کد خبر : 1826939 | 09 خرداد 1401 ساعت 17:12 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

توقف تیراندازان المپیکی پشت سکوی جام جهانی؛

دست ایرانی‌ها در میکس تیمی به مدال نرسید

سومین روز از جام جهانی تیراندازی باکو با برگزاری رقابت‌های میکس تیمی و حضور نمایندگان ایران آغاز شد.

دست ایرانی‌ها در میکس تیمی به مدال نرسید

به گزارش "ورزش سه"، نخستین ماده ای که در روز سوم رقابت های جام جهانی تیراندازی باکو برگزار شد، میکس تیمی تفنگ بادی 10 متر بود.
تیم ملی ایران هم که دومین رقابت بین المللی خود با قوانین جدید را پشت سر می گذارد، با دو تیم در این ماده حاضر بود؛ تیم اول متشکل از فاطمه کرم زاده و مهیار صداقت و تیم دوم نیز با ترکیب نجمه خدمتی و امیرمحمد نکونام. تیم صداقت و کرم زاده که در جام جهانی ریو به مقام ششم رسیده بودند، نتوانستند عملکرد خوب خود را تکرار کنند و نفر پنجم جوانان جهان با نزدیک به 2 نمره افت عملکرد، نمره 6. 311 را به ثبت رساند و صداقت نیز که با تنها یک دهم امتیاز اختلاف از رسیدن به فینال المپیک توکیو بازماند، نزدیک به یک و نیم نمره ضعیف تر از برزیل کار کرد و 3. 311 امتیاز به دست آورد تا تیم نخست ایران با امتیاز 9. 622 در رتبه بیست و هفتم قرار بگیرد؛ هرچند که سطح این مسابقات بسیار بالاتر از جام جهانی ریو بود و این تیم با تکرار امتیاز 3. 626 هم به رتبه ای بهتر از سیزدهم نمی رسید. 
نجمه خدمتی هم که نخستین مسابقه میکس 10 متر خود پس از المپیک توکیو را تجربه می کرد، امتیاز نه چندان خوب 7. 310 را ثبت کرد و علی رغم اینکه امیرمحمد نکونام، نایب قهرمان این ماده در جوانان جهان، نزدیک به 3 نمره بهتر از جام جهانی ریو کار کرد و به امتیاز 4. 313 رسید، تیم دوم ایران هم با امتیاز 1. 624 به مقامی بهتر از هجدهم نرسید و از راهیابی به مرحله بعد بازماند. در فینال این ماده نیز تیم جوان کره جنوبی 2 با ترکیب کوم جی هیون و پارک هاجون با نتیجه 16 بر 10 از سد آندره آ آرسوویچ کهنه کار و لازار کواچویچ صربستانی عبور کرد و به مدال طلا رسید.
مسابقه بعدی که امروز برگزار شد، میکس تیمی تپانچه بادی 10 متر بود که اگرچه تپانچه زن های ایرانی عملکرد بهتری نسبت به تیم تفنگ بادی داشتند، اما آنها نیز نتوانستند به مدال برسند. ایران در تپانچه نیز همانند تفنگ 2 تیم داشت که تیم ایران یک متشکل از 2 تیرانداز باتجربه یعنی گلنوش سبقت الهی و جواد فروغی بود و در تیم ایران 2 نیز 2 تیرانداز جوان یعنی هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی در خط آتش قرار گرفتند. تنها مدال آور تیراندازی ایران در المپیک با ارتقای 2 نمره ای عملکرد خود نسبت به جام جهانی ریو به امتیاز 291 رسید تا با 283 امتیازی که نفر چهارم بازیهای آسیایی به ثبت رساند، این تیم به امتیاز 274 برسد و هرچند امتیاز خود را نسبت به جام جهانی ریو که در آن به مدال برنز رسیدند، یک نمره افزایش دادند، نتوانستند به رتبه ای بهتر از هشتمی دست پیدا کنند. تیم دوم ایران نیز عملکردی مشابه را به ثبت رساند و تنها با 3 ایکس(x) کمتر نسبت به تیم دیگر ایران در رده نهم مسابقات قرار گرفت. سجاد پورحسینی 22 ساله که در انفرادی 10 متر جام جهانی ریو به مقام پنجم رسید، به مانند فروغی امتیاز 291 را ثبت کرد و هانیه رستمیان که در همین ماده در المپیک توکیو همراه با جواد فروغی پنجم شدند، نیز مانند سبقت الهی امتیاز 283 را به ثبت رساند. در مسابقه فینال نیز تیم یونان با ترکیب آنا کوراکاکی، دارنده 1 طلا و 1 برنز المپیک، و دیونیسیوس کوراکاکیس با نتیجه 16 بر 6 تیم سوم المپیک توکیو یعنی اولنا کاستویچ و اوله اوملچوک اوکراینی را شکست داده و به قهرمانی رسیدند.
رقابت های بخش تیمی تفنگ بادی نیز امروز برگزار خواهد شد.

میکس تیمی تفنگ بادی 10 متر:
1- کوم جی هیون و پارک هاجون از کره جنوبی
2- آندره آ آرسوویچ و لازار کواچویچ از صربستان
3- گون دایونگ و کیم سانگ دو از کره جنوبی
3- یولیا پیوتروسکا و ماسیج کوالویتز از لهستان
...
18- نجمه خدمتی و امیرمحمد نکونام از ایران
...
27- فاطمه کرم زاده و مهیار صداقت از ایران

میکس تیمی تپانچه بادی 10 متر:
1- آنا کوراکاکی و دیونیسیوس کوراکاکیس از یونان
2- اولنا کاستویچ و اوله اوملچوک از اوکراین
3- زورانا آرونوویچ و دمیر میکچ از صربستان
3- سوال ترهان و یوسف دیکچ از ترکیه
...
8- گلنوش سبقت الهی و جواد فروغی از ایران
9- هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی از ایران

دیدگاه‌ها