کد خبر : 1831258 | 08 تیر 1401 ساعت 12:55 | 11K بازدید | 3 دیدگاه

وریا هم مانند مارسلو روزی به پایان همکاری می‌رسد

جمشیدیان: سپاهان بدون هیاهو کارش را می‌کند

احمد جمشیدیان بازیکن سابق استقلال و سپاهان می‌گوید که زردپوشان اصفهانی با حضور مورایس می‌توانند یک تیم قدرتمند و مدعی را تشکیل دهند.

جمشیدیان: سپاهان بدون هیاهو کارش را می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، فصل بعدی را می توان یکی از دشوارترین لیگ های برتر نامید. تیم های مدعی مانند سپاهان، پرسپولیس و فولاد به خوبی خود را تقویت کرده اند و استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در تلاش برای تکرار این اتفاق است. گل گهر نیز با جذب نفرات جدید می تواند در فصل بعد یکی از تیم های مدعی باشد.

احمد جمشیدیان که سابقه بازی در هر دو تیم استقلال و سپاهان را دارد معتقد است که آبی پوشان در بازار نقل و انتقالات ضعیف عمل کرده اند اما در سمت مقابل پرسپولیس و سپاهان به خوبی خود را برای لیگ 22 آماده کرده اند.

در ادامه گفتگوی خبرنگار ما با جمشیدیان را می خوانید:

* خیلی ها بابت خرید بازیکنان جوان از استقلال انتقاد می کنند. شما چه نظری دارید؟
روند نقل و انتقالاتی استقلال خیلی دیر آغاز شد. حالا به هر حال باید قطعا یک گروه فنی در کنار آقای ساپینتو باشد چون ایشان شناختی ندارند. هنوز دستیار اول ساپینتو هم معرفی نشده که بگوییم با مشورت ایشان کار انجام می شود. فکر می کنم تا اینجای کار شرایط استقلال در نقل و انتقالات اصلا خوب نیست. بخاطر اینکه مهره های تأثیرگذاری را از دست داده و نفراتی که اضافه کرده شاید بازیکنان آینده‌داری باشند ولی هنوز نفر تأثیرگذاری به تیم اضافه نشده است به جز شهباززاده که بازیکن باتجربه ای است که قطعا می تواند به استقلال کمک کند. این نفرات، افرادی هستند که می توانند در آینده خوب باشند ولی در حال حاضر به عنوان نخستین تجربه حضورشان در تیم ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. در مجموع فکر می کنم استقلال روی کاغذ نسبت به سایر مدعیان از جمله پرسپولیس، سپاهان، فولاد و گل گهر عقب‌تر است. باید منتظر باشیم و ببینیم در بحث تمدید قرارداد و هم جذب بازیکنان سیاست های بعدی باشگاه چه خواهد بود.

* شما هم در استقلال حضور داشتید و هم سپاهان. تیم سپاهان یک سرمربی خوب و بازیکنان موثری را جذب کرده است. فکر می کنم مدعی اصلی قهرمانی باشند. در این باره چه نظری دارید؟
دوره قبلی که آقای ساکت حضور داشتند، وضعیت سپاهان به همین منوال بود. یعنی هیچ وقت معطل نمی شدند که سرمربی مشخص شود. با توجه به اینکه چه با حضور سرمربی چه با نظر کمیته فنی باشگاه، معمولا بازیکنان باکیفیتی را جذب می کنند. آنها همه کارهایشان را انجام دادند. وقتی 4 بازیکن این تیم جدا شد، شاید خیلی ها تصور می کردند سپاهان در خواب است. درحالیکه اینگونه نبود. الآن متوجه می شویم که باشگاه و کادرفنی سابق به این نتیجه رسیده بودند چند نفر از این بازیکنان را نمی توانستند حفظ کنند و تعدادی را نیز تغییر دهند. وقتی که گولسیانی از این تیم جدا شد، گفتند که سپاهان به مشکل برمی خورد. اما دیدید که سپاهان هم قرارداد نژادمهدی را تمدید کرد و هم دانشگر را جذب کرد و در این پست مستحکم تر شد. احساس می کنم که آقای مورایس روی بازیکنان خارجی نظر بیشتری داشته باشند و روی بازیکنان داخلی به توافق رسیده اند که باشگاه تصمیمات اصلی را بگیرد. سپاهان کما فی السابق یک تیم با ثبات است و به دور از هیاهو تصمیماتش را می گیرد. آنها یک سرمربی خیلی بزرگ را جذب کرده‌اند و اینکه چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد، باید بنشینیم و منتظر باشیم. اما روی کاغذ، مورایس یکی از مربیان بزرگی است که به ایران آمده و امیدوارم روی فوتبال کشور تأثیرش را بگذارد. در بحث یارگیری هم فکر می کنم سپاهان عقب نیست و با نام هایی که می شنویم، ممکن است باز هم سپاهان را ضلع سوم قهرمانی بدانیم.

