کد خبر : 1829318 | 25 خرداد 1401 ساعت 19:05 | 52.6K بازدید | 10 دیدگاه

پیشکسوت والیبال در گفت‌وگو با ورزش سه

اعتراف تلخ؛ قبول کنیم ژاپن بهتر از ماست

افشاردوست می‌گوید باید بپذیریم والیبال ژاپن از ما بهتر شده و باید مثل آنها برای پوئن به پوئن بازی بجنگیم.

اعتراف تلخ؛ قبول کنیم ژاپن بهتر از ماست

به گزارش "ورزش سه"، محمود افشار دوست، پیشکسوت والیبال و عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا با خبرنگار ما در خصوص وضعیت تیم ملی ایران در این دوره لیگ جهانی گفت‌وگو کرد. افشاردوست در خصوص چهار بازی اول ایران گفت: تیم ملی هفته اول لیگ ملت‌ها را بازی کرد‌. با ترکیب جدیدی اعزام شد و چند بازیکن مصدوم مثل کریمی، مجرد و میثم داشت و آنها در ایران ماندند. با یک تیمی وارد این مسابقات شد که چند بازیکن جدید داشت. در مجموع تیمی تغییر یافته با آنچه می‌شناختیم بود. بازی با چین را انجام دادیم و در همه موارد از آنها بهتر بودیم.

او در مورد بازی با هلند و استرالیا گفت: بعد از یکی، دو روز فاصله با هلند بازی کردیم که فکر می‌کردم می‌توانیم مقابل هلند خوب سرویس بزنیم و از نقطه ضعف این تیم که دریافت اول بود استفاده کنیم. ولی وقتی وارد بازی شدیم شرایط فرق کرد و برعکس هلندی‌ها خوب سرویس زدند و توپ‌های اول ما در زمین نخوابید و به بازی مسلط شدند. نیمیر خیلی خوب بازی کرد و خوب دریافت کرده و اسپک می‌زدند. در تیم ما وقتی دریافت‌ها هم می‌رسید توپ‌های اول‌مان نمی‌خوابید. ما در سرویس هم مقابل هلند خوب نبودیم و این اذیت‌مان می‌کرد و ما باختیم. بازی سوم با استرالیا بود و شرایط روحی ما با استرالیا خوب بود. شاید برگشت بعد از بازی با هلند سخت بود اما تیم برگشت.

این پیشکسوت والیبال در مورد باخت دور از انتظار به ژاپن اظهار داشت: نقطه عطف ما بازی چهارم با ژاپن بود. ما در این گروه سه تیم آسیایی داشتیم و ژاپن رقیب ما است. چندسالی بود که ژاپن در والیبال سرمایه‌گذاری نمی‌کرد و ما هم با ستاره‌های‌مان مدام این تیم را می‌بردیم و قهرمان آسیا می‌شدیم. شاید ژاپن در آن سال‌ها درحال بازسازی تیمش بوده و در نهایت این تیم را برای امروز آماده کرده است. ژاپنی‌ها خیلی عالی بودند. در بازی با ما ژاپن عالی سرویس می‌زد. هم با سرعت بالا سرویس می‌زد و هم جای خوبی می‌زد. در جاهایی سرویس زد که نقطه ضعف تیم ما بود. بازیکنان و کادرفنی ما هم خیلی تلاش کردند به بازی برگردند اما ژاپن بی اشتباه بازی می‌کرد.

وی ادامه داد: این اشتباهات باعث شد تیم ما ناامیدانه بازی کند. جنگندگی و تلاش در بازی با ژاپن نبود. تیم ژاپن از تیم ما با تجربه‌تر است و باید بپذیریم آنها از ما بهتر والیبال بازی می‌کنند و بعد باید اول این را بپذیریم بعد تلاش کنیم از آنها جلو بزنیم. ایران دو روی سکه را در بردها و باخت‌هایش نشان داد. تلاش بازیکنان و کادرفنی زیاد بود اما ما شش امتیاز گرفتیم و اگر تمرکز بیشتر بود می‌توانستیم هشت یا نه امتیاز بگیریم‌.

افشار دوست در خصوص هفته دوم گفت: تیم ما به بلغارستان رفت و امیدوارم روی نقاط ضعف ما در این چند روزه کار کنند تا بازسازی خوب روحی روانی و فنی داشته باشیم. از این هفته به بعد بازی‌های ما سخت‌تر هم می‌شود. من فکر می‌کنم می‌توانیم بلغارستان و کانادا را به راحتی ببریم و خوب بازی کنیم. تیم‌مان از لحاظ بازی در لیگ ملت‌ها کم تجربه است ولی امیدوارم با بلغارستان و کانادا نتیجه خوبی بگیریم. این حرف به معنای آن نیست که بخواهم فشار روانی روی تیم بیندازم ولی می‌توانیم آنها را ببریم.

او در پایان در مورد برزیل و لزوم جنگندگی ایران گفت: برزیل تیم شکننده‌ای است. البته نمی‌خواهم بگویم با یک باخت به چین تیم بدی است ولی تیمی است که سبک والیبالش به ما نزدیک است. من مطمئنم هم کادرفنی و هم بازیکنان تلاش‌شان را می‌کنند هفته دوم را جنگنده آغاز کنند. یک زمان نمی‌توانی از لحاظ فنی به تیمی غلبه کنی اما پوئن به پوئن بازی را فارغ از نتیجه می‌جنگی. اتفاقی که برای ژاپن می‌افتد. این جنگندگی خیلی مهم است و امیدوارم تیم‌مان با جنگندگی، صبر و حوصله هفته دوم را شروع کند.

دیدگاه‌ها