کد خبر : 1826956 | 09 خرداد 1401 ساعت 19:42 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

حضور تیم ایرانی در رالی فیستا کاپ ترکیه

تیم ایرانی در مسابقات رالی فیستا کاپ ترکیه شرکت کرد و مقام دوم را به‌دست آورد.

حضور تیم ایرانی در رالی فیستا کاپ ترکیه

به گزارش ورزش سه به نقل از تسنیم به فاصله یک روز پس از برگزاری اولین راند از مسابقات رالی قهرمانی کشور در منطقه زرندیه، در ترکیه نیز یک تیم از ایران موفق به حضور در مسابقات رالی فیستا کاپ و به دست آوردن مقام دوم شد. تیم ایرانی صابر خسروی (راننده) و حامد مجد (نقشه‌خوان) در شرایطی در کلاس R1 در مسابقات رالی فیِستا کاپ ترکیه شرکت کردند که این اتفاق، نخستین تجربه همکاری پشت فرمان یک خودرو و البته نخستین تجربه هر دو در این مسابقات بود.

از آنجایی که مسابقه مذکور به صورت دومنظوره برگزار شد و تعدادی از رانندگان ترک نیز به عنوان مسابقات قهرمانی کشور در این رقابت حاضر بودند، تعداد شرکت‌کنندگان قابل توجه بود. تیم ایرانی نیز یک خودرو فورد فیستا R1T19 در اختیار داشتند و بعد از حضور در تشریفات اولیه مسابقه مثل سرویس پارک و بررسی فنی خودرو، از روز شنبه هفتم خرداد یا 28 می مسابقه را آغاز کردند و روز 29 می نیز ادامه یافت.

در روز نخست مسابقه سه استیج (مرحله) برای تیم‌ها طراحی شده بود که تقریبا تمام مسیر در روز اول در جاده‌های آسفالته طی شد. با توجه به اینکه مسیر مسابقه شباهتی با مسیرهای معمول در رالی‌های ایران نداشت طبیعتا اولین چالش تیم ایرانی در روز اول همین مسئله بود، نکته‌ای که حتی منجر به داغ شدن بیش از حد تایرهای خودرو آنها شد. تیم ایرانی در روز اول تلاش کردند ضمن آشنایی بیشتر با خودرو، حتما به خط پایان برسند و به همین دلیل سرعت افراطی نگرفتند و مسیر را مدیریت کردند. با این حال یکی دو اشتباه ناخواسته باعث شد یک دقیقه پنالتی بگیرند اما با این حال در رده دوم این کلاس قرار گرفتند.

روز دوم مسابقه با 4 استیج طراحی شده بود که در واقع تکرار دو تست بود. روز دوم نیز برای تیم صابر خسروی و حامد مجد با موفقیت توام بود و با اضافه شدن برخی مسیرهای خاکی، چالش بیشتری پیش روی آنها قرار گرفت. با این وصف تنها تیم ایرانی حاضر در این مسابقات توانستند رتبه دوم خود را حفظ کنند و به سلامت از خط پایان بگذرند. جالب است که این مسابقات خالی از حادثه نبود و چند راننده به دلیل برخورد با دیوار در برخی از مسیرها یا بیرون رفتن از جاده نتوانستند به خط پایان برسند.

حامد مجد کمک راننده یا نقشه‌خوان تیم در باره این مسابقه گفت: این مسابقه برای ما بیشتر به عنوان کسب تجربه و حضور در مسابقه‌ای بین‌المللی با استاندارد روز بود و ما سعی کردیم مسیر را مدیریت کنیم و هدف اصلی ما قرار گرفتن روی سکو یا به دست آوردن مقام نبود. به هر حال ما با خودرویی راندیم که نمونه‌اش در کشور نیست و امکاناتی مثل گیربکس سکوئنشال، تایرهای اسلیک و ادوات دیگری داشت که برای آشنا شدن با آنها باید زمان بیشتری صرف می‌کردیم.

فیستا رالی کاپ در این مرحله در منطقه بورسا و در چند کلاس برگزار شد در حالی که همه استیج‌ها در مسیرهای کوهستانی و جنگلی با پیچ‌های متوالی و البته آسفالته طراحی شده بود. تیم ایرانی قرار است در مراحل بعدی این مسابقه نیز حضور داشته باشد که اولین آن حدود یک ماه دیگر در اِسکی شِهیر برگزار خواهد شد و کلا فیستا رالی کاپ در 7 مرحله انجام می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها