کد خبر : 1835329 | 04 مرداد 1401 ساعت 08:55 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

کارلسن قصد بازنشستگی ندارد

قهرمان شطرنج جهان همچنان در صحنه!

پس از انصراف عجیب قهرمان شطرنج جهان از مهم‌ترین مسابقات شطرنج، نگرانی هوداران این رشته خداحافظی زودهنگام کارلسن بود.

 قهرمان شطرنج جهان همچنان در صحنه!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان که در رقابت‌های شطرنج کرواسی شرکت کرده بود، توانست عنوان قهرمانی این مسابقات را به نام خود کند. این قهرمانی درحالی بود که پیش از این فوق ستاره نروژی شطرنج اعلام کرده بود در مسابقه قهرمانی جهان حاضر نمی شود. کارلسن گفته بود تنها در صورتی در مسابقات قهرمانی جهان بازی خواهد کرد که حریف او فیروزجا باشد.

پس از این صحبت‌ها و قهرمانی کارلسن در رقابت‌ها کرواسی مشخص شد که قهرمان شطرنج جهان قصد بازنشستگی ندارد. "worldofchess" در گزارشی نوشت: کارلسن از شطرنج بازنشسته نشد و قهرمان مسابقات کرواسی ۲۰۲۲ شد.  مگنوس کارلسن چند روز پس از انصراف رسمی از مسابقات قهرمانی جهان، در مسابقات سریع و فوق سریع کرواسی به عنوان سومین تورنمنت تور بزرگ شطرنج ۲۰۲۲، قهرمان شد. کارلسن به صراحت گفت که انصراف از مسابقات قهرمانی جهان به معنای کناره گیری او از شطرنج نیست که این صحبت ها با قهرمانی او در رقابت‌های کرواسی تقویت شد.

کارلسن در خصوص قهرمانی خود در این مسابقات گفت: روز دوم برای من کمی سخت بود، و به طور کلی مسابقه چندان خوبی برایم نبود. فکر می کنم خوش شانس بودم که هیچ شطرنج بازی واقعا عملکرد عالی نداشت. مثلاً ماکسیم و علیرضا روز دوم بازی‌های خوبی داشتند اما روزهای دیگر آنقدر خوب عمل نکردند. صادقانه بگویم در طول بازی واقعا خسته بودم. من از قهرمانی خود عبور می کنم چرا دیگر این مسابقات به پایان رسیده است. به طور کلی، حضور در اینجا یک تجربه عالی است. من واقعا شهر مسابقات را دوست دارم چرا که فضای بسیار خوبی در اینجا و همچنین در مسابقات وجود داشت و امیدوارم دوباره برگردم.

به گزارش ایسنا، علیرضا فیروزجا هم در این بازی‌ها با عملکرد خوب، در جایگاه دوم ایستاد. این شطرنج باز در پایان این رقابت‌ها توانست حدود ۱۴ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد. فیروزجا از ۳۶ امتیاز ممکن ۲۲ امتیاز به دست آورد درحالی که کارلسن تنها ۲۲.۵ کسب کرده بود. لاگراو فرانسوی هم توانست با ۲۲ امتیاز عنوان سومی این مسابقات را به نام خود کند.

دیدگاه‌ها