* در مورد جدایی وریا غفوری به عنوان کاپیتان استقلال چه نظری دارید؟
به هر حال اگر ما بزرگترین بازیکن دنیا هم باشیم، باید قبول کنیم یک جایی، یک وقتی به نقطه پایان می رسیم. حالا یک زمانی این نقطه پایان همکاری است و یک زمانی پایان دوران فوتبالی. نمونه های خارجی زیادی وجود دارد. مثلا مارسلو یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ با باشگاه رئال مادرید به توافق رسیدند که همکاریشان باید به پایان برسد که این یکی از بزرگترین جدایی های چند سال اخیر بود. سال قبل نیز راموس اینگونه بود. امسال نیز در فوتبال کشورمان شاهد جدایی وریا غفوری و سیدجلال حسینی هستیم که البته وریا میخواهد به فوتبالش ادامه دهد. این یک اتفاق طبیعی است. بعضی اوقات یک شوک بزرگ به بازیکن، باشگاه یا هوادار وارد می شود. اما این طبیعت فوتبال است. همه ما یک روزی شروع می کنیم و یک روز پایانی هم وجود دارد. وریا یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان چند سال اخیر استقلال بود. خصوصا به عنوان یک بزرگ، لیدر و رهبر نقشش را خیلی خوب ایفا کرد و یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ استقلال است.
* فولاد و پرسپولیس هم خریدهای خوبی انجام دادند. به نظر می رسد امسال و برخلاف سال‌های قبل، چندین تیم پرستاره هستند و مبالغ زیادی را نیز هزینه کرده اند به نحوی که رقابت شدیدی برای قهرمانی وجود دارد. شما چه نظری دارید؟
خیلی از مواقع دیدیم که تیم ها با وجود هزینه زیاد نتوانستند نتیجه لازم را بگیرند. در این شکی نیست که پرسپولیس نفرات بسیار خوب و تأثیرگذاری را جذب کرده است. اما یک سری نفرات را نیز از دست داده است. در فوتبال ما اتفاقات عجیب و غریب زیادی رخ می دهد. فصل قبل پرسپولیس قهرمان از هم می پاشد و در جذب بازیکن بسیار ضعیف عمل می کند و امسال دقیقا این اتفاق برای استقلال قهرمان می افتد. خیلی جالب است که در همه جای دنیا تیم های قهرمان خودشان را برای فصل بعد قدرتمندتر می کنند. اما در کشور ما انگار هر تیمی قهرمان می شود، باید از هم بپاشد. سرمربی تیم تغییر می کند و خیلی از بازیکنان تأثیرگذار جدا می شوند و باید تیم جدیدی ساخت. از نظر ثبات من فکر می کنم فولاد و گل گهر جزو باثبات ترین تیم ها بوده اند. درست است که دستشان به جام نرسیده ولی 3، 4 سالی می شود که ثبات خیلی خوبی داشته اند. اما سایر مدعیان فراز و نشیب زیادی داشته اند. پرسپولیس فوق‌العاده و خیلی سریع بازار نقل و انتقالات را شروع کرد. آنها از نداشتن سرمربی در تیم های سپاهان و استقلال استفاده کردند و اکنون در شرایط خوبی هستند. منتها من فکر می کنم این دلیل نمی شود که ما پیش بینی کنیم پرسپولیس حتما قهرمان خواهد شد. به نظر من باید منتظر بمانیم چرا که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

دیدگاه‌ها