کد خبر : 1832654 | 18 تیر 1401 ساعت 01:05 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

صعود سنگ نورد ايرانى به فينال جام جهانى فرانسه؛

رضا علیپور دوباره رکورد ایران را شکست

رضا علیپور با شکستن رکورد ایران به فینال ماده سرعت جام جهانی سنگ نوردی در شامونی فرانسه صعود کرد.

رضا علیپور دوباره رکورد ایران را شکست

به گزارش ورزش سه، هشتمین مرحله از رقابت های جام جهانی سنگ نوردی در سال 2022، جمعه شب در شهر شامونی فرانسه آغاز به کار کرد که پنج نماینده کشورمان نیز به رقابت با حریفان پرداختند.
رضا علیپور که کمتر از 10 روز پیش در جام جهانی سوئیس موفق شده بود پس از 5 سال، رکورد 5 ثانیه و 48 صدم ثانیه ای خود را شکسته و آن را حدود 15 صدم ثانیه بهبود بخشد، عصر امروز و در جریان مرحله مقدماتی ماده سرعت دو بار اقدام به صعود از دیواره کرد که در تلاش نخست خود زمان 5 ثانیه و 47 صدم ثانیه را ثبت کرد. قهرمان ورلد گیمز سال 2017، در دومین تلاش خود موفق شد با ثبت زمان 289. 5 ثانیه، رکورد خود را دوباره و این بار به میزان 5 صدم ثانیه ارتقا داده و با قرار گرفتن در جایگاه ششم، پس از ورزشکارانی از اندونزی و چین راهی مرحله فینال شود که فردا شب برگزار خواهد شد. 
کرومال کتیبین اندونزیایی نیز که موفق شده بود در جام جهانی سوئیس دوبار رکورد جهان را بشکند، باز هم رکورد خود را جا به جا کرد و با ثبت زمان 5 ثانیه و 9 هزارم ثانیه، در صدر جدول مرحله مقدماتی قرار گرفت تا تنها یک گام با رسیدن به رکورد زیر 5 ثانیه فاصله داشته باشد.
دو نماینده دیگر ایران نیز در این ماده به میدان رفتند که محسن شفیعی با زمان 5 ثانیه و 89 صدم ثانیه و احسان اسرار با 6 ثانیه و 10 صدم ثانیه، به ترتیب در رده های بیست و ششم و سی هشتم قرار گرفته و از صعود به فینال بازماندند.
در بخش بانوان نیز محیا دارابیان علی رغم ثبت زمان قابل توجه 7 ثانیه و 86 صدم ثانیه، تنها یک گام برای رسیدن به مرحله فینال کم آورد و با قرار گرفتن در رده هفدهم، از صعود به این مرحله بازماند. کبری لکزایی فر نیز زمان 8 ثانیه و 83 صدم ثانیه را به ثبت رساند و در رتبه سی و چهارم جای گرفت.

دیدگاه‌ها