کد خبر : 1829346 | 25 خرداد 1401 ساعت 23:56 | 7.9K بازدید | 2 دیدگاه

دادگاه با بلاتر و پلاتینی مدارا می‌‌کند

سپ بلاتر و میشل پلاتینی، رئیس و نایب‌رئیس سابق فیفا، که به اتهام فساد مالی در حال محاکمه هستند در صورت محکوم شدن، با مجازات‌هایی سبک روبه‌رو خواهند شد.

دادگاه با بلاتر و پلاتینی مدارا می‌‌کند

به گزارش "ورزش سه"، سپ بلاتر و میشل پلاتینی، رئیس و نایب‌رئیس سابق فیفا، که مدتی است به اتهام فساد مالی در زمان مسئولیت‌شان در فیفا، در حال محاکمه در دادگاهی در سوئیس هستند، اگر توسط دادگاه مجرم شناخته شوند با مجازات‌های سبک روبه‌رو خواهند شد.

1721644

دادستان‌های سوئیسی از دادگاه خواسته‌اند که بعد از مجرم شناختن سپ بلاتر و میشل پلاتینی به سواستفاده مالی از فیفا، آنها را به 20 ماه حبس تعلیقی محکوم کند.

بلاتر و پلاتینی در زمان تصدی‌شان در فیفا از قدرتمندترین مردان دنیای فوتبال بودند. بلاتر از سال 1975 کارمند فیفا بوده و از سال 1998 به ریاست این نهاد منصوب شده بود. پلاتینی که ستاره سابق فوتبال فرانسه بوده هم در سال 2007 به ریاست یوفا انتخاب شد.

میزان مجازات درخواستی دادستان‌ها با انتقادهایی همراه بوده چرا که طبق قانون سوئیس، دادستان‌ها در این کشور می‌توانستند از دادگاه، خواهان مجازات 5ساله برای بلاتر و پلاتینی شوند. اما آنها ترجیح دادند به درخواست حبس تعلیقی 20ماهه قناعت کنند.

1720048

با توجه به این درخواست دادستان‌ها، بلاتر و پلاتینی به احتمال زیاد هرگز به زندان نخواهند رفت چرا که حتی در صورت محکومیت، حکم‌شان تعلیقی خواهد بود. انتظار می‌رود حکم دادگاه در این پرونده روز 8 جولای صادر شود.

بلاتر و پلاتینی هر دو اتهامات فساد مالی را رد کرده‌اند. در سال 2011، زمانی که اتهام فساد مالی به آن برمی‌گردد، بلاتر روی صندلی ریاست فیفا نشسته بود و پلاتینی رئیس یوفا و نایب‌رئیس فیفا بود و همه شواهد حاکی از این بود که به‌زودی پلاتینی به جای بلاتر روی صندلی ریاست فیفا خواهد نشست.

دیدگاه‌ها