کد خبر : 1831400 | 09 تیر 1401 ساعت 12:54 | 14.1K بازدید | 5 دیدگاه

هیئت‌رئیسه با سقوط سه تیم مخالف است

اعضای هیئت‌رئیسه سازمان لیگ با سقوط سه تیم از لیگ برتر به دسته اول و صعود سه تیم از لیگ یک به لیگ برتر مخالف هستند.

هیئت‌رئیسه با سقوط سه تیم مخالف است

به گزارش "ورزش سه"، به تازگی برخی از باشگاه‌های دسته اولی از جمله استقلال خوزستان و خیبر خرم آباد که دو مدعی جدی صعود در فصل جدید بازی‌های لیگ یک به حساب می‌آیند به دنبال ارایه طرحی به سازمان لیگ هستند که به دنبال آن در فصل جدید بازی‌ها سه تیم ازدسته اول به لیگ برتر صعود کنند تا از این پس بازی‌های لیگ یک با جذابیت بیشتری دنبال شود. این طرح پیش‌تر هم به هیئت‌رئیسه سازمان لیگ ارایه شده بود که رای نیاورد.

اگر چه موفقیت در بازی‌های لیگ یک تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می‌کند اما به باور سازمان لیگ در لیگ یک اهداف مهم‌تری هم وجود دارد که ساختارسازی چه در بخش نرم افزاری  چه در بخش سخت افزاری است. خیلی از تیم‌هایی که در فصول گذشته از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده‌اند به دنبال کمبود امکانات دوباره به لیگ یک برگشتند. نمونه‌اش فجر سپاسی که در فصل گذشته نتوانست بازی‌های داخلی را در یک زمین صاف و هموار برگزار کند و استادیوم حافظیه اصلا شرایط جالبی برای میزبانی از بازی‌های لیگ برتر نداشت تا جایی که فجر یکی از دیدارهای خانگی‌اش را به استادیوم امام رضای مشهد برد و از همه مهم‌تر با بودجه محدودی وارد بازی‌ها شد و در نهایت سقوط کرد. همین‌طور این فصل ملوان در شرایطی قهرمان لیگ یک شده که استادیومش برای برگزاری بازی‌های لیگ برتر مورد تایید نیست و هم‌چنین هنوز شرایط مالی مشخصی برای حضور در لیگ برتر ندارد و به باور اعضای هیئت‌رئیسه سازمان لیگ در چنین شرایطی که بیشتر تیم‌های دسته اولی از نظر امکانات و بودجه مالی شرایط ایده آلی ندارند افزایش سهمیه صعود کمکی به فوتبال ایران نخواهد کرد. در چنین شرایطی پیش بینی می‌شود در فصل آتی بازی‌های لیگ یک هم از بین 18 تیم حاضر دو تیم شانس صعود به لیگ برتر را به‌دست بیاورند.

اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که هیچ‌گاه سهمیه صعود از دسته اول به لیگ برتر در مدت زمانی که بازی‌ها در یک گروه برگزار می‌شد سه تیم نبود بلکه در برهه‌ای این سهمیه به 2.5 تیم افزایش پیدا کرده بود؛ به این‌صورت که تیم سوم لیگ یک با تیم چهاردهم لیگ برتر در مرحله پلی‌آف بازی می‌کرد و در این بازی‌ها معمولا تیم‌های لیگ برتری پیروز می‌شدند چون یک جدال نابرابر بود.

دیدگاه‌ها