کد خبر : 1834539 | 30 تیر 1401 ساعت 10:44 | 7.8K بازدید | 2 دیدگاه

شزنی:

تمرینات ذهنی باید برای بازیکنان اجباری شود

وویژک شزنی، دروازه‌بان یوونتوس، از اینکه تمرینات ذهنی برای فوتبالیست‌ها اجباری نیست، اظهار ناراحتی و فاش کرد که هنوز به‌خاطر شکستگی دستش در نوجوانی درد می‌کشد.

تمرینات ذهنی باید برای بازیکنان اجباری شود

به گزارش "ورزش سه"، این دروازه‌بان 32 ساله لهستانی که شماره یک یوونتوس است، فصل گذشته نمایش‌های خوبی در ترکیب بیانکونری داشت. 
او در گفت‌وگو با شبکه Sportowy درباره اهمیت تمرینات ذهنی در فوتبال و اتفاقاتی که در سال‌های اخیر برایش رخ داد، صحبت کرد.
او گفت:" این بی معنی است که در سال 2022، باشگاه‌های حرفه‌ای تمرینات ذهنی اجباری برای بازیکنان ندارند. با هر بازیکنی صحبت کنید آنها به شما خواهند گفت که 70 درصد از عملکردشان در مغزشان اتفاق می‌افتد.

1728930

و 100 درصد تمرینات اجباری، فیزیکی است. روانشناس‌هایی در باشگاه هستند و بازیکنان اگر بخواهند می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند اما هیچ تمرین ذهنی اجباری‌ای وجود ندارد."
این دروازه‌بان باتجربه لهستانی همچنین فاش کرد که هنوز از تبعات شکستگی دستش زمانی که نوجوان بود، رنج می‌برد.
" شکستگی دستم در سالن بدنسازی وقتی نوجوان بودم هنوز اذیتم می‌کند. مهار هر توپ برایم دردناک است. زیاد درباره‌اش صحبت نمی‌کنم زیرا به آن عادت کرده‌ام. اگر پیچ‌های فلزی را از دستم خارج کنم، شاید بهتر شود اما ریکاوری آن چند ماه طول می‌کشد. 
من با استفاده از دستکشم راه حلی پیدا کردم که کمی کمک می کند اما پیش از سال 2018 من شرایطی را تجربه می‌کردم که درد آنقدر زیاد بود که بعد از تمرین نمی‌توانستم دستکشم را از دستم خارج کنم یا در یک بطری آب را باز کنم."
 

دیدگاه‌ها