کد خبر : 1832408 | 15 تیر 1401 ساعت 20:47 | 7.3K بازدید | 1 دیدگاه

هیگوچی ملی‌پوش وزن دوم ژاپنی‌ها در بلگراد شد

ری هیگوچی، نایب قهرمان المپیک 2016 که در سال‌های اخیر در سه وزن 57، 61 و 65 کیلوگرم کشتی گرفته است، در بلگراد ملی‌پوش وزن دوم ژاپنی‌ها خواهد بود.

هیگوچی ملی‌پوش وزن دوم ژاپنی‌ها در بلگراد شد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم، ری هیگوچی که در مسابقات قهرمانی 2022 آسیا در اولانباتور نماینده وزن 61 کیلوگرم ژاپنی‌ها بود، در فینال این رقابت‌ها در 45 ثانیه با امتیاز عالی داریوش حضرتقلی‌زاده کشتی‌گیر کشورمان که پیش از آن در گرگان قهرمان کشور شده بود را شکست داد و طلای آسیا گرفت.

این کشتی‌گیر که در سال‌های اخیر در سه وزن 57، 61 و 65 کیلوگرم کشتی گرفته، در دو میدان انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ژاپن که در ماه‌های دسامبر و جون به نام جام‌های امپراطور و مِیجی برگزار شد، عنوان اول وزن 61 کیلوگرم را از آن خود کرد تا صاحب دوبنده وزن دوم ژاپنی‌ها در مسابقات جهانی بلگراد باشد.

آخرین باری که هیگوچی روی تشک رفت، مسابقات جهانی 2018 بوداپست بود، جایی که خاطره خوبی برای تیم ملی کشتی آزاد ایران نبود و بعد از آن رسول خادم نیز از ریاست فدراسیون کشتی و سرمربیگری تیم ملی آزاد کناره‌گیری کرد.

ری هیگوچی در بازی‌های المپیک 2016 ریو نیز صاحب مدال نقره شد. او حسن رحیمی را از رسیدن به فینال بازی‌های المپیک دور کرد، درحالیکه رحیمی از شانس زیادی برای کسب مدال طلای المپیک برخوردار بود. رحیمی که بی‌شک یکی از بهترین و فنی‌ترین سبک‌وزن‌های کشتی ایران بوده است، بعد از غلبه بر کشتی‌گیر ارمنستانی، از سد ویکتور لبدوف روس گذشت و در نیمه‌نهایی ری هیگوچی ژاپنی را پیش روی خود می‌دید که مقابل این حریف غافلگیر شده و 10-5 شکست خورد تا درنهایت به مدال برنز المپیک ریو بسنده کند.

هیگوچی به دلیل غیبت در مسابقات رسمی در سیدبندی وزن 61 کیلوگرم جایگاه سومی را از آن خود دارد، گراس از آمریکا، هاروتونیان از ارمنستان و راویندا از هند به همراه نماینده‌ای که از ایران روانه بلگراد خواهد شد، حریفان اصلی کشتی‌گیر ژاپنی برای رسیدن به مدال جهانی در سال 2022 هستند.

دیدگاه‌ها