کد خبر : 1837394 | 18 مرداد 1401 ساعت 15:05 | 16.1K بازدید | 12 دیدگاه

2،3 تیم خاص را دلالان می بندند

چرا علیرضا حقیقی جام را به خانه برد؟

قهرمانی با نساجی در جام حذفی این قدر برای علیرضا حقیقی شیرین بود که جام قهرمانی را با خانه برد! این بهانه ای شد برای گفتگوی دوباره با دروازه بان تیم ملی در جام جهانی 2014.

چرا علیرضا حقیقی جام را به خانه برد؟

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حقیقی در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات قرارداد خود را با تیم مازنی تمدید کرد تا نشان دهد همان طور که در حرف گفته در عمل هم نساجی خانه دوم اوست. گفتگویی با مرد شماره یک تیم نساجی انجام دادیم که آنرا می خوانید:

*بعد از قهرمانی در جام حذفی جام را به خانه بردی! 
قهرمانی لذت بخشی بود. این در تاریخ حیات باشگاه نساجی بی سابقه بود. حیاتی که از 60 سال هم عبور کرده است. برای تصاحب این جام خیلی سختی کشیدیم. به عنوان بازیکن در پرسپولیس – سپاهان یا استقلال حضور داشته باشی شاید هر فصل یک بار جام قهرمانی را بر بالای سر ببری اما در نساجی جام بردن خیلی سخت است. خب این تیم با بودجه شخصی اداره می شود اما دیگر تیم های بزرگ که جام را تصاحب می کنند با بودجه دولتی بازیکن می گیرند و خرج های کلانی می کنند. کار تیم ما خیلی بزرگ بود. هر چند ماه ها از قهرمانی تیم ما سپری شده اما به نوبه خودم این دستاورد بزرگ را یک بار دیگر به همه آنهایی که در آن سهیم بودند به خصوص تماشاگران تبریک می گویم.

*بعد از قهرمانی با نساجی در جام حذفی تصور می شد به یک تیم بزرگ تر راه پیدا کنی و از نساجی جدا شوی اما خیلی زود قرارداد خود را تمدید کردی! 
من به حضور در تیم نساجی افتخار می کنم و از نگاه من این تیم بزرگ است و بارها گفتم نساجی خانه دومم است. تیمی است که حاشیه ندارد و مالک آن دوست صمیمی ام است و اینطور بگویم در تیم نساجی راحت هستم. البته دو سه تا پیشنهاد  داشتم اما چرا دروغ امکان بازی در تیم هایی که در شهرستان ها حضور دارند را ندارم و دو سه تیم هم هستند که باید با دلال ها قرارداد ببندی تا به آن تیم ها راه پیدا کنی که من راهیابی به این تیم ها با توصیه دلالان را دوست ندارم و این را قبلا هم نشان داده ام! با همه این احوالات از حضور در نساجی و بازی برای این تیم خوشحال هستم.

1733600

*نساجی قهرمان جام حذفی شده و بدون شک انتظارات از نساجی بیشتر شده؛ به نظر می رسد کار سختی پیش رو دارید. آیا اینطور نیست؟ 
بله درست می گویید. ما قهرمان جام حذفی شده ایم و انتظارات از ما زیاد شده است. ما تلاش می کنیم به این سیر ادامه دهیم اما نساجی را باید بازی به بازی قضاوت کرد و انتظار داشت. اما یک تیم شخصی هستیم با بودجه محدود در حالی که برخی از تیم ها بودجه چند صد میلیاردی دارند. همه این ها را باید در نظر گرفت. البته برخی از بازیکنانی که در این تیم ها چند ده میلیارد تومان دستمزد گرفته اند حقشان است اما برخی از قراردادها تعجب بر انگیز است و بازیکن در رویا هم تصور نمی کرده در چنین تیم هایی اینگونه قرارداد ببندد. به هر صورت این آشفتگی در فوتبال ایران وجود دارد و برخی از دلالان هم به این شرایط دامن می زنند و در بستن دو سه تیم خاص نقش اساسی دارند و بازیکن برای اینکه به هدف برسد باید با این دلالان قرارداد امضاء کند. ما در نساجی همه در کنار هم تلاش می کنیم تا نمایش شایسته‌ای داشته باشیم.

*و دوباره باید در خارج از استان به میدان بروید! 
من تعجب می کنم بیش از یک سال از بازسازی استادیوم شهید وطنی سپری شده اما هنوز این استادیوم برای میزبانی از بازی های نساجی آماده نشده است! به شخصه تصور می کردم بعد از قهرمانی تیم در جام حذفی سه شیفت در استادیوم کار می کنند و هر طور شده استادیوم برای بازی های این فصل آماده می شود اما این اتفاق صورت نگرفته است در حالی که رییس جمهور هم مدت زمان معینی برای بهره برداری از این استادیوم تعیین کرده بود. ما ایرانی ها بارها و بارها ثابت کرده ایم اگر بخواهیم کاری انجام دهیم می توانیم در یک مدت زمان مشخص انجام دهیم. این یک نکته تاریک در مدیریت ورزش و فوتبال مازندران است و امیدوارم فرصت بیش از این از دست نرود. داشتن یک استادیوم برای میزبانی از بازی های لیگ برتر کمترین حق فوتبال مازندران و نساجی و تماشاگرانش است و این موضوع خیلی ناراحت کننده است که ما بعد از یک فصل صبر باید باز هم در خارج از استان به میدان برویم و مشخص نیست مدیران استانی کی می خواهند از خواب بیدار شوند.

1733601

*به عنوان آخرین سوال؛ سال ها به عنوان بازیکن در اردوی های تیم ملی حضور داشتی؛ استوری های متفاوت از سوی بازیکنان را چطور ارزیابی می کنی؟ 
من چند سالی است که در اردوی تیم ملی حضور ندارم و نمی دانم در اردوی تیم ملی چه می گذرد که منجر به استوری از سوی ملی پوشان شده است. آنهم در جهت های متفاوت. اما می توانم بگویم این بدترین اتفاق برای تیم ملی است. ابتدا باید رییس فدراسیون فوتبال مشخص شود و در اولین فرصت نظم و انضباط خوبی به تیم ملی و فوتبال کشور بدهد. اگر قرار باشد اسکوچیچ در تیم ملی بماند باید 150 درصد از او حمایت کنیم و اگر قرار است سرمربی جدید بیاید باید هر چه زودتر این کار را انجام دهیم. به خصوص که شرایط خوب نیست و اردوی های خوبی را پشت سر نگذاشتیم و از همه مهمتر در جام جهانی روزهای سختی را پیش رو داریم چون باید به مصاف تیم های بزرگ برویم. نباید بیش از این زمان از دست بدهیم.

دیدگاه‌ها