کد خبر : 1826619 | 08 خرداد 1401 ساعت 02:22 | 143.7K بازدید | 89 دیدگاه

مهارهای باورنکردنی بلژیکی

دست‌های جادویی کورتوا؛ او تا فردا هم گل نمی‌خورد (عکس)

رئال مادرید چهاردهمین قهرمانی خود در چمپیونزلیگ را مدیون تیبو کورتواست. او به تنهایی مانع انتقام گیری محمد صلاح شد.

دست‌های جادویی کورتوا؛ او تا فردا هم گل نمی‌خورد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"،  بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 22-2021 بامداد امروز در ورزشگاه استاده فرانس شهر پاریس میان تیم‌های لیورپول و رئال مادرید برگزار شد. این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود رئال مادرید به پایان رسید. تنها گل این بازی در دقیقه 59 توسط وینیسیوس جونیور با پاسی از فدریکو والورده به ثمر رسید.

1717279

 

در این بازی که به دلایل امنیتی (ورود گروه پرشماری از هواداران لیورپول به ورزشگاه بدون بلیت و درگیری هواداران دو تیم بیرون ورزشگاه که پلیس را مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور کرد) با نزدیک به 40 دقیقه تأخیر آغاز شد، لیورپول به شیوه همیشگی خود پرس از بالا و بازی هجومی را در دستور کار قرار داد و در سمت مقابل هم رئال مادرید مطابق معمول چشم به ضدحملات دوخت و در نهایت به وسیله همین تاکتیک هم به گل رسید، وقتی که دفع یک تهدید روی دروازه‌اش را که به وسیله محمد صلاح شکل گرفته بود، به یک ضدحمله سرعتی تبدیل کرد.

1717277

 

به این ترتیب رئال مادرید پس از حذف چلسی در مرحله یک چهارم نهایی و منچسترسیتی در نیمه نهایی، سومین نماینده انگلیس را هم در کسب عنوان قهرمانی ناکام گذاشت تا خود برای چهاردهمین بار فاتح مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان شود و رکوردش به‌عنوان پرافتخارترین تیم تورنمنت را دست نیافتنی‌تر کند. لیورپول که با انگیزه گرفتن انتقام شکست جنجالی چهار سال پیش خود مقابل همین رئال مادرید در فینال کیف پا به میدان گذاشته بود، باز هم در غلبه بر کهکشانی‌ها ناکام ماند و نتوانست هفتمین قهرمانی خود را کسب کند تا در کنار میلان به طور مشترک دومین تیم پرافتخار رقابت‌ها شود.
 

رئال مادرید فینال را با گل وینیسیوس برد ولی بدون هیچ تردیدی این عنوان را مدیون تیبو کورتواست. دروازه‌بان بلژیکی رئال در یک شب تاریخی و به یادماندنی 8 مهار موفق داشت و در چند صحنه به شکلی باورنکردنی مانع گلزنی لیورپولی‌ها شد.

16 دقیقه از بازی گذشته بود که کورتوا ضربه زمینی و آرام محمد صلاح را از چند قدمی دروازه با یک دست مهار کرد.

1717251

 

5 دقیقه بعد از ضربه صلاح چیزی نمانده بود تا دروازه رئال گشوده شود. این بار سادیو مانه با گذر از مدافعان مقابلش شوتی محکم را روانه دروازه رئال کرد ولی کورتوا با شیرجه‌ای مناسب روی توپ اثر گذاشت و توپ پس از برخورد به تیر در آغوش کورتوا آرام گرفت. به گمان بسیاری کورتوا در حال حاضر بهترین گلر دنیاست و رئال از این حیث کاملا سود برده است.
 

1717254

 

1717252

 

 اوج هنرنمایی کورتوا اما به نیمه دوم و پس از ثبت گل رئال برمی گردد. گلر بلژیکی یک تنه مقابل ضربات محمد صلاح ایستاد و اجازه نداد برتری تیمش از دست برود.

1717307

 

دقیقه 64 بازی، محمد صلاح  از بیرون محوطه جریمه یکی از آن ضربات تخصصی پای چپ خود را روانه دروازه رئال کرد. به نظر می رسید توپ در کنج مخالفت دروازه آرام خواهد گرفت اما کورتوا با واکنشی استثنایی توپ را روانه کرنر کرد.
 

1717306

 

دقیقه 69 بازی، کورتوا این بار از دهانه دروازه صلاح را ناکام گذاشت. ستاره مصری در چند قدمی دروازه به یک بغل پا برای گلزنی نیاز داشت. این کار را هم انجام داد ولی کورتوا باز هم به شکلی حیرت انگیز توپ را برگشت داد.

1717308

 

1717309

 

دقیقه 83 بازی شاید کورتوا بهترین سیو تمام دوران فوتبالش را انجام داد. این بار صلاح، فرلاند مندی را جا گذاشت و در مصاف تک به تک با کورتوا از درون محوطه جریمه با پای راست به توپ ضربه زد. کورتوا با یک واکنش دیدنی و با دست راست توپ را مهار کرد. صلاح بر زمین می کوبید و چند قدم دورتر، کورتوا در آغوش هم تیمی هایش قرار گرفته بود.

1717344

 

تیبو کورتوا قبل از بازی فینال گفته بود که حالا در جای درست تاریخ قرار دارد. گلر بلژیکی در فینال سال 2014 دروازه بان اتلتیکو در فینال برابر رئال بود و تا دقیقه 93 نیز تیم پیروز میدان بودند ولی در نهایت 4-1 شکست خوردند. او سال 2018 از چلسی به رئال پیوست و نمی خواست شانس دوم را از دست بدهد و قدر این لحظه بزرگ را می دانست.

ستاره بلژیکی در مصاجبه با خبرنگاران، پس از قهرمانی گفت:«در طول این سال‌ها بسیار تلاش کردم تا توانستم به باشگاه محبوبم بیایم. روز گذشته هم گفتم از این که در سمت درست تاریخ قرار دارم بسیار خوشحال هستم. بسیاری در توییتر خصوصا از هواداران لیورپول به من گفتند که باید فروتن باشم. من به این جام برای زندگی حرفه‌ای خودم و به منظور کسب احترام برای اسم خودم نیاز داشتم چون فکر می‌کنم به اندازه کافی به من احترام نمی‌گذارند، خصوصا در انگلیس.»

1717350

 

این بازیکن با اشاره به مسیر سختی که رئال در این رقابت‌ها طی کرد اضافه کرد:«من پس از فصلی بسیار عالی که به اندازه کافی خوب نبودم بسیار مورد انتقاد قرار گرفتم اما به عملکرد این تیم افتخار می‌کنم و وقتی آنها به من نیاز داشتند به دادشان رسیدم. ما بهترین باشگاه‌های جهان را شکست دادیم. امسال برابر سیتی و لیورپول که این فصل در لیگ برتر باورنکردنی بودند پیروزی شدیم.»

درخشس کورتوا تنها مختص به بازی فینال نبود. او در بازی یک هشتم نهایی برابر پی اس جی هشت مهار موفق داشت. برابر سیتی در نیمه نهایی نیز هشت مهار و در بازی فینال نیز هشت بار لیورپولی ها را ناکام گذاشت که بیشترین مهار در تاریخ فینال لیگ قهرمانان محسوب می شود. کورتوا بهترین دروازه بان دنیاست، تردید دارید؟

دیدگاه‌ها