کد خبر : 1830776 | 05 تیر 1401 ساعت 12:08 | 6.7K بازدید | 1 دیدگاه

برگی از تاریخ؛ جلد جالب کیهان ورزشی از آقای دونده

آقای وزیر همچنان رکورددار است!

رکوردهای فردی حمید سجادی با گذشت سه دهه هنوز دست نخورده باقی مانده است.

 آقای وزیر همچنان رکورددار است!

به گزارش "ورزش سه"، سید حمید سجادی، در میان نفرات اول مدیریت تاریخ ورزش کشور، سجادی را می‌توان «خاص‌ترین» مدیر دانست؛ کسی که از دل ورزش به وزارت رسید و سه ماه دیگر یک سالگی وزارتش به پایان می‌رسد. 
حمید سجادی، از این جهت خاص است که بر خلاف اسلاف خود یک ورزشکار حرفه‌ای بوده است و این همان تحقق یکی از خواسته‌های اصلی جامعه ورزش در تمامی این سال‌ها از روسای جمهور بوده است. سجادی در دورانی یکی از چهره‌های به نام ورزش ایران بود که مطبوعات ورزشی بیشتر به دو مجله ورزشی دنیای ورزش و کیهان ورزشی محدود می‌شد و نگاه ویژه این دو مجله به رشته‌های غیرفوتبال هم پس از سالها گذر از روزگار طلایی‌شان، همچنان مورد توجه است. 
هر چند در همان دوران قهرمانی های او در آسیا توسط همین دو نشریه به خوبی پوشش داده می شد،  یکی از به یادماندنی‌ترین جلدهای غیرفوتبالی کیهان ورزشی، تصویری از قهرمان آن روزهای ورزش ایران است؛ روزی که سید حمید سجادی توانست در سال ۱۳۶۶ در مسابقات قهرمانی کشور به مقام قهرمانی دست پیدا کند. نکته جالب درباره سجادی این است که با وجود گذشت سال‌ها از پایان دوران حرفه‌ای ورزش‌اش همچنان رکورددار پنج ماده دوومیدانی کشور شناخته می‌شود. دوی ۵ هزار و ۱۰ هزار متر، ۱۵۰۰ متر داخل سالن، ۲۰۰۰ متر با مانع جوانان و ۱۵۰۰ متر جوانان رکوردهایی است که هنوز  پس از سه دهه دست نخورده باقی مانده و سجادی همچنان در این ماده‌ها رکورددار دوومیدانی ورزش ایران به حساب می‌آید.

1723419

دیدگاه‌ها