کد خبر : 1834665 | 31 تیر 1401 ساعت 08:06 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

بهرمن: علیزاده با شناسنامه جعلی مسابقه داده بود

سرپرست دبیری فدراسیون ووشو گفت: علیزاده سال گذشته در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان با شناسنامه جعلی مسابقه داده و در رقابت‌های انتخابی تیم ملی جوانان تخلفی نداشته است.

بهرمن: علیزاده با شناسنامه جعلی مسابقه داده بود

به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو جوانان دختران، از صبح روز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ به میزبانی آکادمی ملی ووشو در مجموعه آزادی برگزار شد که به دلیل نتایج حاصل شده در جریان مبارزات وزن ۵۲ کیلوگرم بخش ساندا، درگیری شدیدی میان پدر خواهران ده پهلوان و مربیان تیم ملی دختران به وجود آمد.

به همین دلیل بخاطر حواشی رخ داده، مسولان فدراسیون ووشو روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه جلسه کمیته انضباطی را با حضور شهربانو منصوریان، صدیقه دریایی، احسان پهلوان(پدر خواهران پهلوان)کوثر علیزاده شاگرد صدیقه دریایی برگزار کردند. در این جلسه کوهیار سالار رئیس کمیته انضباطی و اسکندری معاون کمیته، نریمان توکل عوض کمیته، نایب رئیس بانوان و حراست فدراسیون حضور داشتند.

علیرضا بهرمن سرپرست دبیری فدراسیون ووشو در واکنش به این سوال که گویا جلسه کمیته انضباطی روز چهارشنبه در فدراسیون ووشو برگزار شد، آیا تکلیف خاطیان روشن شد یا خیر، گفت: ‌ بله در واقع ما تمام عواملی که در آن حواشی حضور داشتند را به کمیته انضباطی فدراسیون ووشو دعوت کردیم. احسان پهلوان پدر (کمند و کیانا)،صدیقه دریایی مربی کوثر علیزاده در این جلسه حضور داشتند، البته چون حواشی رخ داده در دیدار ده پهلوان و کوثر علیزاده رخ داده بود و یکسری اتهامات به علیزاده وارد شده بود ما او را نیز به جلسه کمیته انضباطی دعوت کردیم.

سرپرست دبیری فدراسیون ووشو در واکنش به این سوال که اتهامات وارد شده به علیزاده چه بود، گفت: سال گذشته مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان در جزیره قشم برگزار شد و طبق یک سری مدارک، کوثر علیزاده در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان حضور پیدا کرده است. با توجه به مسابقه ای که علیزاده در آن مسابقات حضور داشته،خواهران ده پهلوان مدعی شدند که او با یک شناسنامه دیگر در مسابقات انتخابی روز جمعه ۲۴ تیرماه نیز حضور پیدا کرده است، در هر صورت ما مدارک علیزاده را بررسی کردیم، اما مشکلی وجود نداشت.

بهرمن در واکنش به این سوال که پس این درگیری و حواشی چرا رخ داده است؟ آیا اتهامات وارده به علیزاده کذب بوده است، اظهار داشت: متاسفانه این دو خواهر ادعایی را مطرح کردند که بر اساس یکسری شنیده ها بوده است. البته ماجرا از این قرار است که علیزاده سال گذشته در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان(جهت اعزام به بازی های آسیایی) با شناسنامه جعلی (دختر عموی) خود مسابقه داده است نه در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان! همان طور که گفتم، خواهران ده پهلوان با تکیه بر یک سری شنیده ها جنجال به پا کردند. پس از بررسی دقیق در کمیته انضباطی مشخص شد که او در انتخابی تیم ملی بزرگسالان که به میزبانی قشم برگزار شده تخلف کرده است نه در مسابقات انتخابی تیم ملی روز‌جمعه ۲۴ تیرماه در تهران، متاسفانه سال گذشته کسی متوجه تخلف علیزاده نشده است.

وی افزود: ما همیشه پیش از مسابقات رده های پایه در مورد سن شرکت کنندگان استعلام می گیریم، اما در رده سنی بزرگسالان زیاد حساسیتی وجود ندارد؛ چون همه ناچارند با سن واقعی خود در مسابقات بزرگسالان شرکت کنند. تخلف علیزاده برای انتخابی تیم ملی سال گذشته بوده و او در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان تخلفی نداشته است.

گویا شهربانو در جلسه حضور داشته اما سهیلا در جلسه کمیته انضباطی حضور نداشته، دلیل این موضوع چه بوده است؟ گفت:
در جلسه کمیته انضباطی، رئیس هیات ووشو مازندران با توجه به اینکه درگیر ویروس کرونا شده است به صورت وبیناری در جلسه کمیته انضباطی حضور داشت. او نیز دفاعیات خود را مطرح کرد اما بیک محمدی رئیس هیات ووشو همدان در جلسه کمیته انضباطی حضور پیدا کرد. به دلیل اینکه این ماجرا رسانه ای شده و همه پیگیر آن هستند برحسب وظیفه رئیس هیات ووشو همدان را به جلسه کمیته انضباطی دعوت کردیم و اظهارات او و دفاعیات او را نیز شنیدم تا موضوع ختم بخیر شود.
با صحبت هایی که مطرح شد، دوستان متوجه شدند که کوثر علیزاده سال گذشته با شناسنامه جعلی فاطمه علیزاده دختر عموی خود در انتخابی تیم ملی بزرگسالان شرکت کرده است؛ البته فراز منویات نیز در جلسه کمیته انضباطی به عنوان شاهد حضور داشت و صحبت های او را نیز شنیدیم، اما سهیلا منصوریان به دلیل مشغله کاری حاضر به شرکت کردن در جلسه نبود و نماینده خود را به جلسه فرستاده بود.

سرپرست دبیری فدراسیون ووشو در واکنش به این سوال که آیا بخاطر درگیری که از سوی خواهران منصوریان نیز در کلیپ منتشر شده دیده می شود، برای آنها هم جرایمی در نظر گرفته خواهد شد یا خیر، گفت: به هر حال آنها ناخواسته وارد این حاشیه شدند. البته در جلسه کمیته انضباطی، شهربانو منصوریان نیز حضور داشت و صحبت های خود را مطرح کرد، ضمن اینکه با توجه به اینکه علیزاده با ترکیب تیم کیش در این مسابقات حضور داشت از سهیلا منصوریان رئیس هیئت ووشو کیش خواستیم در جلسه حضور داشته باشد اما با توجه به مشغله کاری که داشت نماینده خود را به جلسه کمیته انضباطی فرستاده بود، صحبت های همه نفرات شنیده شد و مسولان کمیته انضباطی تصمیم خواهند گرفت و پس از مصوب شدن رای نهایی روز شنبه رای نهایی رسانه ای خواهد شد. ضمن اینکه منصوریان و احسان ده پهلوان با هم صحبت کردند و مشکل حل شده است.

دیدگاه‌ها