کد خبر : 1829347 | 26 خرداد 1401 ساعت 00:11 | 25.1K بازدید | 7 دیدگاه

23 شهر، نامزدهای میزبانی جام جهانی 48تیمی

نام شهرهایی که چهار سال دیگر میزبان اولین جام جهانی 48تیمی تاریخ خواهند بود فردا توسط فیفا اعلام می‌شود.

23 شهر، نامزدهای میزبانی جام جهانی 48تیمی

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2026 از جهات بسیاری یک جام جهانی کاملا متفاوت خواهد بود. چهار سال دیگر جام جهانی به‌صورت مشترک توسط سه کشور میزبانی می‌شود: آمریکا، کانادا، و مکزیک. اما هنوز مشخص نیست کدام شهرها در این سه کشور میزبان مسابقات تورنمنت خواهد بود. انتظاری که فردا به پایان می‌رسد و فیفا در مراسمی که در شهر نیویورک برگزار شده و پخش زنده تلویزیونی خواهد داشت، شهرهای میزبان جام جهانی 2026 را معرفی خواهد کرد.

1721646

با توجه به افزایش تیم‌های حاضر در تورنمنت از 32 تیم به 48 تیم، تعداد بازی‌های جام جهانی هم به مقدار قابل توجهی بیشتر خواهد شد. جام جهانی 2026 شامل 80 بازی است. درحالی‌که جام جهانی قطر با انجام 64 بازی به پایان خواهد رسید.

از هشتاد بازی جام جهانی 2026، شصت بازی در آمریکا برگزار می‌شود. مهم‌ترین بازی‌های تورنمنت در خاک ایالات متحده برگزار می‌شود: همه بازی‌های حذفی از مرحله یک‌چهارم نهایی تا فینال.

بیست بازی باقی‌مانده تورنمنت هم در شهرهایی در کانادا و مکزیک برگزار می‌شود.

1721647

سه شهر کانادایی که برای میزبانی مسابقات جام جهانی درخواست داده‌اند؛ ونکوور، ادمونتون، و تورنتو هستند. بازی‌های مکزیک هم به احتمال زیاد به میزبانی مکزیکوسیتی، گوادالاخارا، و مونتری برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه تعداد شهرهای درخواست‌دهنده کانادایی و مکزیکی‌، به مراتب کمتر از شهرهای آمریکایی است، انتظار می‌رود تنها یک یا دو شهر از این دو کشور میزبان نباشند. اما در مورد آمریکا شرایط به گونه دیگری است. چرا که در این لحظه 17 شهر ایالات متحده نامزد میزبانی مسابقات جام جهانی هستند. اما فیفا مسابقات آمریکا را تنها در 10 یا 12 شهر برگزار خواهد کرد.

شهرهای آمریکایی که درخواست میزبانی برای جام جهانی را ارائه داده‌اند از این قرارند: آتالانتا، بالتیمور، واشنگتن دی‌سی، بوستون، شیکاگو، سین‌سیناتی، کلیولند، دنور، هیوستون، کانزاس‌سیتی، لس‌آنجلس‌، نشویل، نیویورک، اورلاندو، فیلادلفیا، سان‌فرانسیسکو، و سیاتل.

دیدگاه‌ها