کد خبر : 1829353 | 26 خرداد 1401 ساعت 08:40 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری مسابقات اسنوکر پیشکسوتان قهرمانی کشور

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد گلستان از برگزاری مسابقات پیشکسوتان اسنوکر قهرمانی کشور به میزبانی این استان خبر داد.

برگزاری مسابقات اسنوکر پیشکسوتان قهرمانی کشور

به گزارش "ورزش سه" بابک فدایی‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نوزدهمین دوره رنکینگ اسنوکر قهرمانی پیشکسوتان کشور، از ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ تا ۵ تیر ماه سال‌جاری در استان گلستان و شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان گلستان، با اشاره به اینکه با توجه به آمادگی و تعداد زیاد بازیکنان استان و داشتن بازیکنان مطرح در رنکینگ کشور، تصمیم بر برگزاری این مسابقات در این استان شمالی گرفته شد، خاطر نشان کرد: تقریبا ۷۰ بازیکن از استان های کشور در این مسابقات رقابت می کنند که ۱۴ بازیکن از استان گلستان می باشند.

فدایی‌زاده، با بیان اینکه این مسابقات از اهمیت ویژه‌ای برخوددار است، تصریح کرد: حساسیت زیاد مدیر کل ورزش استان در خصوص برگزاری با کیفیت میزبانی‌ها و حمایت‌های مجموعه ورزش و جوانان گلستان، عزم زیرمجموعه هیئت را جهت برگزاری بدون کمی و کاستی این مسابقات در گرگان راسخ‌تر کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا در نهایت تعامل درون سازمانی و بهره مندی از توان همه عوامل، مسابقات را در بالاترین سطح کشور برگزار کنیم، افزود: استان گلستان ورزشکاران صاحب نامی را در این رشته ورزشی دارد که امیدواریم بتوانند با انجام بازی‌های قابل قبول، از نام و عناوین خود دفاع کنند.

به گزارش ایسنا، "اسنوکر" شکلی از بیلیارد است که روی میز بزرگی پوشیده از ماهوت سبز که دارای شش حفره (پاکت) است بازی می‌شود. چهار پاکت در چهارگوشه میز و دو پاکت دیگر در وسط کناره میز قرار دارند.

رنگ سبز رویه میز، نشانی از زمانی است که بازی بر روی چمن انجام می‌شد و در آن زمان ضربه‌ها با عصا زده می‌شد و بعدها به میزهای کنونی و با چوب‌های حرفه‌ای‌تر تکامل یافته‌است.

"اسنوکر"، در فرهنگ لغت انگلستان به معنی زیرک و… بوده و مفهوم آن در بازی، پنهان کردن، از دسترس دور کردن، سد کردن و ماسک کردن است.

دیدگاه‌ها