کد خبر : 1832865 | 19 تیر 1401 ساعت 12:37 | 7.7K بازدید | 1 دیدگاه

دورخيز براى تكرار طلاى جهان در صربستان؛

کامران قاسمپور صاحب دوبنده تیم ملی شد

کامران قاسمپور با شکست فیروزپور توانست صاحب دوبنده تیم ملی در وزن 92 کیلوگرم بشود.

کامران قاسمپور صاحب دوبنده تیم ملی شد

به گزارش "ورزش سه" در وزن 92 کیلوگرم مسابقات انتخابی تیم ملی، کامران قاسمپور، قهرمان مسابقات جهانی اسلو به مصاف امیرحسین فیروزپور رفت.
اگرچه در ثانیه‌های ابتدایی کشتی امیرحسین فیروزپور با تحرک خاصی وارد تشک شده بود، در ادامه اسیر دست‌های پرکار کامران شد و بعد از دریافت اخطار، تغییری در نحوه کشتی‌اش به وجود نیامد تا داور مسابقه اخطار 30 ثانیه را به او بدهد.
قاسمپور که از تجربه بالاتری نسبت به فیروزپور برخوردار است، به خوبی این 30 ثانیه را کنترل کرد تا یک امتیاز را بگیرد. در ادامه وقت اول هم کامران قاسمپور یک بار اقدام به زیرگیری کرد که فیروزپور به خوبی پای خودش را از دستان پرتوان کامران خارج کرد تا امتیاز دیگری به حریفش ندهد.
در وقت دوم کشتی هم کامران قاسمپور بهتر کار کرد تا داوران بعد از یک اخطار، اخطار 30 ثانیه را به امیرحسین بدهند. او بعد از ناکامی در کسب امتیاز، یک امتیاز دیگر نیز به حریفش واگذار کرد تا کشتی 0-2 به نفع قاسمپور شود.
اما کامران قاسمپور که به عنوان قهرمان مسابقات جهانی پای به این رقابت‌ها گذاشته بود، به این دو امتیاز بسنده نکرد و با یک زیرگیری تماشایی به پای حریفش رسید و با قدرت خاص خودش در چشم‌ به هم‌ زدنی به پشت حریف رسید و او را خاک کرد تا در نهایت با نتیجه 0-4 حریف هم‌شهری‌اش را شکست بدهد.
به این ترتیب فیروزپور که با سابقه قهرمانی آسیا در کشتی دشوار قبل، مهدی حاجیلوییان را شکست داده بود، نتوانست برابر قاسمپور کاری از پیش ببرد تا بار دیگر قاسمپور دوبنده تیم ملی را به دست بیاورد تا بتواند از عنوان قهرمانی خودش در مسابقات جهانی صربستان دفاع کند.

دیدگاه‌ها