط را فراهم سازد.

1717175

دیدگاه‌ها