کد خبر : 1834013 | 26 تیر 1401 ساعت 21:36 | 3.7K بازدید | 11 دیدگاه

بودجه محدودی داریم اما تیم خوبی هستیم؛

تارتار: حریف سرسختی برای مدعیان خواهیم بود

مهدی تارتار می‌گوید که انتظار هواداران ذوب آهن از این تیم باید به جا باشد.

تارتار: حریف سرسختی برای مدعیان خواهیم بود

به گزارش ورزش سه، ذوب آهن که مسابقات فصل گذشته لیگ برتر را با رتبه هفتم به پایان رساند حالا در دومین سال حضور مهدی تارتار تمرینات آماده‌سازی خود را برای فصل جدید دنبال می‌کند تا از این رتبه دفاع کند.

تمرین امروز ذوب آهن با حضور اهالی رسانه برگزار شد و در حاشیه آن مهدی تارتار مقابل خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها در خصوص شرایط این تیم پاسخ داد.

* مدیریت باشگاه هوشمندانه عمل کرد
تارتار در ابتدای صحبت‌هایش عنوان کرد: باید از مدیران باشگاه تشکر و آنها را تحسین کرد چون خیلی هوشمندانه عمل کردند؛ اینکه مربی را خیلی زود مشخص کنند اقدامی مثبت است. سال گذشته هم همین کار را کردند و ما توانستیم تیم‌مان را تغییر بدهیم و بازیکنان مدنظر را جذب کنیم و امسال هم توانستیم بازیکنانی را که می‌خواستیم و جزو شاکله اصلی تیم‌مان بودند حفظ کنیم. تمام تمرکزمان را روی همین مسئله گذاشتیم و توانستیم بچه‌های اصلی‌مان را تا ۹۰-۹۵ درصد حفظ کنیم و چند بازیکن با کیفیت جذب کنیم. شاید بازیکنانی که به ما اضافه شدند اسم و رسم بزرگی نداشته باشند اما قطعا کیفیت خوبی دارند و در ادامه راه می‌توانند به ما کمک کنند.

* گزینه هفتمِ برخی بازیکنان بودیم
سرمربی ذوب آهن در واکنش به اینکه آیا بازیکنی مدنظر داشته‌اند که به‌خاطر قیمت نجومی از جذب او منصرف شده باشند؛ گفت: بله؛ ما اصلا نتوانستیم حتی با این دوستان صحبت کنیم. فکر می‌کنم تیم ما گزینه ششم یا هفتم آن بازیکنان بود و اصلا مدیربرنامه‌هایشان جواب ما را ندادند اما واقعا پیشنهادهای نجومی داشتند و ما زورمان نمی‌رسید آنها را جذب کنیم و آنها جذب تیم‌های مدعی شدند. ما سعی کردیم با بودجه‌ای که در اختیار داریم بازیکنان خوبی جذب کنیم.

* انتظارم از بازیکنان بالا است
او در پاسخ به اینکه با توجه به جذب بازیکنان اسم و رسم دار توسط تیم‌های دیگر، ذوب آهن امسال چه نتایجی رقم خواهد زد؛ بیان کرد: انتظار خودمان از بچه‌هایمان زیاد است. ما توانستیم شاکله اصلی را حفظ کنیم و انتظار من از این بچه‌ها بالا است‌؛ ما ضمن حفظ جایگاه سال گذشته‌، نیم نگاهی هم به بالاتر داریم و می‌دانیم کار سختی را در پیش داریم اما ما سال گذشته به همه ثابت کردیم که می‌توانیم یقه تیم‌های بزرگ را بگیریم و من این انتظار را از بچه‌ها دارم؛ خواهشی از هواداران دارم این است که ما را حمایت کنند و انتظارشان از تیم ما به جا باشد. این‌طور نباشد که انتظار داشته باشند ما با تیم‌های مدعی رقابت کنیم چون بودجه ما با آن تیم‌ها قابل قیاس نیست اما می‌توانیم حریف سرسختی برای آن تیم‌ها باشیم.

* پوست کلفت بودیم وگرنه گزینه سقوط می‌شدیم 
تارتار در مورد عملکرد خوب تیم‌هایش در نیم فصل دوم و اینکه معمولا تیم‌های تحت هدایت او سخت می‌بازند؛ گفت: معمولا سال‌های دوم و سوم کار راحت‌تری داریم چون بچه‌ها با تفکرات ما آشنا شده‌اند. سال قبل در نیم فصل اول خوب نبودیم چون تغییرات گسترده‌ای در تیم داشتیم؛ فکر می‌کنم امسال آن مشکلات را نداشته باشیم. اگر بتوانیم امتیازاتی را که سال گذشته در نیم فصل دوم گرفتیم از اول فصل به‌دست بیاوریم می‌توانیم رقیب خوبی برای تیم‌های بالای جدول باشیم. به همه این مسائل اشتباهات داوری را که گریبانگیر ما شد و امتیازات زیادی از ما گرفت؛ اضافه کنید. ما سال قبل تیم پوست کلفتی بودیم وگرنه ممکن بود در خطر سقوط هم قرار بگیریم.

