کد خبر : 1834088 | 27 تیر 1401 ساعت 14:33 | 57.6K بازدید | 8 دیدگاه

سریع‌ترین مادر جهان تاریخ‌ساز شد!

شلی آن فریز پرایس جامائیکایی در یوجین با کسب پنجمین عنوان قهرمانی جهان در 100 متر تاریخ ساز شد.

سریع‌ترین مادر جهان تاریخ‌ساز شد!

به گزارش "ورزش سه"، شلی آن فریز پرایس، دونده جامائیکایی با لقب سریع ترین مادر جهان، دوباره عملکرد فوق العاده ای داشت. او برای پنجمین بار عنوان قهرمانی دوی 100 متر را کسب کرد و به این ترتیب به دستاوردی تاریخی دست یافت. 13 سال پس از اولین قهرمانی در برلین در سال 2009، او در یوجین با رکورد 10.67 ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت. جالب اینجاست او فرزندی پنج ساله دارد و همیشه در مسابقات، پسر شلی آن فریز پرایس او را همراهی می کند.

شلی آن فریز پرایس بعد از کسب این موفقیت گفت: "نمی توانم به شما بگویم که بارها شکست را پذیرفته ام تا به اینجا برسم. من همیشه به مبارزه کردن برای کسب مدال طلا در جهان ادامه می دهم."

فریز پرایس بعد از کسب دهمین قهرمانی جهانی، حالا تبدیل به تنها ورزشکار دوومیدانی شده که در یک رشته انفرادی موفق به کسب پنج مدال طلا شده است. سرگئی بوبکا با شش عنوان در یک ماده و لارس ریدل، پرتاب کننده دیسک با پنج عنوان نیز در بین مردان به این موفقیت دست یافته‌اند. فریزر پرایس پس از قهرمانی در برلین، در مسکو در سال 2013، در پکن در سال 2015 و در دوحه در سال 2019 نیز صاحب این عنوان شده بود. فقط آلیسون فلیکس آمریکایی با 13 و یوسین بولت با 11 مدال در همه ماده های رشته دومیدانی عناوین بیشتری در جهان به ارمغان آورده‌اند.

دیدگاه‌ها