کد خبر : 1826690 | 08 خرداد 1401 ساعت 12:49 | 744 بازدید | 0 دیدگاه

صالحی امیری: باید از همه بزرگان ورزش تجلیل شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش ایران سه هزار سال قدمت دارد، چرا باید پیشکسوتان در کنج عزلت باشند؟

صالحی امیری: باید از همه بزرگان ورزش تجلیل شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار ورزش ایران اظهار داشت: امروز، این سالن و مکان منور به حضور پیشکسوتان ورزش ایران شده است. اگر امروز ورزش ما هویت دارد و می‌درخشد، به خاطر این ریشه‌ها است. مبادا فرزندان ما احترام بزرگان را فراموش کنند.

وی افزود: ایرانی یعنی اخلاق و معرفت و انسانیت. دانش‌آموزان باید احترام بزرگان را بیاموزند. دانشجویان باید یاد بگیرند که راه ترقی، فقط علم نیست و باید اخلاق را فراگرفت.

صالحی امیری ادامه داد: ورزش ایران سه هزار سال قدمت دارد. چرا باید پیشکسوتان در کنج عزلت باشند؟ همه این بزرگان باید یک روز در این سالن تقدیر شوند. ما حق نداریم سرمایه‌های خود را فراموش کنیم. سرمایه‌های ما انسان‌های بزرگی هستند که زندگی خود را برای تربیت انسان‌ها و ورزشکاران صرف کردند. ما به دنبال شخصیت می‌گردیم تا به نسل جوان معرفی کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما 10 تالار تعریف کرده‌ایم تا همه آنهایی که در صد سال اخیر به ورزش خدمت کرده‌اند، دیده شوند. ورزش دو ساحت دارند؛ یکی بحث مدال و سکه است و دیگری موضوع پهلوانی.

 

دیدگاه‌ها