کد خبر : 1830600 | 04 تیر 1401 ساعت 12:33 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد کسب صددرصدی مدال آسیایی حفظ شد

روز نقره ای تکواندوی ایران در چونچئون

دومین روز تکواندوی قهرمانی آسیا با کسب 4 مدال نقره از سوی نمایندگان ایران به پایان رسید.

روز نقره ای تکواندوی ایران در چونچئون

به گزارش "ورزش سه"، کاروان تکواندوی ایران که روز گذشته با 3 نماینده موفق به کسب 3 مدال شده بود، امروز نیز همان عملکرد را تکرار کرد تا با مدال آوری هر 4 تکواندوکاری که به مبارزه با رقبای خود پرداختند، روند صددرصدی مدال آوری خود را حفظ کرده و امیدوار باشد که 5 هوگوپوش باقی مانده نیز در 2 روز آینده موفق به کسب مدال شده تا با ثبت یک رکورد بی نظیر آوردگاه چونچئون را ترک کند.
مهم ترین نکته ای که می توان در رابطه با رقابت های امروز به آن اشاره کرد، وضعیت میرهاشم حسینی است. تکواندوکار المپیکی کشورمان که به دلیل وزن کم کردن زیاد نتوانست در توکیو عملکرد خوبی داشته باشد، در وزنی جدید به کره جنوبی اعزام شده بود تا بتواند دوباره به روزهای اوج خود برگردد. اگرچه که در دیدار فینال نتیجه را به حریفی واگذار کرد که قبلاً او را شکست داده بود اما همین مدال نقره نیز نشان دهنده این است که او توانسته تا حد زیادی از شوک شکست در المپیک خارج شده و می تواند روزهای درخشان خود را تکرار کند.
نکته دیگر قابل ذکر، 3 ملی پوش نوجوانی هستند که برای نخستین بار در قالب تیم ملی بزرگسالان در یک رقابت بین المللی شرکت کرده و همگی موفق به حضور در فینال آسیا شدند. مهدی حاجی موسایی که هنوز در رده نوجوانان قرار دارد، با غلبه بر چند تکواندوکار با تجربه و عنوان دار آسیا به فینال رسید و شاید اگر راند نخست دیدار فینال مقابل حریف قدرتمند کره ای را واگذار نمی کرد، می توانست عنوان قهرمانی را هم از آن خود کند. 
مبینا نعمت زاده نیز در وزنی به مدال نقره رسید که بسیاری از عنوان داران جهانی آن از قاره آسیا هستند. او با شکست دو حریف قدرتمند تایلندی و کره ای به دیدار پایانی رسید و شاید اگر کمی تجربه بیشتری داشت، می توانست رقیب چینی خود را نیز از پیش رو بردارد. نسترن ولی زاده هم که با عملکرد درخشان خود در 3 رقابتی که اسفندماه در تهران برگزار شد در لیست اعزامی به چونچئون قرار گرفته بود، با صعود به فینال و غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی این وزن نشان داد که اعتماد کادر فنی بیهوده نبوده و می توان روی او در این وزن حساب ویژه ای باز کرد. 
نزدیک ترین شکست ایران در 4 وزن امروز نیز همین دیدار نسترن ولی زاده برابر تکواندوکار کره ای بود که بیشتر از آنکه ضربات حریف باعث شکست او شود، اخطارهایی که در جریان مسابقه دریافت کرد، منجر به باخت او شدند.
فردا و در سومین روز این رقابت ها نیز 3 نماینده دیگر کشورمان به میدان خواهند رفت. تنها هوگو پوش مرد ایران علیرضا نادعلیان است که در وزن مثبت 87 کیلو ابتدا به مصاف حریف قطری خواهد رفت و در صورت پیروزی نیز با برنده نمایندگان افغانستان و ازبکستان دیدار خواهد کرد. 
آخرین بانوان ملی پوش ایران نیز فردا با حریفان به رقابت خواهند پرداخت که به نظر می رسد زهرا پوراسماعیل، کار دشوار تری داشته باشد؛ چرا که در وزن منفی 73 کیلو ابتدا با راما ابوالروب اردنی دیدار خواهد کرد و در صورت پیروزی به مصاف برنده می نا میونگ کره ای و جیه سونگ چینی خواهد رفت. اکرم خدابنده هم در وزن به اضافه 73 کیلو به میدان خواهد رفت که با توجه به تعداد کم شرکت کنندگان، مدال او از الان قطعی شده و در مرحله نیمه نهایی با علیسار الیاس از سوریه دیدار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها