کد خبر : 1827331 | 11 خرداد 1401 ساعت 22:25 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

ناکامی تیراندازان ایران در راهیابی به فینال سه وضعیت

پنجمین روز جام جهانی تیراندازی باکو با ناكامى تیراندازان ایرانی در صعود به فینال پیگیری شد.

ناکامی تیراندازان ایران در راهیابی به فینال سه وضعیت

به گزارش ورزش سه، پس از پایان رقابت های ماده 10 متر در هر دو بخش تفنگ و تپانچه در جام جهانی تیراندازی باکو، از ظهر امروز شاهد آغاز ماده دوم هر بخش بودیم که نخستین رقابت، 50 متر سه وضعیت مردان بود. در مرحله نخست این ماده که تحت عنوان مرحله حذفی برگزار می شود، هادی قره باغی علی رغم عملکرد خوبی که در حالت درازکش داشت، در نشسته و ایستاده ضعیف کار کرد تا با 561 امتیاز در گروه 34 نفره خود سی ام شده و از صعود به دور بعد باز بماند. اما دو نماینده دیگر ایران یعنی امیرمحمد نکونام و مهیار صداقت عملکرد بهتری داشتند و به ترتیب با ثبت 581 و 579 امتیاز در گروه خود دوازدهم و هجدهم شدند و به مرحله مقدماتی راه پیدا کردند.
هر دو نماینده ایران در شروع رقابت مرحله انتخابی و در بخش نشسته عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته و در میان رتبه های بالای جدول قرار داشتند اما برخلاف همیشه که عملکرد درازکش بهتری نسبت به بخش نشسته داشتند، این بار اینگونه نشد و هر دو نفر امتیاز 196 را ثبت کردند که برای صداقت مساوی با امتیاز بخش نشسته و برای نکونام یک امتیاز کمتر از آن بخش بود. نفر ششم بازی های آسیایی فرم خوبی در بخش ایستاده نداشت و با کسب 190 امتیاز و جمع 582 امتیاز در رده بیست و هفتم قرار گرفت. امیرمحمد نکونام هم که در سال 2018 در همین ماده قهرمان جوانان جهان شده بود، با ثبت 195 امتیاز در بخش ایستاده، یکی از بهترین عملکردهای این بخش را داشت و در مجموع به امتیاز بسیار خوب 588 رسید اما تنها یک امتیاز برای رسیدن به فینال کم آورد و در رتبه یازدهم قرار گرفت؛ رتبه ای که بهترین نتیجه او در این ماده در جام های جهانی محسوب می شود.
رقابت دیگری که نمایندگان ایران امروز در آن شرکت کردند، تپانچه 25 متر زنان بود که بخش دقت آن امروز برگزار شد. بانوان تیرانداز ایرانی که به نظر هنوز در شوک ناکامی در رقابت تیمی دیروز بودند، نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. هانیه رستمیان که تنها مدال انفرادی خود در جام های جهانی را در این ماده کسب کرده است، با ثبت امتیاز 287 در رده بیست و یکم قرار گرفت تا ضعیف ترین عملکرد یکسال اخیر خود در این بخش را به ثبت برساند. گلنوش سبقت الهی نیز وضعیت مشابهی داشت و با ثبت امتیاز 287، ضعیف ترین عملکرد یکسال گذشته اش را به نمایش گذاشت و با تنها یک ایکس(x) کمتر، رتبه 23 را به خود اختصاص داد. زینب طوماری نیز با کمی اختلاف و 285 امتیاز به مقام سی و دوم رسید. مرحله سرعت این ماده نیز صبح فردا برگزار خواهد شد تا 8 نفر راه یافته به مرحله بعدی مشخص شوند که نمایندگان ایران برای قرار گرفتن در این جمع باید عملکرد به مراتب بهتری را نسبت به امروز داشته باشند.
در بخش اهداف پروازی نیز رقابت های میکس تیمی تراپ برگزار شد که تیراندازان ایرانی که پس از 3 سال در یک مسابقه مهم بین المللی در این بخش حضور پیدا کرده بودند نیز با 2 تیم در این ماده شرکت داشتند. در تیم نخست ایران بابک یگانه کهنه کار و مرضیه پرورش نیا حضور داشتند و ترکیب تیم ایران دو را نیز امیرحسین آقازاده و شیوا فرح پور تشکیل می دادند. بابک یگانه 51 ساله در حالی امتیاز متوسط 67 را به ثبت رساند که مرضیه پرورش نیا 23 ساله که کمتر از نصف یگانه نیز سن ندارد، روز خوبی را سپری نکرد و با مورد اصابت قرار دادن تنها 61 هدف از مجموع 75 هدف، امتیاز این تیم را به 128 رساند تا در بین 23 تیم حاضر به رتبه نوزدهم برسند. در نقطه مقابل، دو تیرانداز تیم دوم ایران عملکردی نزدیک به هم داشتند و با 66 امتیاز آقازاده و 65 امتیاز فرح پور، مجموعاً با کسب 131 امتیاز در رده هجدهم قرار گرفتند. در پایان این ماده، تیم استرالیا به قهرمانی رسید، پرتغال دوم شد و ترکیه و قزاقستان مشترکاً در رده سوم قرار گرفتند.

دیدگاه‌ها