* نمی‌توانیم با داور هم بجنگیم 
سرمربی ذوب آهن در واکنش به اینکه سال آینده هم این تیم در واکنش به اشتباهات داوری بیانیه‌نویسی خواهد کرد یا طوری بازی می‌کند که برابر اشتباهات داوری هم شکست ناپذیر باشد؛ گفت: باید تیم‌مان خیلی گردن کلفت باشد و بودجه سنگینی داشته باشیم که هر کدام از بازیکنان‌مان بتوانند نتیجه را تغییر بدهند؛ در تیم‌های متوسطی مثل ما از نظر بودجه، آن‌قدر بازیکن تاثیرگذار نیست که بتوانیم با داور هم بجنگیم. امیدوارم این اشتباهات دیگر امسال سراغ تیم ذوب آهن نیاید چون در این دو سال خیلی از داوری ضربه خوردیم‌.

*از حضور مربیان خارجی خوشحالم
او درباره حضور سرمربیان خارجی اظهار کرد: من خوشحالم، به هرحال وقتی مربیانِ با کارنامه به کشور ما می‌آیند و برای‌شان هزینه می‌شود؛ قطعا می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند و این قبلا ثابت شده است‌‌. به خصوص مربی سپاهان که شنیده‌ام مربی با کیفیتی است و بازیکنان از او تعریف می‌کنند. من هم سعی کردم همیشه یاد بگیرم و انگیزه خوبی ایجاد می‌شود که با آنها رقابت کنیم‌. فکر می‌کنم به ارتقای فوتبال کشور کمک می‌کنند.

* برای حفظ تمرکز تیم ملی سکوت کنیم
وی در خصوص ابقای اسکوچیچ گفت: خیلی از واقعیت‌ها را نمی‌شود گفت و من باید تمرکزم روی تیم خودم باشد. من اگر بخواهم صحبت کنم خیلی‌ها از دستم ناراحت می‌شوند؛ از مسئولین فدراسیون گرفته تا همکاران و بازیکنان خیلی مشکلات ایجاد کردند و برای حفظ تمرکز خودم و تیم ملی چیزی نمی‌گویم. خیلی مشکل ایجاد شد و ما بازی‌های تدارکاتی خوبی هم انجام ندادیم و این‌ها به ضعف‌هایی که داشتیم اضافه شد. امیدوارم که در جام جهانی، مردم با دیدن بازی‌های تیم ملی خوشحال باشند نه ناراحت.

* انتظار دارم هواداران منطقی باشند
سرمربی ذوب آهن در خصوص انتظارات هواداران توضیح داد: ما همیشه بالاترین جایگاه را برای خودمان در نظر می‌گیریم. انتظارمان این است که هواداران‌مان منطقی باشند. ما می‌جنگیم و تمام انرژی‌مان را می‌گذاریم‌. این قول را می‌دهیم که هوادار خیالش راحت باشد که کادرفنی و بازیکنان ذوب آهن تمام انرژی‌شان را برای نام بزرگ ذوب آهن می‌گذارند. انشاالله جایگاه بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

* نمی‌خواهم راجع به اشخاص صحبت کنم
تارتار با اشاره به وضعیت تیم ملی عنوان کرد: من نمی‌خواهم راجع به اشخاص صحبت کنم و سعی می‌کنم احترام این عزیزان را حفظ کنم ولی وقتی کمیته فنی ما یک تصمیمی را می‌گیرد و این تصمیم اجرا نمی‌شود و امروز آقای اسکوچیچ برمی‌گردد، این هم از چیزهایی است که نمی‌خواستم راجع به آن صحبت کنم ولی ایراد و ضعف بزرگی است. شاید فقط در کشور ما این اتفاق می‌افتد.

* محمد نوری شاگرد خودم بود و شناخت خوبی از او دارم
او درباره تغییر در کادرش اظهار کرد: یکی از اعضای کادر ما حسین معمار بود که جا دارد از او تشکر کنم و خیلی زحمت کشید. او از ایران رفت و ما محمد نوری را که شاگرد خودم بود و شناخت خوبی هم از لحاظ اخلاقی و هم هوش و ذکاوتش داشتیم؛ به کادر فنی اضافه کردیم. از سال گذشته دنبال این بودم که قاسم حدادی‌فر اضافه شود و من دستش را باز گذاشتم و حتی می‌توانست به‌عنوان بازیکن اضافه شود اما خودش تصمیم گرفت مربیگری را شروع کند. قاسم از بازیکنان باهوش فوتبال ما بود که می‌تواند به ما کمک کند. اختلاف سنی کمی که با بازیکنان دارند می‌تواند صمیمیت را بیشتر کند.

دیدگاه‌ها