کد خبر : 1828780 | 22 خرداد 1401 ساعت 14:35 | 23.2K بازدید | 4 دیدگاه

در راستای افزایش جذابیت مسابقات؛

والیبال و تغییرات بزرگی که به آن‌ها عادت ندارید

تغییرات اساسی والیبال که در لیگ ملت‌ها به اجرا در آمده در ابتدای کار بازیکنان و حتی مخاطبان را سردرگم کرده است.

والیبال و تغییرات بزرگی که به آن‌ها عادت ندارید

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی والیبال قوانینی را در جهت افزایش سرعت بازی‌ها و همین‌طور جذاب‌تر شدن جلوه‌های بصری برای مخاطبان در نظر گرفته که در لیگ ملت‌های 2022 به مرحله اجرا در آمده است.

همان‌طور که بهروز عطایی هم گفته و پیش‌بینی کرده بود این تغییرات در بازی‌های اولیه برای بازیکنان سخت و گیج‌کننده بوده و حتی مخاطبان هم مطابق آنچه سال‌ها دیده‌اند، پذیرش این تغییرات در ابتدا و به خصوص برای نخستین‌بار، برای‌شان سخت بوده است.

مطابق این تغییرات فارغ از جابه‌جایی نیمکت‌ها، چینش سالن و کمک گرفتن بیشتر از دو داور ذخیره، مهم‌ترین تغییرات مربوط به زمان در نظر گرفته شده برای قرارگیری در خط سرویس و همین‌طور زمان استراحت فنی است.

بنابر قوانین جدید، بازیکنان تنها پانزده ثانیه پس از دریافت امتیاز فرصت خواهند داشت تا خود را در منطقه سرویس قرار دهند و به این‌ترتیب فرصت خوشحالی‌های طولانی و کری‌خوانی از بازیکنان گرفته شده است.

1720801
1720802
1720803

همچنین مقرر شده پس از رسیدن یک تیم به امتیاز دوازدهم وقت استراحت فنی در نظر گرفته شود و دیگر رسیدن به امتیازات هشت و شانزده ملاک نیست. علاوه بر این هر مربی تنها حق گرفتن یک تایم اوت دارد و به‌طور مثال تیمی که مدام امتیاز از دست می‌دهد نمی‌تواند مثل گذشته وقفه‌های بیشتری در روند بازی ایجاد کند.

علاوه‌بر این‌ موارد، در لیگ ملت‌های امسال همانند بازی‌هایی که در دوران اوج‌گیری کرونا برگزار شده بود تیم‌ها پس از پایان ست‌ها جای خود را عوض نمی‌کنند. به نظر می‌رسد همه این تغییرات در جهت افزایش سرعت بازی باشد و باید دید بازیکنان و مربیان با این شیوه سازگاری پیدا خواهند کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها