کد خبر : 1836744 | 13 مرداد 1401 ساعت 14:18 | 34.5K بازدید | 18 دیدگاه

مس سونگون رسما وارد فوتبال و والیبال شد؛

جزئیات یک پروژه جدید؛ تراکتور از تنهایی در می‌آید

باشگاه مس سونگون ورزقان با انتخاب رسول خطیبی به‌عنوان مدیرعامل و شروع تیم‌داری در رشته‌های پرطرفدار، به دنبال تبدیل شدن به قطبی جدید است.

جزئیات یک پروژه جدید؛ تراکتور از تنهایی در می‌آید

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه مس سونگون ورزقان طی پنج سال اخیر چهار بار در رشته فوتسال به قهرمانی لیگ برتر ایران رسید تا همه نارنجی پوشان ارسباران را با رشته فوتسال بشناسند؛ این باشگاه اما طی سال های اخیر، رشته های جدیدی اضافه کرده و در آنها نیز موفق بوده است. اضافه شدن فوتبال و والیبال، برنامه امسال باشگاه مس سونگون ورزقان است و این باشگاه در نظر دارد تا با ورود به دو رشته پر هوادار، قطبی جدید را در ورزش آذربایجان ایجاد کند؛ ورزش در این خطه با انحلال باشگاههای قدیمی مثل ماشین سازی و پتروشیمی طی سال های اخیر رو به افول بوده و بعضی از باشگاهها از جمله ماشین سازی نیز غرق در مشکلات مالی و مدیریتی در آستانه انحلال قرار دارند؛ قطعا در چنین شرایطی می توان ورود مس به تیم‌داری در رشته های پرطرفدار را به فال نیک گرفت.

یک تغییر بزرگ؛ مسیر جدید با خطیبی
بعد از یک همکاری موفقیت آمیز با محمدرضا کافی، باشگاه مس سونگون تصمیم به ایجاد تغییر در راس مدیریت خود گرفت. جانشین مدیرعامل این باشگاه، چهره ای شناخته شده در فوتبال ایران است؛ خیلی ها منتظر بودند تا رسول خطیبی را روی نیمکت یک تیم لیگ برتری ببینند اما او با پیشنهادی از سوی باشگاه مس سونگون مواجه شد که با بقیه پیشنهادها فرق می کرد. تغییرات انجام و مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل، شب گذشته برگزار شد تا مس سونگون با رسول خطیبی وارد مسیری شود که برای هر دو طرف جدید و جذاب خواهد بود.

1732505

ماجراجویی‌های بزرگتر بعد از چند تجربه موفق
کسب موفقیت های پرتعداد در فوتسال و حضور در عرصه های بین المللی و کسب عنوان در این میادین در کنار موفقیت های اخیر رشته های تکواندو و شیرجه که هر دو قهرمان ایران شدند، مس سونگون را مصمم به ورود به عرصه های بزرگتر کرده است. هیچ شکی نیست که دو رشته فوتبال و والیبال حساب جدایی از بقیه رشته ها دارند و از اقبال عمومی گسترده تری برخوردار هستند. فوتبال از دهه ها قبل چنین بود و والیبال هم در یک دهه اخیر به جایگاهی رسیده که این رشته را از سایر رشته های توپی جدا و به فوتبال نزدیک کرده است. ورود همزمان به این دو رشته، نام مس سونگون را بیش از پیش در عرصه ورزش به گوش خواهد رساند و این می تواند، دوباره نگاهها را به سمت شمال‌غرب کشور بیشتر کند؛ جایی که خشکسالی بزرگ در ورزش آن شاهد هستیم و فقط یک تراکتور برایش مانده و بس!

1732503
1732506

ستاره بازی از شمشیر و شطرنج تا تکواندو و...
نخستین جلسه هیئت مدیره جدید باشگاه مس سونگون ورزقان که پس از معارفه خطیبی انجام شد، دو مصوبه مهم داشت که طی آن کلید تیم‌داری در رشته های فوتبال و والیبال رسما زده شد تا این دو رشته به جمع رشته های فوتسال، تکواندو، شمشیربازی، شطرنج، دوومیدانی، کوهنوردی، شیرجه و وزنه برداری اضافه شود. نارنجی های ارسباران در رشته هایی که طی سال های اخیر اضافه کرده اند، همواره پرستاره بودند و این نوید فوتبال و والیبال پرستاره ای تحت نام مس سونگون را می دهد. آنها در شمشیربازی با هدایت عابدینی، ستاره تیم ملی و ملی پوشان دیگر وارد مسابقات شدند. شطرنج مس با احسان قائم مقامی شروع به کار کرد و در تکواندو و شیرجه نیز همین شرایط را شاهد هستیم. با در نظر گرفتن این موضوع انتظار می رود که طی همین چند سال پیش رو، قطب های جدیدی به رنگ نارنجی در فوتبال و والیبال ایران مطرح شوند.

1732504

تراکتور از تنهایی در می‌آید!
در شرایطی که اینک مس کرمان و مس رفسنجان را در لیگ برتر فوتبال داریم، شاید طی همین چند سال آینده یک مس دیگر هم به این جمع اضافه شود. باشگاه مس سونگون امتیاز دسته دومی شاهین بندر عامری را خریداری کرده است. این باشگاه به دلیل تخلفات دو باشگاه دیگر، لیگ یکی شده بود اما پروسه رفع اتهام دو باشگاه یاد شده در جریان است و به نظر می رسد سهمیه همان دسته دو بماند و مس سونگون نیز کار خود را از این رده در فوتبال شروع کند. حضور رسول خطیبی به عنوان مدیرعامل می تواند یک برگ برنده برای مس سونگون در راه شروع راه سختی باشد که از این فصل شروع خواهد شد؛ او سال ها در سطح اول فوتبال باشگاهی به عنوان بازیکن و سرمربی حضور داشته و با توجه به اینکه در تمامی تیم های مطرح شهر تبریز سابقه فعالیت موفق داشته، اقبال عمومی نیز متوجه اوست. از آنجایی که حیات ماشین سازی با توجه به دو سقوط طی دو سال و ده‌ها میلیارد تومان بدهی به شدت در خطر است، حضور مس سونگون می تواند رکود و تک قطبی شدن فوتبال را در استان آذربایجان شرقی از بین ببرد.

1732501
تراکتور در حال حاضر تنها تیم فوتبال استان آذربایجان شرقی است که در سطح اول کشور حضور دارد. فوتبال این استان که زمانی سه نماینده در لیگ برتر داشت، در حال حاضر هیچ نماینده ای در لیگ یک ندارد و حیات ماشین در لیگ دو هم با توجه به مشکلات مدیریتی و مالی بسیار، کاملا مبهم است.

بازگشت هیجان به روی تور
در رشته والیبال هم تیم‌داری مس از لیگ دسته یک شروع خواهد شد. کار راه اندازی تیم به عهده عادل بناکار خواهد بود که همراه با شهرداری تبریز سابقه کسب مقام سوم لیگ برتر والیبال را دارد و اینک رئیس هیئت والیبال شهر تبریز است. نارنجی های ارسباران امیدوارند تا با استفاده از تجربه این مربی و استعدادهای بسیاری که از هفته های پیش شروع به شناسایی آنها کرده اند، ورود موفقی به این عرصه داشته باشند. با توجه به تصویب رسمی تیم‌داری در رشته والیبال و فوتبال، هفته آینده امورات مربوط به این رشته رسمی و بناکار نیز به عنوان سرمربی رسما کار خود را شروع خواهد کرد. البته چه در این رشته و چه در رشته فوتبال، تکرار تجربه های موفق سایر رشته ها، منوط به ساعت ها کار فنی و تصمیمات درست است و باید دید ماجراجویی بزرگ باشگاه مس سونگون ورزقان با مدیریت رسول خطیبی به ظهور قطب های جدید در رشته های پرطرفدار خواهد انجامید؟

1732502
با ورود مس به عرصه والیبال می توان امیدوار به بازگشت ستاره ها و هیجان این رشته به خطه آذربایجان باشیم.

دیدگاه‌ها