کد خبر : 1829355 | 26 خرداد 1401 ساعت 09:38 | 13.2K بازدید | 2 دیدگاه

در آشفته‌بازار نقل و انتقالات با جوانان‌مان پُز می‌دهیم

عطابخش: کمی آهسته‌تر، ما امانت دار بیت‌المال هستیم

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: کارخانه پرورش استعدادها در باشگاه‌ پیکان همچون گذشته با قدرت در حال کار کردن است.

عطابخش: کمی آهسته‌تر، ما امانت دار بیت‌المال هستیم

به گزارش "ورزش سه"، امیر عطابخش درباره ادامه همکاری با سیدمجتبی حسینی برای لیگ بیست و دوم فوتبال عنوان کرد:‌ آقای حسینی با ما قرارداد داشتند و فقط باید بر سر برخی جزییات این قرارداد توافق می‌کردیم. از اول هم مشکلی برای ادامه همکاری وجود نداشت و خوشحالیم که یک فصل دیگر این فرصت را داریم که در کنار یکدیگر به استعدادهای جوان توجه و نفرات جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کنیم.

وی ادامه داد: تیم ما در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر با وجود اینکه کم‌ترین هزینه را دربین 16 تیم حاضر در مسابقات انجام داد و جوان‌ترین تیم ایران و حتی قاره کهن بود، با تدابیر آقای حسینی و همکاران‌شان و البته همت بازیکنان نتایج خوبی گرفت و به رتبه تک رقمی رسید. آقای حسینی همواره ثابت کرده به پرورش استعدادهای جوان و معرفی آنها به فوتبال اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و با توجه به شرایطی که اکنون باشگاه پیکان در آن قرار دارد خوشحالیم که با حضور ایشان و همکاران‌شان می‌توانیم بار دیگر با توجه به فوتبالیست‌های جوان به فوتبال ایران خدمت کنیم.

مدیرعامل پیکان درباره نقل و انتقالات تیم فوتبال این باشگاه تاکید کرد: واقعیت این است فضای خوبی بر نقل و انتقالات فوتبال ایران حکم‌فرما نیست. متاسفانه برخی باشگاه‌ها بودجه‌های سرسام‌آوری دارند و ما در پیکان قطعا نمی‌توانیم با آنها رقابت کنیم. ما در فوتبال هستیم و از گوشه و کنار متوجه می‌شویم که چه رقم‌های عجیب و غریبی را به بازیکنان‌ پیشنهاد می‌دهند و چه قراردادهای نجومی‌ای امضا می‌شود. این رویه اصلا برای فوتبال ایران رویه خوبی نیست و تبعات بدی به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به مدیران برخی باشگاه‌ها گفت: من به باشگاه‌هایی که این هزینه‌های گزاف را در نقل و انتقالات انجام می‌دهند، توصیه می‌کنم کمی آهسته‌تر و پیوسته‌تر حرکت کنند. در شرایط اقتصادی‌ای که کشور ما با آن روبه‌رو است، پرداخت چنین پول‌هایی به فوتبالیست‌ها موجب نارضایتی مردم می‌شود. امیدوارم مدیران ارشد دولتی و همچنین مدیران محترم باشگاه‌ها با یک رویه مثبت و با بودجه‌های معقول به بازار نقل و انتقالات ورود کنند. طبیعتا وقتی بازیکنی مبلغ نجومی درخواست می‌کند و باشگاه‌ها نیز به او این پول را می‌دهند، انتظارات سایر بازیکنان نیز بالا می‌رود و در نهایت قیمت‌ها به صورت تصاعدی بالا می‌رود. ما امانت‌دار بیت‌المال هستیم و باید طوری در فوتبال هزینه کنیم که جوابگوی قشر زحمتکش و کارگر جامعه باشیم.

1718024


عطابخش در ادامه افزود: بودجه تیم پیکان نسبت به فصل گذشته افزایش معقولی خواهد داشت اما باید بگویم که توان رقابت با بسیاری از باشگاه‌ها را در بحث بودجه‌ای و پرداختی‌ به بازیکنان نخواهیم داشت. در این شرایط مجبور هستیم منتظر بمانیم تا تیم های متمول لیگ با اعداد و ارقام نجومی نفرات مورد نظرشان را جذب کنند و بعد وارد بازار نقل و انتقالات شویم و ببینیم چه بازیکنانی را می‌توانیم به خدمت بگیریم.

مدیرعامل پیکان با بیان این مساله که توجه به استعدادهای جوان و رشد این نفرات رویه اصلی این تیم در فصل جدید است، گفت: خوشحال هستیم جوانانی داریم که در فصل گذشته با بازی در لیگ برتر کسب تجربه کردند و حالا می‌توانند در لیگ آینده عصای دست کادرفنی باشند. از سوی دیگر کارخانه پرورش استعدادها در باشگاه‌ پیکان همچون گذشته با قدرت در حال کار کردن است. شک نداریم علاوه بر نفرات جوانی که فصل گذشته به فوتبال ایران معرفی کردیم، در سال‌های آینده نیز نفرات جوان دیگری را به چرخه فوتبال کشور اضافه خواهیم کرد. دلخوشی ما در آشفته بازار نقل و انتقالات این است جوانانی در اختیار داریم که می‌توانیم پُز آنها را بدهیم و با حضور آنها برند باشگاه پیکان را نیز ارتقا خواهیم داد.

عطابخش در پایان افزود: با همه این تفاسیر آینده روشنی را برای تیم فوتبال پیکان در لیگ بیست و دوم متصور هستم. برنامه کادرفنی حفظ شاکله اصلی تیم که جوانان هستند خواهد بود و در کنار آن قصد داریم با نظر سرمربی تیم چند بازیکن خوب را هم به خدمت بگیریم تا با یاری خداوند و همت بازیکنان فصلی خوب را پشت سر بگذاریم که منجر به ارتقای رتبه تیم نسبت به فصل گذشته و کسب نتایج بهتر شود.

دیدگاه‌ها