کد خبر : 1834303 | 28 تیر 1401 ساعت 22:27 | 19K بازدید | 4 دیدگاه

نیوزلند و ژاپن، آخرین تيم‌هاى يك چهارم کاپ آسیا

دومین روز مرحله حذفی بسکتبال کاپ آسیا در اندونزی با برگزاری دو مسابقه پیگیری شد و دو تیم ژاپن و نیوزلند توانستند خود را به جمع 8 تیم برتر آسیا برسانند.

نیوزلند و ژاپن، آخرین تيم‌هاى يك چهارم کاپ آسیا

به گزارش ورزش سه، بسکتبالیست های ژاپن که پس از دو پیروزی قاطع مقابل قزاقستان و سوریه، برابر ایران شکست خورده و از صعود مستقیم به مرحله یک چهارم نهایی بازمانده بودند، امروز مقابل فیلیپینی قرار گرفتند که تنها تیم آسیایی صاحب مدال در جام جهانی بسکتبال است. فیلیپینی ها که با دو مدال نقره سال های 2013 و 2015 به تکرار دوران طلایی خود امیدوار شده بودند، این بار حتی از دوره قبلی نیز ضعیف تر ظاهر شدند و حتی نتوانستند خود را به جمع 8 تیم برتر برسانند. سامورایی ها از همان ابتدا کنترل مسابقه را در دست گرفتند و با برتری 16 امتیازی کوارتر نخست را به پایان رساندند؛ اختلافی که تقریباً تا پایان مسابقه نیز حفظ شد و در روزی که یوکی توگاشی  18 امتیاز کسب کرد و امتیاز آور ترین بازیکن زمین بود، فیلیپین را نیز 100 تایی کردند و با پیروزی 102 بر 81 به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کردند تا در مقابل تیم سوم المپیک و مدافع عنوان قهرمانی یعنی استرالیا قرار بگیرند.

1728540
دیگر دیدار مرحله حذفی را نیز دو تیم نیوزلند و سوریه برگزار کردند که نخستین بار در این مسابقات مقابل یکدیگر قرار می گرفتند. این مسابقه نیز مانند دیگر دیدار امروز کاملاً یک طرفه بود و سیاه پوشان نیوزلند پس از پیروزی 25 بر 6 در کوارتر نخست، به این مسابقه مانند یک بازی تدارکاتی نگاه کردند و با استفاده چرخشی از تمام بازیکنان خود، به استقبال دیدار حساس مرحله بعدی در برابر کره جنوبی رفتند. بهترین بازیکن این دیدار که در نهایت با برتری 97 بر 58 نیوزلند به پایان رسید، فلین کامرون 22 ساله بود که 14 امتیاز و 8 ریباند را به ثبت رساند. سوریه ای ها نیز که با پیروزی غافلگیر کننده برابر قزاقستان در روز پایانی به این مرحله رسیده بودند، مانند دوره گذشته در سد مرحله حذفی گرفتار شدند تا حسرتشان برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر آسیا از 21 سال نیز فراتر برود.

1728541
 

فردا و در آغاز مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات ابتدا ملی پوشان ایران برابر اردن قرار می گیرند و پس از آن دو تیم لبنان و چین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدگاه‌ها