کد خبر : 1829430 | 26 خرداد 1401 ساعت 18:05 | 33.2K بازدید | 13 دیدگاه

بردیف می‌تواند واسیلی گوجای دیگری باشد؛

خطیبی:‌خیلی‌ به‌خاطر پول رفتند ولی الان ادعا دارند

مربی سابق تراکتور معتقد است که انتخاب سرمربی جدید برای این تیم در زمان مناسبی صورت گرفته و بردیف می‌تواند یک واسیلی گوجای دیگر برای تراکتور باشد.

خطیبی:‌خیلی‌ به‌خاطر پول رفتند ولی الان ادعا دارند

به گزارش "ورزش سه"، حسین خطیبی در مورد نگرانی هواداران تراکتور از شرایط فعلی تیم گفت: تراکتور همیشه بزرگ بوده و بزرگ می ماند. این تیم هواداران پرشوری دارد که فکر نکنم مشابهی برای آنها داشته باشیم. این هواداران قابل احترامند؛ چون عاشق تیم خود هستند و با تراکتور زندگی می کنند. نگرانی آنها کاملا منطقی است چون دوست دارند بهترین ها را برای تیم خود ببینند.

او با دعوت هواداران به صبر بیشتر ادامه داد: باشگاهداری این نیست که شما بیایید در یکی دو سال، انتظار موفقیت داشته باشید. همین استقلال که همیشه مدعی بوده بعد از 9 سال قهرمان شد. تیم های دیگری چون سپاهان هم با وجود هزینه های بسیار طی این چند سال به قهرمانی نرسیده اند. هواداران باید بدانند که تراکتور، تیم بزرگی است و باید حمایت خود را ادامه دهند. ما پیشکسوتان هم عاشق تیم هستیم؛ چه مسئولیتی داشته باشیم و چه نداشته باشیم این حمایت همیشگی است. برای رسیدن به هر موفقیتی، صبر یک فاکتور مهم است و باید آن را فراموش نکنیم.

مربی سابق تراکتور در مورد وضعیت مالکیتی این باشگاه و نقدهایی که به زنوزی می شود تاکید کرد: هواداران واقعی تراکتور همیشه قدرشناس آقای زنوزی بودند و خواهند بود. ایشان در چند سال اخیر مثل خانواده خود برای این تیم زحمت کشیده است. در این وضعیت اقتصادی خیلی سخت است که از جیب خرج کنی. خیلی از تیم‌ها به صورت دولتی اداره می شوند؛ تیم هایی مثل سپاهان، مس، ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و چند تیم معدود از جمله تراکتور با هزینه شخصی اداره می شوند. بابت این اتفاق باید از آقای زنوزی ممنون باشیم. آقای سهرابی هم مدیری است که سابقه کاری مشخصی دارد و خودش فوتبالی است. به نظر من ایشان هم می توانند مجموعه تراکتور را در رسیدن به اهداف بزرگی که داریم کمک کنند.

خطیبی در این رابطه افزود: من سال گذشته در تیم بودم و مشکلات را می دیدیم. واقعا حل این مشکلات و پرداخت بدهی سنگین به وجود آمده، بسیار سخت بود. آقای زنوزی یک تنه و بدون حمایت مسئولین این همه بدهی را دادند. هواداران هم این اقدامات را دیده و قدردان هستند. پارسال شرایط به گونه ای بود که هواداران در بخش قابل توجهی از فصل کنار تیم نبودند و این یک معضل برای تراکتور بود. نتایج در چنین شرایطی، مورد قبول نبود ولی در نهایت با تدابیری که مدیریت و کادر فنی اندیشیدند، فصل به پایان رسید.

1721775

وی در رابطه با انتخاب احتمالی بردیف به عنوان سرمربی جدید تراکتور گفت: بردیف مربی بزرگی است و سه بار قهرمان روسیه شده که کار هر کسی نیست. به نظر من انتخاب ایشان، انتخاب خوبی است. هواداران هم باید بدانند که این انتخاب با کارشناسی صورت گرفته و باید به این مربی زمان کافی داده شود. بردیف مربی شناخته شده ای است که بهترین مربی روسیه هم شده است. یک مزیت دیگر آقای بردیف، ترک بودن ایشان است که می تواند از نظر فرهنگی به سود تیم باشد. همین که یک مربی باسابقه سازندگی و توجه به فوتبال پایه در تراکتور حضور یافته، می تواند نوید آینده خوبی را بدهد و تراکتوری ها را امیدوار به زنده شدن افکار مربی محبوبی چون واسیلی گوجا کند. من احساس می کنم که این مربی هم می تواند مثل واسیلی گوجا تغییر و تحولات خوبی ایجاد کند.

پیشکسوت تراکتور معتقد است که سرمربی جدید فرصت خوبی برای آماده سازی تیم خواهد داشت: این انتخاب در زمان خوبی انجام شده است. هنوز فرصت خوبی تا شروع لیگ داریم و بردیف می تواند تیم را با سلیقه خودش ساخته و آماده مسابقات کند. این می تواند از مشکلات سال گذشته هم جلوگیری کند. مثلا سال قبل بدنسازی خوبی نداشتیم و همین به تیم ضربه زد. امسال هم آقای بردیف خودش می تواند برای این تمرینات برنامه ریزی کند. باید کمک کنیم تا انشالله تراکتور جزو مدعیان باشد.

خطیبی با انتقاد از اظهارات برخی ها که خود را پیشکسوت تراکتور می دانند ولی منافع شخصی خود را در نظر می گیرند گفت: یک مقدار بعضی افراد شیطنت هایی می کنند. آنها خود را تراکتوری می دانند ولی تراکتور پیشکسوتان بزرگی دارد که همیشه پشت تیم هستند و حساب آنها جداست ولی بعضی ها که در یک مقطع آمدند، بازی کردند، مطرح شدند و پولش را گرفتند حالا شیطنت هایی را انجام می دهند که به ضرر تراکتور است. خطاب به این دوستان می گویم که شما خیلی مانده تا پیشکسوت تراکتور شوید. نفراتی چون کریم باقری، سیروس دین محمدی، ستار همدانی، اسماعیل حلالی، غلامحسین دین محمدی، احد شیخ لاری و خیلی های دیگر هستند که اگر قرار باشد؛ آنها و امثال آنها صحبت می‌کنند، دوستان مدعی، شاید اولویت هزارم برای اظهارنظر در مورد تراکتور باشند. 

زمانی که با رسول در تراکتور بودیم یکی از همین دوستانی که این روزها خیلی انتقاد می کند، به‌خاطر پول تیم را تنها گذاشت و رفت. اظهارنظرهای چنین افرادی بیشتر برای مطرح شدن است. بهتر است این دوستان بعد از تمام شدن فوتبال خود یک مدت در لیگ های پایین تر مربیگری کنند تا ببینند اصلا می توانند یا نه؟! بعدا بیایند اظهارنظر کنند. این صحبت ها به جز خراب کردن راوی و ایجاد حاشیه حاصل دیگری ندارد. پیشکسوت باشگاه می تواند مستقیما نظر خود را به باشگاه ارائه کند نه اینکه به خاطر خودشیرینی هر روز پست و استوری بگذارد. قطعا هوادار هم هوشیار است و می داند که چه کسی صلاح تیم را می خواهد.

دیدگاه‌ها