کد خبر : 1835110 | 02 مرداد 1401 ساعت 21:17 | 29K بازدید | 6 دیدگاه

كارشناس خبره، وزير، رئیس فعلى، معاون سابق و…

معادلات ساده‌تر شد؛ رونمايى از گزينه‌هاى رياست كميته!

با معرفی کارشناسان خبره کمیته ملی المپیک، تقریباً معادلات انتخابات این کمیته پیش از شروع ثبت نام، برای اهالی ورزش مشخص شد.

معادلات ساده‌تر شد؛ رونمايى از گزينه‌هاى رياست كميته!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که سید رضا صالحی امیری هم اکنون بیش از چهار سال است که بر صندلی ریاست کمیته ملی المپیک تکیه زده و اعلام کرده که قرار نیست برای دوره جدید انتخابات کاندیدا شود، در آستانه شروع ثبت نام از نامزدهای ریاست این کمیته، گمانه زنی‌ها در خصوص رئیس بعدی این نهاد بزرگ ورزشی ایران به اوج خود رسیده است. تنها گره معادلات ریاست بعدی این کمیته معرفی کارشناسان خبره از سوی هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک بود که امروز این اتفاق افتاد و مجید کیهانی و مجید شایسته به‌عنوان رؤسای سابق فدراسیون های دو و میدانی و تنیس که در چهار سال اخیر هم در هیئت اجرایی عضویت داشتند، با استفاده از جایگاه خود و همچنین ارتباط نزدیک با رئیس کمیته ملی المپیک، توانستند به‌عنوان کارشناس خبره مجوز ثبت نام در انتخابات را به دست آورند.
این در حالی است که برخی منتظر بودند تا در میان دو کارشناس خبره مرد در امور بازی های المپیک، یک گزینه غیر منتظره را ببیند؛ چرا که در دوره گذشته هم سید رضا صالحی امیری با فقط سه ماه سابقه حضور در وزارت ورزش، به‌عنوان تنها کارنامه ورزشی خود، به‌عنوان کارشناس خبره وارد انتخابات شد و توانست در یک انتخابات تک‌نفره، ریاست کمیته را در دست بگیرد. اما به نظر می‌رسد در این دوره خبری از حضور افراد غیر ورزشی نیست و فقط رؤسای فدراسیون‌های المپیکی، کارشناسان خبره و نمایندگان مربیان، باشگاه‌ها و سایر نهادها، اجازه کاندیداتوری خواهند داشت. 
بد نیست به همین بهانه و در حالی‌که تنها سه روز تا شروع ثبت نام کاندیداها باقی مانده، نگاهی به گمانه زنی‌های موجود در خصوص انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک داشته باشیم که قرار است تنها دو روز بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال، در شهریور ماه برگزار شود.

سیدرضا صالحی امیری؛ در انتظار یک اتفاق غیر منتظره
در حالی‌که رئیس فعلی کمیته ملی المپیک در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرده که قصد ندارد برای ادامه حضور در این جایگاه تلاش کند و کاندیدا شود، اما همچنان صحبت هایی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که حکایت از کاندیداتوری صالحی امیری و شانس بالای او برای ادامه ریاست در این کمیته دارد. بعید نیست که در بیست روز آینده، صالحی امیری با اصرار برخی از دوستان و اطرافیان خود و رؤسای فدراسیون ها تصمیم بگیرد برخلاف اظهار نظر قبلی خود، بار دیگر وارد انتخابات شود؛ اتفاقی که شاید تمامی معادلاتی که در یکی دو ماه اخیر چیده شده را بار دیگر تغییر دهد.

1729889

مهدی علی نژاد؛ کاندیدای قطعی انتخابات
معاون سابق توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان که از آذر ماه سال گذشته استعفای خود را به قصد حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک اعلام کرد، قصد دارد به‌عنوان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون ووشو وارد انتخابات شود.  از او به‌عنوان یکی از کاندیداهای اصلی ریاست کمیته ملی المپیک به‌ویژه در غیاب صالحی امیری نام برده می‌شود و با توجه به حضور دو ساله او در پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش، به نظر می‌رسد که ارتباط علی نژاد با فدراسیون‌ها، به او در انتخابات پیش رو کمک کند. البته که برخی حواشی اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر مخالفت وزارت ورزش با حضور علی نژاد و حتی احتمال رد صلاحیت او را مطرح کرده است.

1729888

مجید شایسته؛ سورپرایز احتمالی انتخابات
با توجه به اینکه مجید شایسته به‌عنوان یکی از کارشناسان خبره از سوی کمیته ملی المپیک معرفی شده است، احتمال حضور او در انتخابات ریاست در مجمع پیش رو بسیار بالاست. شایسته که چند سال در فدراسیون تنیس مشغول بود و چهار سال اخیر در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک عضویت داشت، در مجموعه ایران مال با سجادی از نزدیک کار کرده و بعید نیست ارتباط نزدیک و همزمان او با صالحی امیری و سید حمید سجادی، بتواند برگ برنده‌اش در انتخابات کمیته ملی المپیک باشد. البته که ممکن است شایسته قصدی برای ورود به انتخابات ریاست نداشته باشد و بخواهد برای سایر پست‌ها نام نویسی کند اما به هر حال، برخی از او به‌عنوان سورپرایز احتمالی انتخابات حتی با حمایت دولت نام می‌برند.

1729887

سید حمید سجادی؛ از شایعه تا واقعیت
 حضور وزیر ورزش و جوانان در انتخابات کمیته ملی المپیک، موضوعی است که در ماه‌های اخیر بارها مطرح شده و حتی واکنش سجادی را نیز در پی داشته است و با اینکه او چنین شایعه‌ای را رد کرده، اما به نظر می‌رسد همچنان امکان نام نویسی وزیر ورزش در انتخابات کمیته ملی المپیک وجود دارد. از آنجایی که ترکیب فعلی مجمع نشان می‌دهد که گزینه خاصی از سوی دولت برای ورود به انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح نشده، شاید پروژه حضور سجادی در انتخابات این کمیته جدی‌تر از قبل هم شده باشد. به هر حال، باید تا آخرین روز ثبت نام از کاندیداها منتظر ماند و دید که وزیر ورزش قصدی برای حضور در این انتخابات خواهد داشت یا خیر؟

1729886

دبیر، میراسماعیلی، كيهانى و…
البته که همه رؤسای فدراسیون‌ها از جمله علیرضا دبیر و آرش میراسماعیلی که نامشان در ماه‌های اخیر به‌عنوان نامزدهای احتمالی حضور در انتخابات مطرح شده، این شانس را دارند تا بتوانند در انتخابات کمیته ملی المپیک برای رسیدن به صندلی ریاست رقابت کنند اما بعید به نظر می‌رسد که با شرایط فعلی کمیته ملی المپیک و نزدیک بودن به تاریخ انتخابات، به جز 4 گزینه بالا بتوانیم شانس بالایی را برای فرد دیگری جهت نشستن روی صندلی ریاست کمیته ملی المپیک قائل باشیم. البته كه مجيد كيهانى هم به‌عنوان ديگر كارشناس خبره مى‌تواند جزو كانديداهاى احتمالى باشد. با این حال، باید تا روز 20 مرداد ماه صبر کرد تا تکلیف نهایی کاندیداهای ریاست کمیته ملی المپیک مشخص شود و بعد از آن شاید راحت‌تر از حالا بتوان در خصوص رئیس بعدی این کمیته نظر داد.

دیدگاه‌ها