کد خبر : 1830979 | 06 تیر 1401 ساعت 14:58 | 62.9K بازدید | 24 دیدگاه

در انتظار سقف قرارداد و افزایش سهمیه بازیکنان خارجی

اقدام فوری سازمان لیگ برای کاهش قیمت‌ها

سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتری خواهان نظام‌مند شدن ارقام پرداختی به بازیکنان در نقل وانتقالات شد.

اقدام فوری سازمان لیگ برای کاهش قیمت‌ها

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اعتراض‌های متعددی که نسبت به پیشنهاد و پرداخت مبالغ هنگفت به بازیکنان فوتبال در فصل نقل و انتقالات توسط برخی باشگاه‌های لیگ برتری انجام شد، حالا سازمان لیگ فوتبال به ماجرا ورود کرده و قصد دارد با نظارت دقیق بر ماجرا به این حاشیه بزرگ پایان بدهد.
طی روزهای گذشته باشگاه‌های متعدد لیگ برتری نسبت به قراردادهایی که برخی باشگاه‌های متمول با بازیکنان امضا می‌کنند اعتراض کردند و مصاحبه‌هایی را از سوی مسئولان آنها شاهد بودیم. آخرین مورد هم به اعتراض رسمی باشگاه استقلال برمی‌گردد که توسط سعید فتاحی مدیراجرایی این باشگاه امروز در گفت‌و‌گو با "ورزش سه" صورت گرفت.
در چنین فضایی برخی باشگاه‌ها به‌صورت یکپارچه نامه‌هایی را به سازمان لیگ ارسال کردند و خواهان اصلاح این رویه شدند. حتی در نامه‌های مشترکی به سازمان لیگ، چند باشگاه خواهان افزایش سهمیه بازیکنان خارجی شدند. این باشگاه‌ها اعتقاد داشتند که رقم‌های درخواستی برخی بازیکنان ایرانی حتی از نفرات خارجی هم بیشتر است و در این شرایط ترجیح می‌دهند بیشتر از 4 بازیکن غیرایرانی را به‌خدمت بگیرند.
در نهایت سازمان لیگ فوتبال به ماجرا واکنش نشان داد و قصد دارد تدابیری را برای این موضوع بیندیشد.
حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال طی نامه‌ای به 16 باشگاه لیگ برتری اعلام کرده که نقطه نظرات خود را در خصوص نظام‌مند شدن ارقام پرداختی به بازیکنان لیگ برتری تا عصر روز دوشنبه(امروز) به سازمان لیگ به‌صورت کتبی ارسال کنند. اگر قرار است سه‌چهارم باشگاه‌های لیگ برتری نسبت به این مساله اعتراض داشته باشند، قوانین جدیدی برای نقل و انتقالات به‌صورت فوری مصوب و اجرایی شود.
سازمان لیگ در این خصوص قصد دارد دو عامل مهم را مورد بررسی قرار بدهد. اول همان افزایش سهمیه بازیکنان خارجی است که گفته می‌شود بر اساس قانون جدید احتمال دارد باشگاه‌ها بتوانند به جای 4 بازیکن، 6 بازیکن خارجی به‌خدمت بگیرند. موضوعی که ناخودآگاه ارزش بازیکنان ایرانی را پایین می‌آورد چراکه با کمتر از رقم درخواستی‌شان تیم‌ها می‌توانند برای جذب خارجی خوب اقدام کنند.

1723638


مساله دوم هم سقف قرارداد است. شایعاتی مطرح شده که سازمان لیگ و کمیته نقل و انتقالات قصد دارد قراردادهای بالاتر از 8 میلیارد تومان را ثبت نکند. البته این مساله هنوز در حد شایعه است و قابلیت اجرایی‌اش بعد از تصویب در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد. اما مشخص است که اگر سه‌چهارم باشگاه‌ها موافق باشند، احتمالا شاهد قرار دادن سقفی برای ثبت قراردادها در سازمان لیگ خواهیم بود.
این در شرایطی است که قانون سقف قرارداد چند سال قبل در فوتبال ایران اجرا شد و دردسرهای زیادی را به‌وجود آورد. افزایش قراردادهای زیرمیزی از اصلی‌ترین مسائل پیش آمده بعد از گذاشتن سقف قرارداد بود که حالا شاید در صورت تکرار این موضوع بازهم در بین تیم‌های لیگ برتری شاهد آن باشیم.

دیدگاه‌ها