کد خبر : 1834696 | 31 تیر 1401 ساعت 12:31 | 7.3K بازدید | 8 دیدگاه

در گفتگو با فدراسیون

استیلی: مجری برنامه‌های کادرفنی هستیم

مدير تيم ملى فوتبال ايران معتقد است در فاصله كوتاه باقيمانده تا جام جهانى تيم ملى بيش از هر زمان ديگرى به اتحاد و همدلى نياز دارد.

استیلی: مجری برنامه‌های کادرفنی هستیم

به گزارش "ورزش سه" حمید استیلی، مدیر تیم‌های ملی، در خصوص اتفاقات هفته‌هاى گذشته پيرامون تيم ملى و موضوعات مطرح شده گفتگویی با سایت رسمی فدراسیون فوتبال انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

* با تخریب‌ها و کم‌لطفی‌ها بیگانه نیستم

اصل اول شفافيت و صداقت همه ماست كه بايد حقيقت را به مردم بگوييم و هيچ چيزى براى ما مهم‌تر از منافع ملى نبوده و نيست. من زمانى پيراهن پرافتخار تيم ملى كشورم را بر تن داشتم و الان افتخار خدمت به تيم ملى در جايگاه ديگرى را تجربه مى كنم. با برخى تخريب‌ها و كم لطفى‌ها بيگانه نيستم اما اگر شما به هدفى كه داريد باور داشته باشيد اينگونه كم لطفى‌ها را هم تحمل مى كنيد.

* چهل سال به تیم ملی خدمت کردم

از زمان حضور در تيم اميد تا همين امروز نزديك به چهار سال در خدمت فدراسيون فوتبال بودم و يك ريال از دستمزد و حقوقم در تيم اميد يا بزرگسالان دريافت نكردم. اينبار هم براى كمك به ميرشاد ماجدى كه يك چهره فوتبالى است آمدم و وظايفم به سرپرستى تيم محدود نبود بلكه سعى كردم از هر ارتباط و ظرفيتى كه در اختيار داشتم براى كمك به تيم ملى استفاده كنم. وقتى تيم ملى به پرواز اختصاصى نياز دارد يا مشكلات پشتيبانى و تامين اعتبارات مطرح مى‌شود احساس مسئوليت مى كنم، چون همه ما كنار يكديگر هستيم و يك وظيفه مشترك داريم.

* سرپرست مجری برنامه کادرفنی است

در بيش از سه دهه فوتبال حرفه‌اى با مربيان زيادى كار كردم و خودم سال ها در سطوح باشگاهى و ملى مربيگرى كردم. هر مربى سبك و روش خاص خودش را در هر اردو دارد. با توجه به شرايط اردوى قطر سرمربى تيم برنامه مورد نظر خودش را تنظيم كرد، اجبارى نبودن صبحانه يا عدم تعيين ساعت خواب ممكن است به نظر اسكوچيچ مناسب اردوى قطر و شرايط آب و هوايى آنجا بوده باشد. خصوصا در زمانى كه تيم ما در ساعات ابتدايى شب تمرين مى كرد. كادر سرپرستى راسا در اين خصوص قانونگذارى نمى كند بلكى مجرى برنامه كادر فنى است.

* به حوزه وظایفم آگاهی دارم

قرار نيست بر مبناى سليقه و نظر شخصى خودمان در اين مورد تصميم گيرى كنيم بلكه وظيفه داريم مجرى برنامه سرمربى باشيم و اين مسئله هم موضوع تازه اى نيست. اين مسئله پيچيده اى نيست و به شكل كاملا حرفه‌اى با نظر سرمربى تيم اجرا مى شود. من حوزه وظايف خودم را مى شناسم و تلاشم اين است تا تداخلى با تصميمات سرمربى و كادر فنى در اين حوزه ايجاد نشود.

* اختلاف نظر همه‌ جا هست، دنبال مقصر نباشیم

در يك خانواده بدون شك اختلاف نظر و سليقه وجود دارد اما نبايد اين تفاوت‌ها به شكاف و تقابل منجر شود. متاسفانه بعد از اردوى قطر برخى اتفاقات نامطلوب رخ داد كه فدراسيون و تيم ملى را به حاشيه برد و حالا در فاصله كوتاه باقيمانده تا جام جهانى به دنبال يافتن مقصر هستيم. من معتقدم بايد از اين تجربه براى رفع مشكلات و يك‌دلی اعضاى تيم استفاده كنيم. فوتبالى ها همانطور كه اتفاقات و درگيرى هاى فيزيكى داخل زمين را ساعتى بعد از مسابقه فراموش مى كنند، ياد گرفته‌اند که دلخورى‌ها و گلايه‌ها را براى رسيدن به موفقيت كنار بگذارند. درخواست من از همه اهالى فوتبال و رسانه‌ها اين است كه از اينجا به بعد همه، موضوعات پيش آمده را پشت سر بگذارند. ما همه ما يك تيم هستيم از كادر مديريتى و فنى تا بازيكنان و فرد فرد اعضاى تيم ملى و فدراسيون. ممكن است نظرات مختلف و متفاوتى داشته باشيم و براى همدلى و هماهنگى بيشتر به زمان بيشترى نياز داشته باشيم.

* دیگر اختلافی بین بازیکنان نیست

من معتقدم بچه هاى تيم مسائل هفته هاى قبل را فراموش كردند. ديگر فاصله يا اختلاف و دو دستگى وجود ندارد. بين كادر سرپرستى و فنى تيم هم هماهنگى و اتحاد لازم شكل مى گيرد تا در چارچوب وظايف خودمان با حسن نيت عمل كنيم، چرا كه براى همه ما سربلندى و افتخارآفرينى ايران عزيز از هر چيزى مهم‌تر است و در اين مسير بايد همدل باشيم.

دیدگاه‌ها