کد خبر : 1834163 | 27 تیر 1401 ساعت 23:53 | 8.5K بازدید | 9 دیدگاه

تاج مشکلی برای حضور ندارد و برخی باید استعفا دهند؛

پاسخ قطعی سه سوال مهم انتخابات فدراسیون فوتبال

طبق گفته‌های رئیس کمیته بدوی، شایعات در مورد عدم صلاحیت تاج به دلیل سه دوره حضور، از نظر قانونی صحت ندارد.

پاسخ قطعی سه سوال مهم انتخابات فدراسیون فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پایان ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال، گمانه زنی‌ها در خصوص تایید یا رد صلاحیت برخی شروع شده است. علی فلاحتی شهاب‌الدینی، رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گوی تلفنی امشب با فوتبال برتر، ضمن ارائه توضیحات کامل در خصوص پروسه تایید صلاحیت و موارد قانونی، به سه سوال خیلی مهم، پاسخ‌هایی کوتاه داد تا بسیاری از ابهامات به‌طور کامل رفع شوند.

بحث دو شغله‌ها و اینکه اگر فردی کارمند یک نهاد یا ارگان باشد، حق شرکت در انتخابات را ندارد؛ اولین سوال بود. فلاحتی در پاسخ این سوال به چند مثال قانونی اشاره کرد و در نهایت با این پاسخ، اتمام حجت کرد: بعضی از مسئولیت‌ها هستند که باید استعفا داده شود. طبق قانون اگر فردی شغل دولتی یا حکومتی در قد و قواره‌های مدیرکل و معادل آن را داشته باشد، فارغ از ورزشی بودن یا نبودن باید استعفا دهد.

سوال دوم در مورد شایعاتی بود که در خصوص غیرقانونی بودن ثبت نام مهدی تاج وجود داشت. طبق این ادعا، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، به دلیل سه دوره ریاست، حق شرکت در انتخابات را ندارد. رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال بعد از به کار بردن چند اصطلاح قانونی و شرح قانونی و نتیجه گیری از موضوع اعلام کرد که هیچ منع قانونی در این رابطه وجود ندارد.

فلاحتی با رد این ادعا که نفراتی که امضاهای مورد نیاز را هنوز ارائه نکرده‌اند، به دلیل نقص مدارک حق حضور در انتخابات را ندارد، گفت: ما نباید این‌ها را به سمت نقص مدارک شیفت کنیم. 5 امضا برای رئیس و 2 امضا برای بقیه اعضا به‌عنوان پیش شرط است.

دیدگاه‌ها