کد خبر : 1831079 | 07 تیر 1401 ساعت 10:20 | 4.2K بازدید | 5 دیدگاه

تقاضای پنهان باشگاه ها از کمیته داوران

43 داور وسط برای 8 مسابقه زیاد است

مشکلات داوری در فوتبال ایران تنها نبود کمک داور وید ئویی نیست. واقعیت این است که برخی از تیم های داوری هنوز مجهز به هدست رادیویی هم نیستند!

43 داور وسط برای 8 مسابقه زیاد است

به گزارش "ورزش سه"، نکته دیگری که موجب افزایش اشتباهات داوری در فصل گذشته بازی های لیگ برتر شد افزایش بی رویه داوران و کمک داوران بود. 43 داور وسط برای 8 بازی و 72 کمک داور! حالا باشگاه های لیگ برتر در صحبت هایی خصوصی که با خداداد افشاریان انجام داده اند خواستار کاهش داوران لیگ برتر و انتخاب بهترین ها از سوی این تعداد داور برای قضاوت بازی های لیگ برتر در فصل پیش رو هستند و رییس کمیته داوران هم وعده داده در این مسیر گام بر می دارد و البته به این نکته اشاره داشت که این اقدامی بود که پیش از حضور او در فدراسیون فوتبال صورت گرفت.

43 داور وسط برای 8 بازی. معضل اینجاست که به داوران کم بازی می رسد و آنها آمادگی خود را از دست می دهند. تصور کنید کمیته داوران بخواهد بین داوران عدالت برقرار کند؛ در این صورت هر داور برای قضاوت در لیگ برتر باید 5 هفته منتظر بماند چون هر هفته 8 بازی برگزار می شود. خب فرق زیادی است بین داوری که هر هفته سوت می زد و داوری که هر 5 هفته یک بار و بعید به نظر می رسد فصل گذشته هیچ داوری در لیگ برتر 15 بازی یعنی اندازه یک نیم فصل سوت زده باشد. در حالی کمیته داوران 43 داور برای 8 بازی در لیگ برتر انتخاب کرده که در فوتبال دنیا و در لیگ های معتبر تعداد تیم های داوری کمتر از 25 تیم است. در این صورت آنها هر دو هفته یک بار سوت می زنند آنهم در شرایطی که در خیلی از لیگ ها تعداد تیم های حاضر بیشتر از لیگ برتر ایران است. به طور مثال در بوندس لیگا 18 تیم حضور دارند.

خداداد افشاریان وعده داده است به زودی تعداد داوران وسط و کمک داوران بازی های لیگ برتر را کاهش خواهد داد و باید منتظر ماند و دید که آیا وعده او در کلاس های پیش از فصل عملی خواهد شد یا نه.

دیدگاه‌ها