کد خبر : 1828179 | 18 خرداد 1401 ساعت 12:04 | 35.3K بازدید | 3 دیدگاه

حفره اسرارآمیز در زمین چمن ورزشگاه ارنست هاپل

اتفاقات عجیبی که در جریان بازی اتریش و دانمارک رخ داده حواشی بسیاری را ایجاد کرده است.

حفره اسرارآمیز در زمین چمن ورزشگاه ارنست هاپل

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اتریش دوشنبه شب در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا میزبان دانمارک بود و با نتیجه 1-2 برابر این تیم شکست خورد. 
قطعی برق، تاخیر طولانی در برگزاری بازی، شکست خانگی و سپس حفره اسرارآمیز در میانه زمین اتفاقات عجیبی بودند که در جریان شکست تیم میزبان برابر دانمارک رخ داد. 
این در حالی بود که اتریش در بازی اول موفق شده بود با سه گل برابر کرواسی به پیروزی برسد و دانمارک نیز در اولین بازی‌اش در این رقابت‌ها توانسته بود از سد فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی، عبور کند. 
با این حال وقتی سوت پایان بازی زده شد، حفره بزرگی در وسط زمین ورزشگاه ارنست هاپل در وین دیده شد که تعجب بسیاری را به دنبال داشت. 
آندره‌آس اسکو اولسن، مهاجم دانمارک، پس از پایان بازی متوجه این حفره در وسط زمین شد. تصاویر تلویزیونی نشان داد که او و بعضی از هم تیمی‌هایش قدم به دایره میانی میدان گذاشته و ناگهان پایین پای او کاملا ناپدید شد. ظاهرا این حفره پس از پایان بازی به وجود آمد، چرا که اگر این اتفاق در جریان بازی رخ داده بود بدون شک احتمال مصدومیت را بالا برده و باعث توقف این دیدار می‌شد. 

1719963
گفته می‌شود که دلیل رخ دادن چنین اتفاقی بارش سنگین باران از یکشنبه شب تا دوشنبه شب بوده است. همین بارش زیاد باعث شده که سطح آب‌های زیر زمینی به دلیل نزدیک بودن به رود دانوب بالا بیاید. آب‌های زیر زمینی فشار زیادی به سطح بالایی آورده و باعث ایجاد حفره شده است. برنارد نیوهلد، مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال اتریش، در این باره گفت:« به خاطر شرایط فیزیکی ایجاد شده، تفاوت سطحی به وجود آمده که باعث شکل گیری این حفره در میدان شده است.»
اما این اتفاقات و حواشی عجیب نبود که باعث ناراحتی رالف رانگنیک شد. این مربی آلمانی از شکست تیمش و عملکرد بازیکنانش به هیچ وجه راضی نبود. او پس از این بازی گفت:« ما هشت شانس خوب برای گلزنی داشتیم. دانمارک نیمی از این شانس‌ها را هم نداشت. با این حال ما با تمام انرژی و قدرتی که داشتیم بازی کردیم.» 

1719962
شرایط ایجاد شده در این بازی بسیار عجیب و باورنکردنی بود. قطع برق در منطقه دوی وین باعث شد که این دیدار با یک ساعت و نیم تاخیر برگزار شود چون امکان استفاده از پروژکتورهای ورزشگاه نبود. 
همین موضوع باعث شد که 18700 تماشاگر حاضر در ورزشگاه در طول این مدت با سر دادن شعارها و روشن کردن نور موبایل‌های خودشان وقت را گذارنده و صحنه‌های جالبی را رقم بزنند.
در نهایت بازی در ساعت 10:15 به وقت محلی آغاز شد و در ساعت 00:08 بامداد روز بعد اولین شکست اتریش تحت هدایت رانگنیک به ثبت رسید. او پس از بازی گفت:« این که بتوانید شرایط بدنی بازیکنان را در بهترین حالت حفظ کنید دشوار است اما هر دو تیم موفق به انجام این کار شدند.»

1719961
قرار بود آزمایش‌های بیشتری روز سه‌شنبه در زمین این ورزشگاه با استفاده از دستگاه‌های خاصی شبیه به دستگاه اشعه ایکس با حضور متخصصانی انجام شود تا در صورت وجود حفره‌های بیشتر، شرایط به صورت کامل مشخص شود. نیوهلد در این باره گفت:« ما نمی‌توانیم با قطعی بگوییم که آیا خطر بیشتری هم وجود دارد یا خیر. چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که ما تمام تلاش‌مان را برای جلوگیری از تکرار این اتفاق خواهیم گرفت.»

1719964

دیدگاه‌ها