کد خبر : 1828551 | 21 خرداد 1401 ساعت 09:09 | 355 بازدید | 0 دیدگاه

باقری: تیراندازان در باکو نسبت به برزیل پیشرفت داشتند

مربی تیم ملی تفنگ می‌گوید که عملکرد ملی‌پوشان در جام جهانی باکو نسبت به برزیل ارتقا یافته است.

باقری: تیراندازان در باکو نسبت به برزیل پیشرفت داشتند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، حسین باقری درباره جام جهانی باکو اظهار کرد: جام جهانی باکو در برنامه‌ آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان بود. بازی‌های آسیایی که لغو شد اما مسابقات قهرمانی جهان هم‌چنان پابرجا است. اهمیت قهرمانی جهان برای ما خیلی بیش‌تر از بازی‌های آسیایی است چون هم این رویداد چهار سال یکبار برگزار می‌شود و مهم‌تر این که اولین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس است.

مربی تیم ملی به برنامه تیم ملی اشاره کرد و گفت: در برنامه تمرینی تیم ملی ۴ جام جهانی و دو اردوی برون مرزی داشتیم. اولین جام جهانی مصر بود که برای ما از دست رفت. هم‌چنین اردویی هم قبل از جام جهانی باکو داشتیم که برگزار نشد اما خوشبختانه با وجود همه مشکلات آقای قربانی همت کرد و دو جام جهانی برزیل و باکو را در دستور کار قرار داد و انجام شد. واقعا هم لازم بود و به تیراندازان کمک کرد. این کمک را هم می‌توان از روی عملکرد تیراندازان در باکو نسبت به برزیل مشاهده کرد.

او درباره عملکرد تیم ملی تفنگ در جام جهانی باکو گفت: در باکو تیراندازان حداقل یک نمره نسبت به برزیل تغییر داشتند. دو نمره خوب هم داشتیم. در بخش بادی زنان کرم‌زاده ۶۲۹.۱ زد  که تنها با چهار دهم اختلاف به فینال نرسید. آن هم به این دلیل بود که واقعا سطح مسابقات بالا بود. در این جام جهانی سه نفر رکورد ۶۳۳ زدند که کم سابقه است. در بخش خفیف با وجود همه مشکلات مثل کمبود فشنگ و مهمات که همیشه داریم ولی تیراندازان اجازه ندادند این مشکلات غلبه کند و عملکرد خوبی را داشتند.

باقری افزود: در تفنگ سه وضعیت مردان امیرمحمد نکونام رکورد ۵۸۸ را ثبت کرد و تنها با یک اختلاف نمره به فینال نرسید. در زنان هم نسبت به برزیل رکوردهای سه وضعیت بهتر بود. فاطمه امینی برای دومین حضورش در مسابقات خفیف بین‌المللی توانست هم‌پای دو تیرانداز دیگر رکورد ۵۷۹ را ثبت کند که پیشرفت خوبی را می‌رساند. در کل همه تیم رکوردهای افزایشی داشتند.

مربی تیم ملی تفنگ در ادامه به حضور نوجوانان در جام جهانی باکو اشاره کرد و گفت: ما دو نوجوان در این سفر داشتیم. فاطمه کبیری رکورد ۶۲۵ و محمدامین رهسپار نمره ۶۲۴ را ثبت کردند. آن‌ها با توجه به این که نوجوان هستند و اولین تجربه برون مرزی را داشتند در سطح خودشان عملکرد خوبی را به‌دست آوردند. می‌توان به عنوان پشتوانه تیم ملی به آن‌ها نگاه کرد. جا دارد در آینده هم بیش‌تر این اتفاقات را داشته باشیم، جوانان و نوجوانان در کنار بزرگسالان به مسابقه بروند و محک بخورند تا به عنوان پشتوانه تیم ملی آماده شوند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در مسابقات قهرمانی جهان که در مصر برگزار می شود تعداد محدودتری اعزام خواهند شد؟ گفت: مسابقات قهرمانی جهانی احتمالا در دو یا سه رده برگزار خواهد شد. جا دارد که از همین اکنون به فکر باشیم تا تیم جوانان هم اعزام شود. آن‌ها شانس سهمیه که نه ولی شانس مدال می‌توانند داشته باشند. بیش‌تر به این عنوان که برای آینده تیم ملی آماده شوند باید آن‌ها را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام کرد.

باقری در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی گفت: امیدوارم در آینده برنامه‌هایی که داریم و مهم‌ترین آن اردوی تدارکاتی است انجام شود. مهم‌ترین اردوی تدارکاتی ما قبل از قهرمانی جهان است چون باید تیراندازان به لحاظ مهمات و تجهیزات تامین شوند. مقداری در بخش تجهیزات کسری و نقصی داریم که باید سلاح‌ها به روز و تعمیر شود. امیدوارم همت کنند و این اتفاق بیفتد. اگر این برنامه‌ها انجام شود هدف ما کسب سهمیه المپیک در مسابقات مصر است. کار سختی است اما نشدنی نیست. قبلا توسط مه لقا جام بزرگ در مسابقات قهرمانی جهان سهمیه المپیک کسب شده است.

او در پاسخ به این پرسش که شنیده شده فدراسیون قصد ندارد تیم ملی را راهی اردوی تدارکاتی آلمان کند، گفت: اردوی تدارکاتی آلمان برای تیراندازان حیاتی است. اگر این اردو را نرویم رفتن به قهرمانی جهان مصر هم زیر سوال می‌رود. این یک اولویت حیاتی است و امیدوارم که فدراسیون این برنامه را انجام دهد.

وی در خصوص اعزام نشدن الهه احمدی به جام جهانی باکو و اعزام او در مسابقات پیش رو گفت: علت این که الهه در باکو نبود این است که ما یک رنکینگ داخلی داریم. یعنی برای انتخاب تیم ملی همانند فدراسیون جهانی رنکینگی با دقت صدم امتیاز داریم. براساس عملکرد مسابقات داخلی و جهانی هر کسی که بالاتر باشد انتخاب می‌شود. بر طبق این شرایط به لحاظ رنکینگی این سفر شامل حال احمدی نشد اما باز هم مسابقات داخلی خواهیم داشت. او در آخرین مسابقه آزاد که داشتیم نشان داد که نمره‌اش ارتقا پیدا کرده است. یکی دو مرحله دیگر هم مسابقات آزاد داریم که اگر رتبه‌اش ارتقا پیدا کند حتما می‌تواند در ترکیب نفرات اصلی قرار بگیرد.

مربی تیم ملی تفنگ در پاسخ به این پرسش که شنیده شده تیم ملی عازم جام جهانی کره جنوبی هم نخواهد شد گفت: جام جهانی کره در برنامه تیم ملی بوده است اما هنوز اقدام جدی برای آن صورت نگرفته است.

دیدگاه‌ها