کد خبر : 1835326 | 04 مرداد 1401 ساعت 08:22 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

شانس ۲ طلا و ۲ برنز برای فرنگی کاران نوجوان

در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان در ایتالیا، ۲ فرنگی کار ایران راهی فینال شدند و ۲ نماینده دیگر ایران نیز به دیدار رده‌بندی رفتند.

شانس ۲ طلا و ۲ برنز برای فرنگی کاران نوجوان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان در شهر رُم پایتخت ایتالیا برگزار شد و در پایان 2 نماینده ایران به دیدار فینال راه یافتند و دو نماینده دیگر نیز راهی دیدار رده بندی شدند.

 علی احمدی وفا در وزن 48 و اهورا بویری در وزن 65 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و سیدرضا آذرشب در وزن 80 کیلوگرم و محمد جهانگیری در وزن 110 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.
در وزن ۴۸ کیلو گرم علی احمدی وفا در دور نخست با نتیجه 2 بر 1 از سد تیگران گالستیان از ارمنستان گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 5 بر 4 کورمان بک علیمجانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه 7 بر 3 از سد آرسن ژومان از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی به مصاف رونیت شارمان از هند می رود.
در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد کمالی در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 مغلوب ماکسیم چوبنکو از اوکراین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، حذف شد.
در وزن ۶۵ کیلوگرم اهورا بویری در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 مقابل سرگازی با ابدیخادیر از قزاقستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 بهروز بارانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله یکچهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر 4  آندرانیک سدراکیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 از سد علی علیزادا از جمهوری آذربایجان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با خوئل آدامز از آمریکا کشتی می گیرد.
در وزن ۸۰ کیلوگرم سیدرضا آذر شب با نتیجه 3 بر صفر مقابل وتی کاجانن از فنلاند پیروز شد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر مارکوس اوتجارف از استونی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 و ضربه فنی تایزو یوشیدا از ژاپن را مغلوب کرد و  به مرحله نیمه نهایی راه یافت. آذرشب در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مغلوب اسماعیل رضایف از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت.
در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمد جهانگیری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل ماکسیم پتروف از بلغارستان به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 مغلوب دارابوس لازلو از مجارستان شدو با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. جهانگیری در گروه بازنده ها ابتدا به مصاف عمر الکلینی از مصر می رود و در صورت پیروزی بر این حریف به دیدار رده بندی راه پیدا خواهد کرد تا به مصاف دمیترو استریژکوزین از اوکراین برود.
رقابت های رده بندی و فینال اوزان فوق امشب سه شنبه برگزار می شود.
مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم این رقابت ها نیز از صبح امروز برگزار می شود.

دیدگاه‌ها